IVF under 2014
Men ingen mens ännu...kanske Lutinus som håller den borta.
Hoppas verkligen inte att det är så :(
Fy det är verkligen ingen lek...håller tummarna för oss båda!! Kram
Jahapp bara konstatera att det gick åt helvette även denna gång :( Minus på den extra känsliga stickan ock kommer lite blod när jag för upp lutinuset. Så less, arg , besviken i nästan 3 år har vi försökt nu 2 ET och 2 FET. .....hoppet om ett barn börjar tyvärr ta slut känns som lika bra att inse att det aldrig kommer bli ett barn.
Blääää!
Tack för alla grattis! :)
Bell, det är vår tur nu :)
Detta var min nionde insättning med ägg nr elva.. Har två missfall i bagaget och ett utomkvedes.
Verkar som om den molande värken ÄR positiv, kunde inte låta bli att tjuvtesta idag och de är ett mycke starkt plus :) :) :)
De som jag varit så rädd för har nu hänt, vår lilla Snottis har inte växt sen vecka 9 skulle varit i vecka 14 idag....imorgon åker vi in för att framkalla missfall, hur fan skall jag/vi orka att resa oss igen?! Detta är en mardröm
Har varit på gyn idag och gjort vul plus gravtest som visade att de va som vi trodde, negativt :( :( så nu tar vi paus över jul o nyår iaf sen får vi se. Önskar er här ett stort lycka till!
Imorgon ska jag upp för insättning av ett tinat embryo. Lite nervös är man ändå. Man undrar ju vad man gjorde fel förra gången eftersom man inte lyckades.
Kram på er alla både ni som lyckats och ni som fortfarande väntar
Oj grattis till er :) kul o höra. Vi har haft paus. Gå ner i vikt paus..vi ska ev göra ett FET v 16. Det är med lite blandade känslor. Vill men ändå inte...är rädd för att vi inte ska lyckas..
vi har 5 ägg i frysen och 1 till försök kvar..åldern ör väl inte på min sida så det är nog nu el aldrig ;)
Kram kram
Känner igen den känslan... Usch :( Gör det som känns bäst för dig. Förstår känslan så himla väl, det gör liksom alldeles för ont när det aldrig går. Det tar något fruktansvärt på en varje gång. Men... å andra sidan kommer ni längre om ni vågar igen. Vet inte alls vad ni har för förutsättningar men det finns ju en chans att det funkar för er.
Jag hejar på er! Kram!
Det är sjukt jobbigt att inte veta, inte förstå och inte kunna påverka. Vet inte om det tröstar dig, men forskningen pekar på att det är embryot i sig det beror på i över 95% av fallen. De menar på att om man kommit så långt som IVF har man liksom plockat bort nästan alla faktorer som beror på kvinnan och mannen, så fäster det inte brukar det bero på någon typ av kromosomfel. Bara för att äggen ser fina ut så betyder inte det att de är livskraftiga, tyvärr. Vi har också bara haft perfekta embryon, men två försök har inte gått bra.
Starkt av dig att gå ner 14 kg! Medicinerna är skit, det håller jag med om. Hoppas du har ordentligt med stöd bakom dig.
Kram!
Har de tvättat ur livmodern? Annars kan det kanske vara nåt. Är helt säker på att det hjälpte vårt guldägg att fästa. (Har endo). Gjorde ivf på Sahlgrenska.
En fråga,
Har ni fått närmare undersökning av livmodern? Vårt problem är för få spermier... men jag oroar mig att jag kanske har något fel som dem inte upptäckt. På utredningen kollar dem med ultraljud, men där kanske man inte ser allt?