• Supers

IVF under 2014

Då ligger man här i den sexiga outfiten o väntar på sahlgrenska ;) Nu håller vi tummar och tår att lill fröt vill stanna.

• Supers

Så då är jag ruvare ;) Lång väntan idag men tillslut fick vi komma in. 5 st till frysen :) och ett är inne nu. Gud nu hoppas jag verkligen att detta går vägen. ...

• Supers

[quote=73360534][quote-nick]hemljuvahem skrev 2014-06-02 15:30:43 följande:[/quote-nick]Blev ruvare idag; en blasto till mig och 3 till frysen. Fanns några (antal?) ägg som skulle odlas till imorgon för att se om dem gick till frysen med :)Grattis till oss.. nu är det några dagar kvar tills vi blir visare ^^

Åh grattis :) Ruvdag 1 har snart passerat känner inte så mkt lite hugg o stick. Brösten har vart ömma i nga veckor. Lycka till nu :)

• Supers
    Starshaped skrev 2014-06-02 22:17:19 följande:
    Någon som börjat med nässpray (endast) och vad fick ni för resultat? Och hur länge spraya ni? Ska på första besök på onsdag, och det lutar åt nässpray tydligen. Har fattat det som att det är en längre kur.. Tacksam för svar.

Jag har börjat med spray båda 2 ggr. Jag fick börja med 3ggr om dan i varje näsborre, i ca w veckor. Sen när jag började med sprutorna blev det 3 ggr om dan men bara en näsborre. .fram tills äggplock el 2 dar innan ÄP.
  • Supers
    BinniBoo skrev 2014-06-03 09:59:29 följande:
    Då har man varit på ett andra ultraljud och fått tid för uttag på torsdag. Läkaren frågade om jag hade ont då jag tydligen hade väldigt många ägg och hade jag behövt ta sprutorna i fler dagar då hade han sänkt dosen trots att jag redan går på lägsta dosen. Men nu slipper jag dom sprutorna. Ska ta den sista sprutan ikväll. Sen blir det insättning på lördag men det är alltid på eftermiddagen så det krockar förmodligen inte med jobbet då jag slutar runt lunch som tur är.

Åh spännande :) Skönt är det o slippa sprutorna. Det kan va lite väntan på helgen så du vet. Vi blev 45 min sena men det gick bra ändå ;) Håller tummarna för mga ägg nu :) Kramis
  • Supers
    BinniBoo skrev 2014-06-03 14:47:12 följande:
    Tack. Ja jag är riktigt glad över att slippa sprutorna, iaf orgalutranen! Den var hemsk! Det jag är mest orolig över nu är kanylen i armen.. det är det värsta jag vet och jag är mer rädd för det än själva utplocket. Men men.. får hoppas det går bra! Kram

Nä gillar inte kanylen heller men den för mig sig ngt gött ;) Morfiiiin hihi. Kommer gå superbra :)
  • Supers

Starshaped: Började spraya 30 april, sprutorna började jag med 14 maj, hade äp 30 maj och insättning 1 juni. Nu fick ju jag ta sprutorna nga extra dagar då ägg blåsorna inte växt tills ordentligt. Tycker nog ruvningen är värst. .medicineringen den flyter på men nu går man o väntar o känner efter osv. Gäller att försöka va positiv vilket inte är så lätt varje dag.

Det kommer gå superbra ska du se.

• Supers
    BinniBoo skrev 2014-06-05 01:15:10 följande:
    Usch. Börjar bli nervös nu.. ägguttag kl 9.30 i morgon eller idag rättare sagt.. första gången för mig så har inte den blekaste om hur det kommer kännas för mig.

Kommer gå jättebra. Kom bara ihåg att be om mer morfin om du får ont. ingen idé att ligga där o ha ont i onöda . Sen får du vila ett tag och äta smörgås ;) Lycka till nu. Kram kram
  • Supers
    BinniBoo skrev 2014-06-05 11:35:38 följande:
    Nu är vi på väg hem.. 17 ägg utplockade :) gick hur bra som helst faktiskt. Insättning på lördag.

Wow inge lite ägg :) Grattis skönt att det gick bra.
  • Supers
    BinniBoo skrev 2014-06-05 16:22:30 följande:
    Tack. Vet inte vad vi kör haha. Vad är skillnaden på IVF och icsi?

Känns rätt otroligt med så många ägg trots att jag bara gick på lägsta dosen. Och ändå lämnades några äggblåsor som inte var tillräckligt stora. Läkaren gissade dessutom rätt på antalet när han var klar.

Icsi är när de injicerar spermierna i ägget annars lägger de bara allt i en "skål" så sköter det liksom sig själva. Vi kör icsi.
Svar på tråden IVF under 2014