• indiemorsa

Nya vänner i Sthlm! Bokklubb, Bio eller barnvagnspromenader?

Hej allihopa!

Är en tjej på 28 år som är föräldraledig med mitt andra barn som föddes nu i januari, har även en son på 20 månader. Är så himla sugen på att träffa lite nya kompisar nu i år och slänger därför ut en förfrågan här! :)

Jag skulle tycka det vore roligt att träffas och kanske ha bokklubb, eller varför inte gå på bio nån gång i månaden (och gå ut och äta eller ta en öl innan..:)), eller helt enkelt kanske träffas och gå lite promenader i Sthlm, passa på att gå på museum på vardagar när det inte är fullt med folk...:) Jag är öppen för det mesta med andra ord!

Nån som vill haka på? :) Skriv här i tråden eller skicka meddelande!

Kram Rebecca
  • Svar på tråden Nya vänner i Sthlm! Bokklubb, Bio eller barnvagnspromenader?
  • pluppan

Det är lite för tidigt för mig ännu men jag kommer gärna med nästa gång!

• dlra

Fint :)

Ni känner igen mig om ni letar efter nån som ser ut som en barbamamma med lugg och lillasyster ligger i en bugaboo med röd sufflet haha.

Förstår det pluppan, ska bli kul att få träffa dig vid nästa tillfälle. Hur mår du och bebisen?

• indiemorsa

Jag har också en bugaboo med röd suffla och känns igen på stora ringar under ögonen...;)

Ses imorgon!

• Minnis85

Tack själv! Jättetrevligt! Jag tycker vi försöker hitta nån rolig aktivitet till nästa gång. Nån som vet om det händer nåt kul? Jag har ingen koll själv på vad som händer i stan men kan försöka googla lite. Kram!

• indiemorsa

det finns ju lite roliga grejer på stadsbiblioteket, typ babysång och ramsor. Frågan är bara om barnen är lite för små men det kanske inte gör nåt...? Ska också kolla runt lite mer! Trevlig helg på er! :)

• Minnis85

Lite små är de ju men för mig är det ok :) Denna vecka har vi saker varje dag men annars kan jag mån-ons nästa vecka men då har de ingen sång tyvärr. Men vi kanske kan hitta på nåt annat skoj om inte annat? Jag har också anmält mig till en kurs i babymassage på öppna förskolan i Observatorielunden. De hade fullt nu men man kunde maila till elin.pietras@mabraforskolor.se om man ville ställa sig i kö. På torsdagar har de babytimmar (0-10 mån) så jag ska försöka gå den 3/6 iaf eftersom vi är upptagna denna och nästa torsdag. Vore jättekul med sällskap :) 

Kram på er så länge!

• dlra

Kul att ni tittar efter aktiviteter :) finns hur mkt somhelst när man börjar leta. Raquelle är ju en anings för pluttig än för babysång och sånt, men snart så hakar vi gärna med på det också!

Tills dess är ni jättevälkomna hem till mig på fika om ni har lust :)

Idag är det första dagen hemma med barnen. Sååå himla läskigt haha, men det har gått smärtfritt hittills *peppar peppar*

• Minnis85

Vad mysigt! Vi kommer gärna :) Nästa vecka kan vi tyvärr bara på onsdag - kan det funka? 

Spännande att vara själv med bägge två, det kommer säkert gå bra! Lycka till! 

Svar på tråden Nya vänner i Sthlm! Bokklubb, Bio eller barnvagnspromenader?