• indiemorsa

Nya vänner i Sthlm! Bokklubb, Bio eller barnvagnspromenader?

Hej allihopa!

Är en tjej på 28 år som är föräldraledig med mitt andra barn som föddes nu i januari, har även en son på 20 månader. Är så himla sugen på att träffa lite nya kompisar nu i år och slänger därför ut en förfrågan här! :)

Jag skulle tycka det vore roligt att träffas och kanske ha bokklubb, eller varför inte gå på bio nån gång i månaden (och gå ut och äta eller ta en öl innan..:)), eller helt enkelt kanske träffas och gå lite promenader i Sthlm, passa på att gå på museum på vardagar när det inte är fullt med folk...:) Jag är öppen för det mesta med andra ord!

Nån som vill haka på? :) Skriv här i tråden eller skicka meddelande!

Kram Rebecca
  • Svar på tråden Nya vänner i Sthlm! Bokklubb, Bio eller barnvagnspromenader?
  • dlra

Passar för mig med! Jag går hemma med båda mina barn, men sambon är föräldraledig en vecka till så jag tar mig gärna ut med lillasyster själv medans han kan göra annat med sonen :) vågar inte ta med mig båda barnen ut riktigt än, skrämmande omställning det här med att bli tvåbarns förälder haha

• indiemorsa

Haha känner igen det där dlra! Än så länge funkar den korta promenaden fram och tillbaka till förskolan, vågar inte ens föreställa mig att ta med bägge ungarna på stan än!
    Men ska vi säga torsdag vid 11 då kanske? Nån som vet nåt bra ställe man kan träffas på? 

• dlra

Ja :) är inte så haj på fikaställen dock, ännu mindre haj på fik som tar emot mammamaffior med barnvagnar ;) men nån av er kanske har bättre koll?

• Minnis85

Torsdag kl 11 passar jättebra! Jag är inte heller jättehaj på ställen men kanske Espresso house längst ner på NK? Eller Coffeehouse by George i Passagen? Där kan man ju sitta lite utanför också och då får ju vagnarna plats. 

• Minnis85

Det är där på regeringsgatan.. Mellan Mood och NK. De har ett inglasat café men också platser utanför (fast inomhus) och där får absolut plats med vagnarna. Annars kanske Espressohuse är lättare - det ligger ju i slutet av Sergelgången, mittemot HM och är ju också ganska stort. 

• dlra

Har noll koll på stan numera :)

Vad sägs som att mötas utanför kulturhuset nere vid plattan och gå tillsammans till fiket? Jag kommer gå vilse annars haha.

Svar på tråden Nya vänner i Sthlm! Bokklubb, Bio eller barnvagnspromenader?