Hur strikt LCHF?
Jag blev diagnostiserad med PCOS hösten 2011. Jag är normalviktig och har inga andra symptom mer än oregelbunden mens. Cyklarna varierar mellan 34-90 dagar och enligt en app på telefonen är min genomsnittliga menscykel 47 dagar. Nu är det återigen en sådan där lång cykel (i mina mått mätt) då det har gått över 60 dagar. För två veckor sedan trodde jag mensen var på G pga molvärk men icke. I fredags var jag jättesvullen och nu har jag haft små stickningar så jag hoppas mensen kommer snart. Är så trött på att ofta vara uppblåst och svullen med lite värk.
Det är inte dags att starta bebisverkstad än men jag tänker att det kan vara på sin plats att möjligen få ordning på menscykeln till dess med LCHF som så många andra fått. Kanske är det så att magen blir mycket bättre med uppblåsthet, värk osv också?!
Nu till min fråga som rubriken lyder. Hur strikt LCHF har ni ätit för att få regelbunden mens? Har ni hållit er till mindre än 5 gram kolhydrater per 100 gram i livsmedel som LCHF har som riktlinje? Har ni syndat någon gång ibland utan att det rubbat menscykeln och hur ofta isf?