Inlägg från: Gudasänd |Visa alla inlägg
  • Gudasänd

Mammor - Barn som föds från Maj 2014 kommer att mikrochippas...

Gudasänd skrev 2014-01-24 14:12:22 följande:
    Och denna din tro baserar du på?

Tror du förresten att det var en Jumbojet som flög in i Pentagon 9/11? 
    Det var inget flygplan som körde in i Pentagon:

thewebfairy.com/killtown/flight77.html

Pentagon besköts med kryssnings-missil:

• Gudasänd
    puss skrev 2014-01-24 14:46:48 följande:
    Var är Elvis då?
    Elvis bytte köttkostym den 16 augusti 1977 !!

Varför så besatt i Elvis? 
  • Gudasänd
    Mentat skrev 2014-01-24 14:57:19 följande:
    Att månlandningen inte skulle ha ägt rum är en av de konspirationsteorier som är lättast att motbevisa. Allt som krävs är en gnutta sunt förnuft (aj tusan!) och ett minimum av tekniskt kunnande.

Det kalla kriget pågick. Kapplöpningen i rymden var en kamp mellan USA och Sovjet där bägge ville visa upp för världen vem som klarade mest. Givetvis följde ryssarna noga månfärderna.

Radiosignaler kan pejlas. Det borde vara känt även om någon till äventyrs skulle ha glömt det. Kommunikationen mellan månlandaren och Houston skedde via radio.

Konspirationsteorin faller totalt eftersom den förutsätter att Sovjetunionen skulle ha låtit bli följa radiokommunikationen, låtit bli att upptäcka att en fejk byggde på radiosignaler från jorden och låtit att tala om för världen att USA hade fuskat och därmed skänkt bort en gigantisk propagandaseger som hade skakat USA i dess grundvalar!

Sade jag en gnutta sunt förnuft? Minska det hundrafalt och man inser fortfarande att den konspirationsteorin är sällsynt löjlig.
    Mentat skrev 2014-01-24 14:57:19 följande:
    Att månlandningen inte skulle ha ägt rum är en av de konspirationsteorier som är lättast att motbevisa. Allt som krävs är en gnutta sunt förnuft (aj tusan!) och ett minimum av tekniskt kunnande.

Det kalla kriget pågick. Kapplöpningen i rymden var en kamp mellan USA och Sovjet där bägge ville visa upp för världen vem som klarade mest. Givetvis följde ryssarna noga månfärderna.

Radiosignaler kan pejlas. Det borde vara känt även om någon till äventyrs skulle ha glömt det. Kommunikationen mellan månlandaren och Houston skedde via radio.

Konspirationsteorin faller totalt eftersom den förutsätter att Sovjetunionen skulle ha låtit bli följa radiokommunikationen, låtit bli att upptäcka att en fejk byggde på radiosignaler från jorden och låtit att tala om för världen att USA hade fuskat och därmed skänkt bort en gigantisk propagandaseger som hade skakat USA i dess grundvalar!

Sade jag en gnutta sunt förnuft? Minska det hundrafalt och man inser fortfarande att den konspirationsteorin är sällsynt löjlig.
    Mentat, innan du fortsätter rabbla en massa motbevisat tugg, ögna dig igenom följande sajt, så kommer du tillbaka hit med det logiska tänket intakt:

heiwaco.tripod.com/moontravel.htm

Okej?

• Gudasänd
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-24 15:58:02 följande:
    Jag har aldrig sett en pålitlig källa som förnekar månlandningen eller förespråkar icke-vaccination, för att ta två exempel.
    Kan du ge oss något exempel på någon sådan "pålitlig" källa?
  • Gudasänd
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-24 16:24:26 följande:
    Ah, så den tror du på i alla fall? Det brukar annars ligga för foliehattar som dig och Gudasänd att inte tro på förintelsen heller.
    Att jag inte skulle tro på förintelsen av de nordamerikanska indianerna, av hinduerna åren 1000-1500, och av judarna under andra världskriget?

Var har du fått det ifrån?
  • Gudasänd
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-24 18:18:48 följande:
    Nej skrev jag ju. Kan du inte läsa heller?
    Du skrev att du aldrig sett en pålitlig källa som förnekar månlandningen eller förespråkar icke-vaccination. Då var min fråga till dig: Kan du ge oss något exempel på en sådan enligt dig pålitlig källa som inte förnekar de förmenta månlandningarna eller inte förespråkar icke-vaccination?

Ge oss exempel på någon sådan pålitlig källa, tack.

• Gudasänd
    Mentat skrev 2014-01-24 18:33:03 följande:
    Jag noterar att TS inte hade något som helst svar på inlägg #142. Men det är klart, jag sade ju att det krävdes ett minimum av sunt förnuft för att kunna hänga med i resonemanget.

Sidan du länkar till är ju rent skrattretande. "Det går inte att bromsa för jordens gravitation är för stark"!? Tydligen vänder sig den siten endast till människor som inte har häört talas om luftmotstånd. Jag börjar förstå varför Flashback stängde av dig, det är annars en prestation att bli utslängd därifrån.
    Jag lägger märke till att du nogsamt undvek att konfrontera de tre mest avgörande punkterna:

heiwaco.tripod.com/moontravel.htm

1. It is not possible to fly to the Moon and back (in spite of Wikipedia/ NASA suggesting otherwise) because you need, apart from a comfortable space ship with a very advanced steering system, a big mass of fuel/energy to do it using the best rocket engines available by the military very secret industry, but you cannot carry the mass of all the fuel with you, because you get too heavy.

2. You cannot even land on Earth again! The space ship brake system does not work in the atmosphere. Earth gravity is much too strong. You or your mass will just go faster and faster. No way you can brake. Your mass and ass will burn up at re-entry!

3. Any human in a space ship will immediately be fried to death due to heat radiation from the Sun and cosmic radiation. To insulate the space ship against radiation will make it too heavy. A space ship travelling between Earth and Moon is exposed 24/24 and 7/7 to the Sun, as if you were at the Equator of planet Earth but without any filtering, damping, turbulent atmosphere. Same applies to satellites orbiting Earth high above the atmosphere. They all heat up to ~200°C, when exposed to the Sun.

Dina andra egna frågeställningar som du ställde mig har redan debunkats här, i mina 50-tal Punkter kring NASA:s Månkonspiration:

snilleblixten.net/2009/09/05/manbluffen-1969-1972-obestridliga-bevis-for-nasa-s-mankonspiration-dokument-och-video-analyser/

Flashback-ledningen slängde givetvis ut mig, för att jag dristar mig till att försvara den Heliga Geocentrismen!

Ni andra som inte hängt med kring Flashbacks djupt fascistoida misshandel av mig, har alla turer här:

www.familjeliv.se/Forum-26-175/m71752896.html

• Gudasänd
    effemgea skrev 2014-01-25 01:28:16 följande:
    Svar: För anden finns inga fysiska hinder...t.o.m. spöken kan gå rakt genom väggar och slidor...
    Ja, det stämmer ju det jag sa!

Frågan löd ifall själen tar sig in i det befruktade ägget via slidan?

Och då svarade jag att själen, vilket ju inkluderar spöken, kan ta sig igenom allt material, dvs även slidan!

Vad är problemet?
  • Gudasänd
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-23 14:17:33 följande:
    Skrivet av någon som uppenbarligen tror på "chemtrails" och är vaccinationsmotståndare. Bara där går ju trovärdigheten ner under noll.
    Chemtrails:

NASA Expert: Chemtrails are Real and Rogue Geoengineers Could Blackmail the Earth:

What in the World Are They Spraying? (Full Length)

Svar på tråden Mammor - Barn som föds från Maj 2014 kommer att mikrochippas...