Inlägg från: Femifamiljen |Visa alla inlägg
  • Femifamiljen

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Kawinna

Ja smoothie älskar jag men har av någon anledning slutat göra, måste ta upp det igen!

Åh det lät verkligen spännande, måste prova, tack!

Ska idag prova på mangosmoothie har jag bestämt! :)

• Femifamiljen
    Carolinalovetobias skrev 2014-07-11 11:33:45 följande:

Här är jag i v 29 då och nu :)

Åh vilken fin mage :) Det är alltid så himla mycket vackrare på andra ;) hihi 

Hur går det för er tjejer? 
    Här går det rätt okej nu faktiskt, när mannen nu har semester så håller jag mig från att småäta så mycket på dagarna, och onyttigheter. Om än det blir lite fika/kex osv i denna värmen så känns det ändå helt ok.. 
  • Femifamiljen

Vad jobbigt, men det är inte hela världen, försöka i alla fall att kanske inte stressa så mycket så du mår bra :)
    Har haft helt sjuk aptit i perioder så det kommer väl lite i vågor.

Har inte rört mig mycket alls de senaste veckorna, men igår var jag tvungen att ta mig ett dopp i värmen och ooh så skönt, passade på att ta ett par simtag också, klart mycket behagligare än att gå promenad! Så ja se om jag kanske tar mig till att göra det igen. Verkligen härligt!

• Femifamiljen

Ny vecka började väl inte direkt jätte bra.
    Sitter här i soffan med godis, lite ostkrokar och vindruvor (kan ju försöka låtsa vara nyttig i alla fall) och latar mig. Men mannen borta och åskoväder som drar in så tröstar mig lite ;) lär väl ligga med halsbränna inatt men det är det värt. Tål att nämnas också att jag är fruktansvärt åskrädd, annars hade jag nog inte gottat mig i soffan ikväll ;) hihi

MEN däremot tänkte jag ge mig ut på en kortare promenad i morgon. Hoppas jag tar mig ut och att kroppen får vara hel efteråt :)

• Femifamiljen
    morphet skrev 2014-07-14 20:21:23 följande:
    Du behöver inte ha dåligt samvete, jag ligger här i soffan med choklad just nu...
    vad härligt att höra!! :) 
  • Femifamiljen
    Carolinalovetobias skrev 2014-07-14 21:45:25 följande:

Å jag har ätit godis idag :)

Vad har ni för favoritnamn? :)

Vill ni hjälpa mig komma på något fint namn? Är ev. En tös. Sonen heter Theo :) hör väl inte till denna tråden egentligen :) men ni får svara om ni vill :)

Vad lustigt, min äldsta son heter Theodor, nära :) 

Ellen, Cassandra .... tänkte skriva mer men fick hjärnsläpp! Haha! 

Här har vi Benjamin som alternativ om det blir en pojke men tjejnamn har vi inga...
  • Femifamiljen

Bjuder på en magbild också... från idag v33 (32+0) taget på "morgonmage". Kan ju erkänna att magen ser grymt mycket större ut såhär på kvällskvisten!! 

ursäkta också mina snyggt omatchande underkläder haha, så kan det bli när man inte får på sig så mycket annat :)

• Femifamiljen

Suck...varit hos BM idag och det var en ny då ordinarie är sjukskriven, hon tyckte att jag gått upp lite för mycket i vikt :( känner mig helt nedslagen...
    Visst jag har gått upp sedan förra besöket och det kanske är lite mycket (samlat lite vätska också) men att få höra av någon annan att man gått upp mycket kändes Inge roligt alls...
    Annars verkade allt se bra ut i alla fall...

• Femifamiljen

Morphet:
    Jag hade nu gått upp ca 5 sedan senaste besöket för ca 1 månad sen (är i v33) men tror att det mesta är pga av svullnad men det är ju ändå helt sjukt mycket! Får nog ta och skärpa mig lite grann....
    Har nu alltså gått upp ca 15 totalt...hel sjukt! Gick upp 18 och 19 med pojkarna så hoppas inte det skenar iväg ännu mer...

Tips på mellanmål: smoothie :) älskar det! Brukar mixa jordgubbar, halv banan, turkisk yoghurt och ibland lite citron/lime/fläder

• Femifamiljen

Jätte fina namn allihop :)

Ja jag misstänker väl det...har i alla fall köpt mig stödstrumpor nu, kanske det hjälper lite grann när jag fått dem.

Nä det kändes inte så jätte roligt att höra...sen när hon skulle kolla magen så bara "ja, ser ju att du har fått bristningar också....tyst paus...."
    Som om jag inte vet det? Hälften är väl kanske från tidigare graviditeter men alltså så säger man väl ändå inte?
    Nä, en tidig kväll ikväll och sova bort lite "ilska". Tur att det inte var hon jag ska till nästa besök!!

• Femifamiljen

Jo jag hoppas att jag aldrig behöver ha henne igen!! Haha vad elakt sagt kanske men man måste ju faktiskt kanske tänka sig för lite grann...
    Hon hann även fråga om viktuppgången berodde på vätska eller om jag bara hade unnat mig lite mycket...ehm....spärrar? Var är dom? Haha man kan ju faktiskt fråga lite smidigare :)
    Nä ska försöka släppa det där nu! Annars kommer jag bli tokig! :) hihi

Håller tummarna för bättre BM nästa gång, kan ju inte bli värre i alla fall :)

• Femifamiljen

Carolinalovetobias
    Vad tråkigt, men du är inte ensam... Minns inte senast jag gick på en promenad ens.. Och sötsuget, tja varannan dag går det bra ungefär men varannan dag så är jag jätte sötsugen..

Har tyvärr inte haft någon ork för att röra mig, bara lite hemmasysslor som blir gjorda..men det är ju inte så mycket att komma med haha

• Femifamiljen
    Carolinalovetobias skrev 2014-07-19 08:22:44 följande:
    Nu har jag åkt på en dunderförkylning! :( Så segt! I detta fina vädret. Sonen har precis åkt till farmor så idag ska jag vila och hoppas på att jag blir bättre till nästa vecka. Ska ju bli kanonväder! Får väl passa på att njuta av att bara kunna vara idag och läsa en bok, se en film osv. Kanske blir en kort, lugn och långsam promenad. Bara för att röra lite på sig.
    Nej vad tråkigt :( Hoppas du kryar på dig snabbt! 
    Ja du får ta en lugn hemmadag och bara rå om dig :) Det är så skönt emellanåt när det finns möjligheter för det! 

Var faktiskt ute och "vandrade" lite igår. Haha vi var ut på utflykt så det blev någon form av strandpromenad (väldigt kort) och liten kort skogspromenad. Inte så mycket att hurra för egentligen men jag är oerhört glad att jag faktiskt följde med och inte stannade hemma som jag tänkte från början. 
  • Femifamiljen

På kollen i v33 så hade jag gått upp 14 så du är inte ensam...har gått upp 18 och 19 med de andra så tror tyvärr jag passerar den vikten denna gången :/
    Men 10kg är ändå inte tok-mycket, jag försöker tänka som så att kroppen kanske behövde lägga på sig mer... Sen kan ju en hel del vara vätska också?

• Femifamiljen

Hur går det för er tjejer? Har ni överlevt värmen? :)

Här har vi nu gått in i v 35 och besök hos BM väntar i morgon. Är faktiskt jätte nervös över att vikten ska ha skenat iväg så jag får banner igen...men håller tummarna för att denna barnmorskan är lite bättre...
    Har inte riktigt ätit supernyttigt men inte heller vräkt allt som kommer i min väg så med lite tur kanske det inte blivit så himla stor uppgång. Men måste få kolla Hb nu, känner mig såå trött senaste dagarna så hoppas allt ser bra ut :)

Hoppas ni alla mår bra :)

• Femifamiljen

Besöket hos BM igår gick bra, skönt med en annan BM som inte klagar på vikten!! Har ju fortsatt gå upp men inte tok mycket så det känna väl rätt ok. Om än jag under dagens lopp känner mig alldeles förtvivlad över denna viktuppgång...men man kan väl inte ha bara bra dagar.
    Sen fruktansvärd trötthet men järnvärdet hade hunnit sjunka en del så bara börja om med järntabletterna igen..typiskt.

• Femifamiljen

Här har det inte heller gått bra alls?det är så varmt så är inte sugen på mat så det blir småätning av allt möjligt i kylen/skafferiet. Börjar vara lite nojig över vågen faktiskt?känns som jag rundat på mig en del, känns hemskt samtidigt som det är underbart att snart ha en bebis i famnen så klart? är väldigt splittrad.
    Men får inte bort sötsuget! 

Hur har det annars gått? 
    Någon av er som orkar röra på er? 
    Här är det kortare stunder för att slippa att jag sväller så mycket men inga långpromenader direkt...

• Femifamiljen

Jo det går väl an med grönsaker och frukt men fet är just tuggandet som gör det svårt haha! Skulle lätt kunna leva på tex fil frukost,lunch och middag.. Men hör och häpna! Tog mig en macka mitt på dagen igår istället för att gå till godisskålen! Framsteg :)
    Men tror ju att jag fortsatt gå upp en del, får se på tisdag :)

• Femifamiljen

Kawinna:
    Klart hon har överseende..sen att du inte kunnat röra på dig är nog inte såå ovanligt. Jag tex har inte rört mig aktivt sen jag minns inte när... Just för att orken inte har funnits. Så det ska du inte må dåligt över

• Femifamiljen

Carolinalovetobias:
    Förstår dig, man tappar lite motivation sådär när man är iväg, samtidigt så måste man få unna och njuta också :)
    Samlat vätska har jag gjort sen ett par veckor tillbaka och då ökar vågen...så det får man nog bortse lite grann ifrån. Det är som lite man kan göra nånting åt heller..men drick ordentligt så ska du sr att kroppen snart mår bra igen, få rensa lite :)

Som du säger, blicka framåt!
    Ingen idé att gå och må dåligt över hur det varit :) kram

Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)