Inlägg från: Femifamiljen |Visa alla inlägg
  • Femifamiljen

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Jo promenader skulle vara skönt att få sig ut på. Nackdelen är att min man ibland har brandjour så då kan jag inte gå utan barnen. Och äldsta pojken måste då få själv (5år) och sträckan promenad jag vill gå är i längsta laget för honom, och vääldigt tråkigt... Så det är lite klurigt att lyckas få sig ut..men plötsligt händer det! :) haha

• Femifamiljen

Jag är i vecka 20 nu så har inte hunnit så långt. Men det känns illa att man redan har blivit så slapp!

Heja dig! Härligt!
    Ikväll kommer jag att gå en sväng när barnen somnat. Åh vad jag längtar! Haha

• Femifamiljen

Åh vad roligt! Ultraljudet är som en stor milstolpe :)

Kom faktiskt ut på promenad igår och trotsade eländig förkylning. Lite dryga 3,5 km. Bättre än inget i alla fall men oj vad sakta det gick!! Tala om att man lagt av sig!
    Fast å andra sidan, går jag mycket snabbare så får jag så ont i en höft...brukar få problem med den under graviditeterna så det kanske är lika bra att ta det lite lugnt till en början :)

• Femifamiljen

Det går väl lite sådär... Efter påsken så har sötsuget börjat komma tillbaka igen efter en lång "dvala" så jag äter alldeles för mycket mellan måltiderna... Men jag ska väl inte klaga egentligen, hade inte gått upp så mycket trots allt senaste besöket hos BM men ändå.
    Är inte så fokuserad på vikten direkt men man vill ju äta bra. Nu har vi dessutom haft dödsfall inom släkten så det har känts lite extra tungt.

Kom i alla fall ut på en promenad igår. Ska försöka komma mig iväg i morgon igen. Hoppas hoppas. Det är ju så skönt ute nu så det stärker både kropp å själ att få vara ute.

Hur går det för dig såhär efter påsk?

• Femifamiljen

Tack.
    Nej men vilken otur, verkligen... Du får börja med lite kortare sträckor så du inte överanstränger igen..

Lyckades faktiskt ta mig ut både i lördags och igår på en kortare promenad. Knappt 3km andra gången men alltid något! Mer än jag gjort senaste två månaderna ;)
    Ska se om jag kan låna svägerskans cykel och ge mig ut på en tur ikväll.
    Det skulle du prova, så blir det lite mindre belastning för fötterna.

Dock så är sötsuget och härjar för mig. Klarade mig utan större mängder socker i måndags men igår var det kört igen. Så känner att jag måste börja komma mig ut oftare då vi fortfarande har kvar påskgodis här hemma som jag kan äta av...

• Femifamiljen

Ja då förstår jag att det nog blev lite mycket, jag själv har ju inte så aktiv vardag så en promenad är väl ungefär allt jag får i vardagsmotion förut ev lite städning här hemma.

Hihi ja jag har faktiskt blivit mer peppad tack vare tråden :) blev dock ingen cykeltur eller promenad igår men jag tar nya tag idag...ska prova om cykling fungerar bra, då kanske jag måste skaffa mig en :) haha

• Femifamiljen

Ja det är märkligt, men så kul så klart! Ja det är nog bara vi här kvar :) haha

Men vad jobbigt för dig. Hoppas du mår bättre snart! Men äta onyttigt ibland är inte hela världen ;)

Här har det blivit alldeles för mycket godis på senaste. Har ingen karaktär alls!!

• Femifamiljen

Vad skönt! Det känns så bra när man väl tagit sig ut! :)

Jag har nu köpt en begagnad cykel i hopp om att kunna komma ut lite mer, eftersom jag får lite ont i min höft om jag går för långt och för "fel". Så jag ska prova i alla fall. Första turen blir idag har jag bestämt! Hihi har blivit godis varenda dag nästan i veckan så börjar få lite panik över om sockersuget börjar komma igen ännu starkare...
    Har i alla fall köpt hem fetaost som mellanmål. Supergott på husmans med en bit skinka och fetaost!
    Men det är såå svårt att stå emot när det finns hemma...

• Femifamiljen

Yes! Efter en lång och regnig dag klarnade det upp till slut och jag fick mig ut på cykeln. En liten tur, ca 5,5km och jag känner mig såå himla motiverad till att fortsätta. Åh vad skönt!

Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)