Inlägg från: Femifamiljen |Visa alla inlägg
  • Femifamiljen

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Usch sån kraftig foglossning är nog ingen höjdare, har själv sluppit än så länge men vill helst klara mig! :)

Här går maten rätt okej, har dock noll inspiration så det känns lite tråkigt..godis/sötsuget är det lite värre med, är sugen men är ganska begränsad då magkatarren gör uppror vid fel typ av sötsaker :) det är väl enda fördelen med magkatarr, man kan inte äta riktigt allt! :)

Motion sämre...börjar ha "för stor" mage för att sitta bekvämt på cykel och min höft blir sur om jag går för långt. Knät känns mycket bättre än i helgen så det var nog någon typ av överansträngning.

• Femifamiljen

Nä precis :) synd bara att vanligt godis funkar, men ska försöka att inte köpa hem så mycket sånt så det finns hemma, det är ju det som är värst. För har man hemma så är det så lätt att fuska.

Känns dock som man har gått upp massor nu vara sen senaste besöket hos BM.. Har ingen våg hemma men magen har ju bokstavligen exploderat känns det som! Haha gick in i v.27 i måndags :)

Känner ni större skillnad på era magar?

• Femifamiljen

Åh vad skönt att få vara hemma och ta det lugnt en längre period :) härligt!!
    Jag kommer jobba till 4 juli sen tar jag uppehåll :) driver ändå eget så kan jobba lite hur länge jag orkar men hade bestämt mig för semester i Juli så måste väl försöka hålla på det då :)

Maten går ok, har dock inte så mycket aptit om dagarna längre..är väl en period bara men lite frustrerande att måsta stå och göra middag när det i princip bara växer i munnen på en.. Godiset börjar vara slut här hemma men är inte riktigt lika sugen på det heller känner jag.. Får försöka passa på att äta lite nyttigare när jag ändå inte är så sugen på allt :) men kall mat känns som att det går alltid ner. Lite som jag hade i början på graviditeten.

Gick in i v.28 igår, mindre än 90 dagar kvar nu!! Wiiee!

• Femifamiljen

Åh jordgubbar lät ju inte helt fel! Måste nog köpa hem det! Är fortfarande inte alls så sugen på vanlig mat så alla substitut som ger lite näring är bra :) ha ha

I helgen har det tyvärr blivit en hel del sötsaker, typ munk, glass och choklad..känns inte så himla bra men jobbade heldag i lördags och man hinner tyvärr inte slänga i sig så mycket ordentlig mat (fotograferade bröllop) så då slinker det ner en del sötsaker istället....men en liten kycklingsallad fick jag då i mig så kanske inte bara dåligt!

Härligt med ledighet!! Då måste man få fira! :)
    V.29 idag och magen känns verkligen större än någonsin! Haha BM i morgon så får se hur mycket större den blivit :)

• Femifamiljen

Ja en sallad är ju bättre än inget!

Åh coleslawsalladen såg riktigt god ut, det kanske man borde prova någon dag!

Var till BM igår, har gått in i v29 och vågen står nu på ca +9,6kg sedan inskrivningen.. Jag har både panik och känner mig lugn.
    Har gått upp ungefär lika mycket som med mina tidigare barn men denna gång startade jag lite högre så det känns lite sådär faktiskt.. Å andra sidan så känner jag mig inte gigantisk utan mest bara magen som verkar växa nu.. Skönt!!
    Men annars såg allting bra ut, SF måttet snäppet mindre än med de andra dock :) haha

Köpte förresten jordgubbar igår och nu ångrar jag att jag inte köpte hem ett helt lager!! :)

• Femifamiljen

Hur ofta kommer ni er ut och rör på er?

Jag hade en period jag var ute och cyklade nästan varje kväll men nu är jag stilla igen. Gå promenader är ingen höjdare och ska jag cykla så börjar magen vara i vägen så man sitter inte så skönt... Städning här hemma är väl det enda jag rör mig..känns som att det kanske är för lite? Hur ofta kommer ni ut eller rör på er inne?

• Femifamiljen

Ja men det är ju jätte bra ju! :) här är det nog inte så många gånger per vecka om det ens blir :/

Simning hade jag gärna gjort och kanske gravidgympa med men har tyvärr ganska långt till såna möjligheter, bor lite avsides så det känns lite sådär att köra så långt för det.. Men ska försöka få mig ut på någon promenad i alla fall...

Detsamma! Hoppas ni har en trevlig helg! :)

• Femifamiljen

Carolinalovetobias: behövde höra dom orden också tror jag hihi
    Bra skrivet!

Har nojat jätte mycket senaste dagarna över vikten (har dock ingen våg) men det känns som det bara går utför...haha! Men jag ve att jag ska men lite jobbigt trots allt...

• Femifamiljen

Larv: har bf 7 september :) så hat kommit in i den tyngre perioden.. Haha tycker just tredje trimestern så blir man så otymplig!
    Har också såna dagar när jag bara är trött och vrålhungrig, känns som man vill äta något hela tiden! Man kan nog kalla det tillväxtfas :) haha

Carolinalovetobias:
    Åh vad jobbigt att höra, jag kan inte ens föreställa mig hur du har/har haft det. Jag är jätte dåligt på att lägga peppande ord till andra men försök tänka framåt och tänka logiskt. Du har gjort så gott du har kunnat och känner du att du behöver ta avstånd så måste du göra det, för din och din familjs skull. Hur jobbigt det än må vara. Självklart kan man stötta och finnas där men du kanske inte kan göra mer än så?
    Ja du förstår kanske hur jag menar,jag är inte bäst på att formulera, men främst, det är inte allt ditt ansvar.
    Stor kram!!!!!!

• Femifamiljen

Larv:
    Jo man har inte riktigt kontroll över allt som sker under graviditeten, men det är det väl värt :)

Kom mig faktiskt ut på en promenad igår!! Helt otroligt känns det som! Sakta med säkert så! Var tvungen å posta paket så hade egentligen inget val, men det var nog bra. Ska se om jag kan få mig ut en sväng idag med.

Synd bara att maten blev helt åt pipan igår...tryckte fika och godis så det bara rök om det :( så lite besviken är jag trots allt

Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)