• Anonym (sexlös)

    hur många år klarar man att leva utan sex?

    Jag är en medelålders man, jag och min fru har så gott som aldrig sex. 2013 hade vi sex 3ggr, året innan kanske 5ggr, året innan det kanske 8-10ggr, så har det vart nu sen senaste barnet föddes för 8 år sedan, och det var inte så mycket mer (även om det var lite oftare, kanske 1 gång i månaden) sedan vår första föddes för 14 år sedan. 

    innan det hade vi ofta sex. men det var då.

    Nån gång emellanåt får jag tillfredställelse med hjälp av hennes hand efter att ha tiggt mig till det, men oftast inte. Så kanske dubbla samlagsfrekvensen för min del om man vill räkna så. Jag är ej heller otrogen, så inget vid sidan av (förutom med mig själv)

    Jag har försökt med det mesta, vara extra snäll och duktig hemma, ge massage, pussas mycket, ge komplimanger etc etc. Även på den negativa sidan tjatat, gnällt, tiggt och försökt diskutera saken med henne. Hon lade över det på mig ett tag, och ansåg att hon inte vill ta ensamt ansvar för vårt sexliv (vilket jag inte höll med om att det vart så, men känner hon så så känner hon så) och att jag skulle ta mer initiativ, men det har inte funkat en enda gång. Jag har försökt bara vänta, utan press och låta henne ta alla initiativ - utan annat resultat än ett nej. jag har köpt sexleksaker till henne, de använder hon flitigt...när hon är ensam hemma. Hon har huvudvärk, magvärk, mensvärk, tandvärk, migrän, ibs, som ursäkter ibland när hon märker att jag är på, som en slags "det kommer inte att hända ikväll" så att jag lägger av innan jag ens försökt.

    Jag älskar henne något oerhört, och vill inte bryta upp vårt äktenskap...men jag vet inte om jag pallar det här. Jag känner mig väldigt uppskattad som make, vän och som pappa men som älskare känner jag mig helt värdelös. Jag har tom blivit värdelös när det väl skall till pga bristen på vana, har ingen aning om hur man gör och jag har inte gett henne en enda orgasm sen hon blev gravid med vår första...och kanske några ggr under graviditeten.

    Hon underlättar inte direkt när vi väl gör det, ljuset släckt och hon vill inte ens kyssas under akten eller byta ställning...hon vill ha oralt men vill inte ens lägga en kudde under baken för att jag skall komma åt lättare. Så var det inte heller förr då hon var mycket aktiv under själva akten.

    Nu när jag inte fått mig ngt sedan September har jag helt enkelt gett upp. Jag ids inte ens försöka längre. Jag gör givetvis saker i hemmet, men väldigt lite. Jag blir mest irriterad och frustrerad så jag sover inte i samma säng längre utan lägger mig på soffan. på kvällarna efter våra rutiner degar jag ihop framför datorn.

    Hon tror att jag är deprimerad, och det är jag, men alla "jag älskar dig, förlåt mig och från och med nästa vecka skall vi ha sex varje dag!" som jag hört ett dussin ggr betyder ingenting, för de håller inte ens en enda dag.

    Att ha en affär/köpa luder finns inte på kartan, skulle aldrig göra så mot henne då hon hade blivit jätteledsen. i mina bittrare stunder undrar jag om hon gör något bakom min rygg?

    trots att jag älskar henne över allt annat så funderar jag ofta på att skilja mig. Delad vårdnad och hela den grejen...och iaf få en liten chans att få träffa någon som vill ha ett sexliv med mig.

  • Svar på tråden hur många år klarar man att leva utan sex?
  • Anonym (M)

    Har själv varit i din situation. Vet hur förminskad man kan känna sig. Är du attraktiv? Se till att bli det i så fall som en förberedelse om ni måste gå skilda vägar. Jag var beredd att leva utan sex, och förverkliga mig själv på annat sätt på grund av barnen och familjen. Men fick tillbaka sexlivet med min partner. Jag tycker du ska fundera om det är värt att stanna kvar. Känn dig inte heller främmande för en affär. Även om det är orättvist mot din partner, kan det väcka beslutsamhet inför framtiden.

  • MalinEddie

    Jag tycker att om det ens skulle gå ett år är något fel men så är jag också den som tycker att sex är en viktig del av ett förhållande.


    Avskyr CIO-metoder.
  • Anonym (10)

    I augusti blir det tio år. Singelkvinna. Det går men det är inte så kul.

  • MalinEddie
    Anonym (sexlös) skrev 2014-01-16 23:58:35 följande:

    Jag tror det är det som har hänt med min fru. Hon tänder inte på mig längre...kanske skall testa att träna lite mer och käka steroider så att jag får muskler? hon tände på mina muskler när vi var unga...och jag är beredd att testa det mesta. Finns det en chans att hon kan se mig på det sättet igen tar jag den.
    Nu vet jag inte vad det var La Lola fann otändande hos sin partner men många gånger handlar det om mer än utseende, tänkt på det? Min sambo är både snygg och sexig enligt mig (vilket givetvis är en viktig del) men det hade betytt lite om hans personlighet var en annan.
    Du blir knappast mer attraktiv på något sätt om du börjar använda droger..
    Avskyr CIO-metoder.
  • Anonym (Oj!)
    Anonym (10) skrev 2014-01-17 00:12:15 följande:
    I augusti blir det tio år. Singelkvinna. Det går men det är inte så kul.
    Jag trodde jag hade väntat länge. Är också singelkvinna och har inte haft sex på 1,5 år. Men vi skulle ju kunna ha det, om vi inte väntade på den rätta, -eller hur?

    Till TS:
    Eftersom det var länge sen jag var i ett långt förhållande kan jag inte ge så bra råd. Men jag har förstått att det är väldigt vanligt efter 5 års förhållande att man nästan inte har sex alls. Många berättar om det i min närhet.. och verkar tänka att det är helt normalt efter man har fått barn, eller att det ska bli bättre av sig själv.

    Men två saker ska du inte göra: Tjata eller vara otrogen. Tjat är avtändande. Jag förstår att du blir ledsen att din fru inte vill och du har all rätt att förvänta dig ett samliv, om det inte finns extraordinära omständigheter. Du borde sätta dig med henne och beskriva hur du känner på ett sätt att hon inte bara tror att det handar om att du vill få sex just då och sen är allt bra. Uan att tala om hur ni vill ha det i förhållandet och försöka jobba på det gemensamt. Jag förstår inte hur man kan ha det så år ut och år in, även om jag absolut kan förstå att lusten avtar med tiden eller under vissa perioder av livet.

    Otrohet leder er inte närmre varandra så även om det är en vanlig "lösning" för många, brukar det i praktiken bli början på slutet.
  • Anonym (Stopp)

    Jag klarade mig som 25-åring i två år innan jag sa stopp.

  • Anonym (13)

    13 års sexlöst förhållande eller ja det kunde ske någon gång efter månader, han skylde på diverse saker och tog nästan aldrig initiativ. Till slut så orkar man inte och när man vet att förhållande är så gott som dött men ändå föreslog jag att vi skulle söka hjälp tillsammans men icke.
    Är glad för det idag att jag kom loss från ett både sex och kärlekslöst förhållande. För mig är sex väldigt viktigt och jag märker med min nya partner att det är så här det skulle ha varit för länge sen men man gick i gamla invanda rutiner och vanor, bekvämlighet kanske?
    Respekterar så klart att andra inte kanske har samma lust men för mig var det viktigt att ha någon som man fungerar med, för till slut påverkades allt annat med och det fanns inget annat än att separera.
    Jag hade inga tankar om mig själv till slut och självförtroendet var i botten.
    Blev helt paff när jag började träffa andra män, vilka komplimanger jag får och hur bra jag blir behandlad nu på alla plan, inte bara sexuellt men att ha en man som knappt hinner innanför dörren när han ser mig, gör gott för själen och för lusten.
    Jag skulle väl kanske säga att även fast ni har pratat många gånger, så ta er tid till ett seriöst prat om hur du känner och hur din fru känner och ta beslut efter det. Och om det inte blir någon skillnad så får du ta beslutet om du vill lämna för att hitta någon annan. Stor respekt till dig att du ändå inte har varit otrogen och anabola gör dig inte till en man, tvärtom.

  • ledigidag

    Det klart att man "klarar" sig utan sex, men frågan är om man vill?

    MÅSTE man leva utan sex så tror jag att man klarar sig fint. (Men man kanske lider av det). Men om ens stadigvarande partner sällan eller aldrig vill ha sex, och det går flera år, är det ju inte så konstigt om man börja snegla på andra möjligheter där ute.

    TS, du kan inte ändra på din fru, du har redan försökt. Du får välja vilket som är viktigast. Stanna och bita ihop, stanna och ha en affär, eller skilja dig. Att vänsterprassel "inte ens finns på kartan" är ädelt av dig, men du ska inte behöva lida resten av livet för att du och din fru har vitt skilda sexuella behov. Du får helt enkelt bestämma dig för hur du vill göra.

  • Anonym (mamma C)
    Anonym (M) skrev 2014-01-17 00:05:57 följande:
    Har själv varit i din situation. Vet hur förminskad man kan känna sig. Är du attraktiv? Se till att bli det i så fall som en förberedelse om ni måste gå skilda vägar. Jag var beredd att leva utan sex, och förverkliga mig själv på annat sätt på grund av barnen och familjen. Men fick tillbaka sexlivet med min partner. Jag tycker du ska fundera om det är värt att stanna kvar. Känn dig inte heller främmande för en affär. Även om det är orättvist mot din partner, kan det väcka beslutsamhet inför framtiden.
    Hur fick ni tillbaka sexlivet?

    Vi har gått drygt tre år nu utan sex. Mannen har helt enkelt inte lust och har 1000 bortförklaringar...
  • Anonym (sf)

    Jag skulle lugnt klara mig hela livet utan sex, sex är grymt överskattat. Tycker synd om er som blir så deppiga och frustrerade av att inte ha sex, tack o lov för att jag inte är sån.

Svar på tråden hur många år klarar man att leva utan sex?