• Evy

Bildtråd på fina magar BF Augusti -14 :)

Har letat men hittade ingen bildtråd för oss som har BF i Augusti 2014 Glad

Lägg upp en bild och skriv vilken vecka ni är i, kul att se alla olika storlekar.

Här kommer min från v. 10 (andra barnet)

• Svar på tråden Bildtråd på fina magar BF Augusti -14 :)
  • Evehedberg
    londonivf skrev 2014-03-25 11:55:27 följande:

Hej, jag känner nog exakt samma oro som dig! Idag är jag i 18+3 och jag ser människor skriva att de kännt bebisen tidigt, någon redan i vecka 12(!). Själv har jag inte märkt av något alls, vilket gjort mig nervös, så klart Flört Men jag har googlat rätt mycket på det här, och har hittat flera källor där det står att när moderkakan är i framvägg innebär det ofta att man känner av bebisen senare, och även inte lika tydligt.
    You might be less able to feel your baby's early kicks and punches because the placenta will serve as a cushion between your baby and your tummy. For the same reason, your doctor or midwife may find it a bit harder to hear fetal heart sounds (Källa:  www.whattoexpect.com/pregnancy/ask-heidi/anterior-placenta.aspx ) Det lugnade mig - åtminstone för en stund... ;) 

Och just ja, det här är min första graviditet.

Vad skönt att någon känner som jag.

Tack det lugnade mig lite :)
  • Evehedberg
    emelieB skrev 2014-03-25 16:45:35 följande:

Hej :)

Är också i v 19+3 idag och väntar med spänning på ordentliga rörelser/sparkar! Har ev känt lite grann någon gång ibland, men inget ordentligt.. Har precis som du moderkakan i framvägg.
    Okej känns skönt att alla inte känner tidigt :)
  • Evehedberg
    Evy skrev 2014-03-25 14:25:55 följande:
    Jag är i vecka 20 och jag känner av och kan se utanpå magen när han sparkar. Detta är mitt andra barn. Jag tror det är väldigt olika tycker inte du ska bli orolig :) Det kommer ska du se. Jag verkar ha en väldigt livlig liten kille där inne.

Ja någon dag kommer det. Men man längtar så.

Det låter så mysigt när alla pratar om det :)
  • babykills

Haha, vad fint målat på magen! :)

Går snart in i v.22 och har äntligen börjat känna sparkarna (mer som buffar än) tydligare och oftare.
    Så, ni som är oroade - var inte det! Det här är mitt andra barn, jag har märkt av "fladdret" tidigare, mest bara för att jag kände igen känslan sen sist. Annars hade jag misstagit det för gaser eller annat ;) Men det är först nu i v.21 som det känns tydligare, jag har också moderkakan i framvägg.

Vissa bebisar är lugnare än andra också. Eller kanske har en dygnsrytm där den buffar runt när ni ligger och sover. :)

• londonivf
    babykills skrev 2014-03-31 10:53:36 följande:
    Haha, vad fint målat på magen! :)

Går snart in i v.22 och har äntligen börjat känna sparkarna (mer som buffar än) tydligare och oftare.
    Så, ni som är oroade - var inte det! Det här är mitt andra barn, jag har märkt av "fladdret" tidigare, mest bara för att jag kände igen känslan sen sist. Annars hade jag misstagit det för gaser eller annat ;) Men det är först nu i v.21 som det känns tydligare, jag har också moderkakan i framvägg.

Vissa bebisar är lugnare än andra också. Eller kanske har en dygnsrytm där den buffar runt när ni ligger och sover. :)
    Tack för dina uppmuntrande ord! :) Jag tror att jag äntligen har känt bäbisen, igår och i fredags. Första dagen som en liten ål simmade runt och piskade till mig med stjärten ett par gånger, för att avsluta med att bita mig(!) i livmoderväggen (ålen alltså) haha! Och igår flera upprepade snärtar efter varandra. Men sedan dess har det varit lugnt som en filbunke igen. Det kommer när det kommer :)
    På torsdag ska vi på vårt 20-veckors RUL Hjärta
  • Evy
    Evehedberg skrev 2014-03-30 09:47:37 följande:
    Halvtid här om dagen! :)
    haha vilken härlig bild!! Glad
  • Evy
    melamela skrev 2014-04-03 21:07:14 följande:
    Jag är i vecka 18+1 ???? Våran flicka kommer i slutet av Augusti ??
    Fin mage :) 
Svar på tråden Bildtråd på fina magar BF Augusti -14 :)