Bildtråd på fina magar BF Augusti -14 :)
Har letat men hittade ingen bildtråd för oss som har BF i Augusti 2014
Lägg upp en bild och skriv vilken vecka ni är i, kul att se alla olika storlekar.
Här kommer min från v. 10 (andra barnet)
Har letat men hittade ingen bildtråd för oss som har BF i Augusti 2014
Lägg upp en bild och skriv vilken vecka ni är i, kul att se alla olika storlekar.
Här kommer min från v. 10 (andra barnet)
Hej, jag känner nog exakt samma oro som dig! Idag är jag i 18+3 och jag ser människor skriva att de kännt bebisen tidigt, någon redan i vecka 12(!). Själv har jag inte märkt av något alls, vilket gjort mig nervös, så klart Men jag har googlat rätt mycket på det här, och har hittat flera källor där det står att när moderkakan är i framvägg innebär det ofta att man känner av bebisen senare, och även inte lika tydligt.
You might be less able to feel your baby's early kicks and punches because the placenta will serve as a cushion between your baby and your tummy. For the same reason, your doctor or midwife may find it a bit harder to hear fetal heart sounds (Källa: www.whattoexpect.com/pregnancy/ask-heidi/anterior-placenta.aspx ) Det lugnade mig - åtminstone för en stund... ;)
Och just ja, det här är min första graviditet.
Halvtid här om dagen! :)
Haha, vad fint målat på magen! :)
Går snart in i v.22 och har äntligen börjat känna sparkarna (mer som buffar än) tydligare och oftare.
Så, ni som är oroade - var inte det! Det här är mitt andra barn, jag har märkt av "fladdret" tidigare, mest bara för att jag kände igen känslan sen sist. Annars hade jag misstagit det för gaser eller annat ;) Men det är först nu i v.21 som det känns tydligare, jag har också moderkakan i framvägg.
Vissa bebisar är lugnare än andra också. Eller kanske har en dygnsrytm där den buffar runt när ni ligger och sover. :)
Jag är i vecka 18+1 ???? Våran flicka kommer i slutet av Augusti ??
Vecka 22 här :)