• Evy

Bildtråd på fina magar BF Augusti -14 :)

Har letat men hittade ingen bildtråd för oss som har BF i Augusti 2014 Glad

Lägg upp en bild och skriv vilken vecka ni är i, kul att se alla olika storlekar.

Här kommer min från v. 10 (andra barnet)

• Svar på tråden Bildtråd på fina magar BF Augusti -14 :)
  • babykills

Har äntligen varit på ultraljudet! Dock kunde man inte få en bra bild över huvudet/nacken så måste tillbaka nästa vecka för att se så allt är okej även där!
    Blev framflyttad en dag, så går in i v.20 imorgon :)
    Fick även veta att jag har moderkakan i framvägg, troligen därför jag inte känt sparkarna lika hårt den här gången :)
  • babykills
    Pälsy Bop skrev 2014-03-18 11:36:55 följande:
    Hej hej!
    Det här var  lite roligt att se, vilka olika storlekar det är på alla magar :)
    Jag väntar mitt andra barn, en flicka, har en pojke som blir 3 i Juli och den här är beräknad 5 augusti :)

Här är min mage i V 19+3, magen är mycket större den här gången.
    Har dock foglossning och är sjukskriven så mina dagar är ganska långsamma :P
    Vad jobbigt med så svår foglossning såhär tidigt :/ du har en väldigt fin mage iaf!
    Förhoppningsvis släpper det onda efter förlossningen, eller så kanske man kan hoppas att sommarvärme hjälper till :)
  • Pälsy Bop

Ja, det är surt, fick ju det med första också men då efter v 30. Nu började det redan i v 12. Jag blev sjukskriven i v 15, roligare kan man ju ha :p

Tack så mycket! Ja, lite värme skadar ju aldrig :)

• Pälsy Bop
    babykills skrev 2014-03-18 13:18:30 följande:

Har äntligen varit på ultraljudet! Dock kunde man inte få en bra bild över huvudet/nacken så måste tillbaka nästa vecka för att se så allt är okej även där!
    Blev framflyttad en dag, så går in i v.20 imorgon :)
    Fick även veta att jag har moderkakan i framvägg, troligen därför jag inte känt sparkarna lika hårt den här gången :)
    Va roligt att du ska få se bebisen igen! :) är det ditt första barn?
  • babykills
    Pälsy Bop skrev 2014-03-18 19:35:17 följande:
    Va roligt att du ska få se bebisen igen! :) är det ditt första barn?

Det är mitt andra :) storebror fyller tre ganska precis när den här bebisen är beräknad! Men ja det känns kul att få se igen ;)
  • Pälsy Bop
    babykills skrev 2014-03-18 21:27:05 följande:

Det är mitt andra :) storebror fyller tre ganska precis när den här bebisen är beräknad! Men ja det känns kul att få se igen ;)
    Som oss då, vår son blir 3 en månad innan denna är beräknad :)
  • Evehedberg

Är i v 20 (19+3) nu och väntar för fullt på sparkar eller något bubblande. När brukar det vara normalt att känna något? Man blir ju så orolig när man hör andra som känt redan v 17..

Vet inte om det är annorlunda och tar längre tid när moderkakan är i framvägg som det är i mitt fall.. Har ni börjat känna av något än ? Och ni som redan har barn hur var det med erat första ? :)

• londonivf
    Evehedberg skrev 2014-03-25 10:27:29 följande:
    Är i v 20 (19+3) nu och väntar för fullt på sparkar eller något bubblande. När brukar det vara normalt att känna något? Man blir ju så orolig när man hör andra som känt redan v 17..
    Vet inte om det är annorlunda och tar längre tid när moderkakan är i framvägg som det är i mitt fall.. Har ni börjat känna av något än ? Och ni som redan har barn hur var det med erat första ? :)

Hej, jag känner nog exakt samma oro som dig! Idag är jag i 18+3 och jag ser människor skriva att de kännt bebisen tidigt, någon redan i vecka 12(!). Själv har jag inte märkt av något alls, vilket gjort mig nervös, så klart Flört Men jag har googlat rätt mycket på det här, och har hittat flera källor där det står att när moderkakan är i framvägg innebär det ofta att man känner av bebisen senare, och även inte lika tydligt.
    You might be less able to feel your baby's early kicks and punches because the placenta will serve as a cushion between your baby and your tummy. For the same reason, your doctor or midwife may find it a bit harder to hear fetal heart sounds (Källa:  www.whattoexpect.com/pregnancy/ask-heidi/anterior-placenta.aspx ) Det lugnade mig - åtminstone för en stund... ;) 

Och just ja, det här är min första graviditet.

• Evy
    Jag är i vecka 20 och jag känner av och kan se utanpå magen när han sparkar. Detta är mitt andra barn. Jag tror det är väldigt olika tycker inte du ska bli orolig :) Det kommer ska du se. Jag verkar ha en väldigt livlig liten kille där inne.

• emelieB

Hej :)

Är också i v 19+3 idag och väntar med spänning på ordentliga rörelser/sparkar! Har ev känt lite grann någon gång ibland, men inget ordentligt.. Har precis som du moderkakan i framvägg.
Svar på tråden Bildtråd på fina magar BF Augusti -14 :)