Anonym (kicki) skrev 2014-01-06 03:46:41 följande:
eller tanker vissa att om det inte star på facebook så har det inte hänt? kanske blir för verkligt då?
Jag tycker att du har en rätt konstig bild av facebook....
Jag vet att en del människor delar precis ALLT på fejjan och kanske är det inte alla som vill lägga ut så extremt personliga saker som sorg och dödsfall där man har människor som man bara känner ytligt. Sorg är personligt, kanske har människan haft den bästa månaden i sitt liv, fast att dödsfallet kanske inte var en av de bra sakerna.
Vem vet om någon som precis äntligen blivit gravid efter många års försök, fått nytt jobb, fått löneökning, klarat sig undan en personlig konkurs, kommit in på en utbildning osv..kan inte de betyda att det var den bästa månade i deras liv fastän någon annan har gått bort?
Själv sörjer jag min avlidna farfar, men inte på facebook. Jag har även förlorat 2 andra närstående personer i mitt liv inom loppet av några få månader. Min sorg är min sorg det är inget jag skyltar med eller tvingar andra människor att delta i. Men mitt i all denna sorg så har det hänt något helt fantastiskt, eller ja, faktiskt väldigt många saker, får jag inte då lov att skriva ut dessa saker på facebook och vara glad för det bara för att jag också är mitt uppe i min sorg?
Fastän någon dött, behöver man också styrka och glädje för att gå vidare.
För övrigt var jag också den som grät mest på begravningen, men det var inte tal om någon tävling om vem som grät flest tårar. Vi som var där sörjer på olika sätt och vi har också lärt oss gå vidare på olika sätt, varken jag eller någon annan har ensamrätt på sorg eller hur vi väljer att uttrycka det.