• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Moolie
    Finmamma skrev 2014-03-24 09:12:20 följande:
    Hahahaha hon sa 13 00 trettonhundra! Jag har hört fel.

Imorgon gäller det, nervöst

Håller tummarna för dig!!

Kram!!!
  • Edison
    Moolie skrev 2014-03-23 15:53:07 följande:

Missfall i v9+6. Idag, kl 15. Allt kom ut. Och jag förstår vad folk menar med "klumpar" vid missfall. Det var en klump på 15*3 cm.
    usch moolie :( Beklagar verkligen! 
  • Edison
    2014bebis skrev 2014-03-24 07:12:34 följande:
    Kram till dig Moolie!

Rd12 negativt test igen, ingen mer blödning. Hoppet är väldigt långt borta
    Håller tummarna för dig 2014bebis! när har du den "riktiga" testdagen? 
    Hoppas mensen håller sig borta..
  • Moolie
    Edison skrev 2014-03-24 18:03:06 följande:
    usch moolie :( Beklagar verkligen! 
    Tack!! Är sjukskriven en månad nu...
  • 2014bebis
    Edison skrev 2014-03-24 18:04:59 följande:
    Håller tummarna för dig 2014bebis! när har du den "riktiga" testdagen? 
    Hoppas mensen håller sig borta..

Tusen tack, td 29/3. Vid 3 tidigare ivf har min mens kommit igång som idag men då har jag haft crinonen denna gång lutinus. Kanske är den som gör att mensen inte kommer igång.Hoppas verkligen att det blir positivt men tror jag ställer in mig på negativt för att vara beredd på att bryta ihop...

Hur går det för dig Edison?
  • ITM

Kram Moolie

Håller tummarna 2014bebis
    Här kom de oxå lite rosa på lutinus pinnen igår och idag lite svagt rosa flytningar.
    Hoppas verkligen inte att det är kört. Känns som om de varit mensen som var på G igår så borde de kommit fullt ut nu...hoppas den håller sig borta.... Vet inte hur många gånger jag varit på toa idag.

• Moolie

Lite blod, har jag fått höra hela tiden, är ingen fara! Och det är det inte egentligen! I början känns ju allt jätte konstigt... Mensvärk men ingen mens... Stickningar i livmodern... Äggstockarna ömmar för oss som är stimulerade... Och då känner man ändå att hoppet kanske är ute... Kommer där då blod med.

Något mer som jag fått höra är att varje graviditet är lika individuell som barnet i magen... Och det gör ju inte en mindre nojig heller!

Kram på er!!

• Finmamma

Hur upplevde ni spolningen?? Gjorde det ont? Kan man upptäcka något annat förutom stop i äggledarna?

• Edison
    2014bebis skrev 2014-03-24 18:28:15 följande:

Tusen tack, td 29/3. Vid 3 tidigare ivf har min mens kommit igång som idag men då har jag haft crinonen denna gång lutinus. Kanske är den som gör att mensen inte kommer igång.Hoppas verkligen att det blir positivt men tror jag ställer in mig på negativt för att vara beredd på att bryta ihop...

Hur går det för dig Edison?
    När jag var gravid förra året så testade jag negativt på BIM.
    BIM+3 fick jag rosa flytningar och massa mensvärk och jag var säker på att det var mensen som var på väg, gjorde nytt gravtest som fortfarande visade neg. Inte förrän ytterligare några dagar som testet visade svagt plus, och sen blev de bara starkare och stakare :) Så än finns de hopp :)

Jag tog min första spruta gonal-f idag, så nu är vi också igång! :) Äntligen!!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö