• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • ITM

Vi har haft ca 17-18 dagar vid våra 4 senaste fet. Men jag klagar inte ju tidigare man vet desto bättre. :)

• 2014bebis
    ITM skrev 2014-03-17 18:31:22 följande:
    Oj skrev innan men de har ej kommit gram :/

Jag ruvar nu på en fin blastocyst.;) Alla 5 hade delat sig tillblastocyster men 1 var lite finare än de andra.
    De är så otroligt duktiga på Nordic.
    Nu är de till att vänta till den 31/3. Lång väntan MEN känns som vi ska testa tidigt?!

Härligt då är det bara det värsta kvar ... väntan. Jag har testdag 29/3 men jag kommer att veta på måndag. Vid de 3 senaste et har jag fått mens 14dagar efter äp. Bara att hålla ut och hoppas varje dag.
    Blev det några till frysen eller ni hoppade över det? Hoppas du inte misstycker att jag frågar.

Finski, hur går det för dig? Är inte riktigt med på var i behandlingen du är. =)

Moolie, hur mår du?

Libra, hur gick det för dig på din röntgen? För det var väl nu i dagarna du skulle kollas.
  • Libra1

ITM: Grattis till ruvningen! :)

2014bebis: Jag röntgades igår. Det gick bra men var lite trångt. Får svar på onsdag nästa vecka. Dryg väntan! Känner på mig att vi inte kommer att kunna köra igång nu. :-/

• ITM

2014bebis ja nu är det är dryg väntan innan man får reda på svaret... Men som de sa till oss igår, gör roliga saker;) så de ska vi försöka göra. Jag skojade med min sambo jag tycker inte att dammsuga är så roligt så de fixar han i 2 veckor!
    Nej vi la inga i frysen. Kändes lite konstigt men vi hade trots allt bestämt oss innan och vi tror o hoppas så mycket på denna gången. Vi har ju köpt ett tre pack så om de inte blir något denna gången så blir de att vi fryser nästa gång. Men vi kommer att göra alla tre försöken som färska försök. Och sista utväg blir att testa fryst igen.
    Jag håller tummar och tår för dig 2014bebis.

Libra1 hoppas du får ett positivt besked från röntgen.

• finski

Hej 2014bebis!

Visst är ruvningen dryg! Har positivt gravtest. Testdag 20 egentligen. Fick en blastocyst till frysen, var oxå väldigt kluven med frysning. Tycker att det är mycket pengar för bara ett ägg.

• 2014bebis

Libra1, håller tummarna för att allt är som det ska, så du får starta. Förstår att det känns jobbigt om du inte får starta när du tänkt. Hoppas hoppas hoppas

ITM, tusen tack för tummar och tår. Håller alla dessa för dig också!

Finski, GRATTIS!!!!!

• 2014bebis

Hej alla!

Är på rd7 och vill så gärna känna några tecken på att jag är gravid. Känner mig knäpp av denna väntan.

Funderar på att testa lite tidigare men hur tidigt vågar man testa? Ni som fått plus, på vilken rd har ni testat?

• finski
    2014bebis skrev 2014-03-19 20:32:43 följande:
    Hej alla!

Är på rd7 och vill så gärna känna några tecken på att jag är gravid. Känner mig knäpp av denna väntan.

Funderar på att testa lite tidigare men hur tidigt vågar man testa? Ni som fått plus, på vilken rd har ni testat?

Jag e lite knäpp tog från rd4 och sen varje dag för att se. Har verkligen inget tålamod att vänta. Men ovitrelle sprutan fanns förmodligen kvar för det gav plus redan då.

Men med min dotter plussade jag väldigt svagt på rd6.
  • Libra1

finski: Grattis!!! :)

2014bebis: Jag har plussat på rd9 med ett 2-dagars. :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö