• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Moolie
    ITM skrev 2014-03-14 15:09:55 följande:
    En fråga hur mycket av pinnen trycker ni in när ni tar litinus? Tycker de gör så sjukt ont. Har bara haft crinone innan o den kändes mycket bättre. Kan kanske ha med äp att göra oxå?!

Jag tryckte alltid in den lite snett in i slidan. Så man inte kommer direkt i kontakt med tappen... Kändes mest bekvämt så... Tabletten kommer ändå komma dit förr eller senare tänkte jag.... :) Jag tänker att inget ska göra ont... Gör det ont får jag komma på något annat sätt...! :)
  • ITM

2014bebis håller med crinonen är mycket lättare o bättre...
    Är de någon som vet om man ska ta morgondosen av litinus innan ET.
    crinone ska man ju ta efter men litinusen tar man ju 3 ggr per dag???

• finski
    ITM skrev 2014-03-16 09:52:33 följande:
    2014bebis håller med crinonen är mycket lättare o bättre... Är de någon som vet om man ska ta morgondosen av litinus innan ET. crinone ska man ju ta efter men litinusen tar man ju 3 ggr per dag???

Jag ringde samma dag som Et och frågade, man skulle ta det som vanligt på morgonen.
  • ITM

Oj skrev innan men de har ej kommit gram :/

Jag ruvar nu på en fin blastocyst.;) Alla 5 hade delat sig tillblastocyster men 1 var lite finare än de andra.
    De är så otroligt duktiga på Nordic.
    Nu är de till att vänta till den 31/3. Lång väntan MEN känns som vi ska testa tidigt?!

• Moolie
    ITM skrev 2014-03-17 18:31:22 följande:
    Oj skrev innan men de har ej kommit gram :/ Jag ruvar nu på en fin blastocyst.;) Alla 5 hade delat sig tillblastocyster men 1 var lite finare än de andra. De är så otroligt duktiga på Nordic. Nu är de till att vänta till den 31/3. Lång väntan MEN känns som vi ska testa tidigt?!

15 dagar känns väl fullt rimligt? Vi fick 11 dagar och några andra har fått ännu kortare!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö