• Zora

Tempar/Fertility friend

Milou3 skrev 2017-11-17 06:43:45 följande:

Ok nu behöver jag lite FF-proffshjälp här :)

Nu har FF satt ut min äl på CD 10. Har normalt väldigt ont när ägget släpper men denna gång kändes det som lite mol bara. Släppte inte ägget då? Eller kan det variera? Eller beror det på mitt rätt höga intag av omega 3 sedan 3 veckor tillbaka?

Sen är ägglossning på CD 10 lite väl tidigt :( Brukar variera mellan CD 10-12. Är det FÖR tidigt? Och hur "ändrar" man sånt för kommande cykel?

Och sista frågan: är det garanterat att ägget släppt om tempen ökar eller kan tempen öka ändå?

Här kommer grafen iaf om någon orkar analysera lite :)

Jag tror äl är satt på cd 10 pga att du lagt in W (wet) tar du bort det tror jag äl inte sätts ut ännu. Jag tror inte att äl var cd 10. Jag lägger aldrig in CM eftersom jag tycker det är svårt att avgöra (man märkerju inte alltid heller IOM att det inte är alltid det kommer ut) jag brukar göra en kommentar istället. Då tas det inte med i beräkningen.
  • Zora
    Zora skrev 2017-11-17 08:04:36 följande:

Jag tror äl är satt på cd 10 pga att du lagt in W (wet) tar du bort det tror jag äl inte sätts ut ännu. Jag tror inte att äl var cd 10. Jag lägger aldrig in CM eftersom jag tycker det är svårt att avgöra (man märkerju inte alltid heller IOM att det inte är alltid det kommer ut) jag brukar göra en kommentar istället. Då tas det inte med i beräkningen.

Ska tillägga att du kanske måste tabletter alla inmatningar på CM för att det inte ska tas med. Alltså inte bara W. Testa och se vad som händer
  • Zora

Kurvan. Fattar inte varför det är så hoppigt innan äl och sedan så jämt efter.. har inte ändrat sovmönster eller nåt annat

• Zora
    Zora skrev 2017-11-17 08:06:30 följande:

Ska tillägga att du kanske måste tabletter alla inmatningar på CM för att det inte ska tas med. Alltså inte bara W. Testa och se vad som händer

Tabletter... ta bort ska det stå!!!!
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-11-17 08:21:07 följande:

Jag testade men då blev det en streckad linje så lät det stå kvar. Är ganska säker på att äl skedde natten mellan CD 10-11 - iaf då jag kände av som mest vid vänstra äggstocken, men ändå långt från lika kraftigt spm jag brukar göra. Kan man ändå lita på att äl har skett?

Ok, då är nog äl ändå hyfsat satt. Men tog du bort alla inmatningar? Inte bara W? När du lagt in några fler temperaturer så kommer du ju se om den håller sig hög. Gör den det tror jag att du kan vara ganska säker på att äl varit.

Ibland flyttar FF även äl när fler temperaturer kommit in. Om du vill experimentera kan du testa att lägga in flera dagar med rimligt höga temperaturer (36.70, 36.75) några dagar framåt. Testa både med och utan CM inmatningarna och se om det blir skillnad.
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-11-17 08:51:30 följande:

Jag är mest nojig över att min äl sker så tidigt jämt! Hinner ett ägg ens mogna färdigt CD 10-11?

Det vet jag faktiskt inte..
  • Zora
    tempnörden skrev 2017-11-17 09:57:00 följande:

Varför är FF inte säker på min ägglossning? Är det för att jag har hyfsat höga temperaturer i början av cykeln?

Vad händer om du sätter w istället för e på cm? Annars vet jag inte..
  • Zora
    Zora skrev 2017-11-17 10:04:41 följande:

Vad händer om du sätter w istället för e på cm? Annars vet jag inte..

Alltså på äl dagen
  • Zora
    tempnörden skrev 2017-11-17 11:29:57 följande:

Nej inget hände. Jag räknar ju ändå äl som den dagen så får vi väl se vad som h'nder. Inget jag kan göra nåt åt ändå nu ;)

Kan ibland hjälpa att ta bort all info under cm och lägga det i kommentarer istället. Men det känns ju som att äl ändå är rätt utsatt tycker jag.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend