• Zora

Tempar/Fertility friend

Apropå temperaturer och dippar.. blir flera inlägg för kan bara lägga in en bild i taget, här är min kurva, kapad vid Äl +11. Här tänkte jag att det nog var på väg ner inför mens.. har 14 dagars luthealfas. Kan även tillägga att jag inte sov sämre än vanligt och inte hade ovanligt kallt i sovrummet, snarare tvärtom..

• Zora

Sedan kom då BIM.. inte heller den här natten sov jag särskilt konstigt, tog på samma tid som vanligt och nu var jag säker på mens under dagen

• Zora

Men! Jag var ju gravid!!!!! Så, tempen an variera lite utan anledning och även djupa dippar innan BIM och på BIM, behöver inte vara dåligt. Man kan inte förutse en graviditet eller mens genom att titta på tempen. Är först efter BIM man vet :)

Valde ändå att inaktivera den låga tempen på BIM för att få en snyggare kurva.

• Zora
    PuLoha skrev 2017-07-17 10:49:47 följande:

Jag kunde inte vänta tills imorgon med att ta ett nytt test.

Så tog ett nytt test ca 3 timmar senare:

Wow! Grattis!!!!!
  • Zora
    MmBb skrev 2017-07-19 12:21:33 följande:

Hej alla! Jag hoppar in här med lite tankar och funderingar som jag hoppas kunna få lite rätsida på med er hjälp.

Har bara använt Fertility friend i två månader och funderar på tempsänkningen som sker strax innan/vid bm/strax efter bm. Kan en vara gravid trots tempen sänks under den röda linjen vid den tidpunkten? Har någon någon erfarenhet kring detta? Så tacksam för svar av er ????

Ja, man kan vara gravid ändå. Tempen kan av en eller annan anledning dippa vid BIM även fast man är gravid. Ofta betyder dock tempsänkning mens.

Här är min graf den här cykeln, jag är gravid :)

• Zora
    MmBb skrev 2017-07-19 12:21:33 följande:

Hej alla! Jag hoppar in här med lite tankar och funderingar som jag hoppas kunna få lite rätsida på med er hjälp.

Har bara använt Fertility friend i två månader och funderar på tempsänkningen som sker strax innan/vid bm/strax efter bm. Kan en vara gravid trots tempen sänks under den röda linjen vid den tidpunkten? Har någon någon erfarenhet kring detta? Så tacksam för svar av er ????

Och så här ser grafen ut idag. Har inaktiverat den låga tempen eftersom det blev en snyggare graf då.

• Zora
    lilaemma skrev 2017-07-23 09:45:11 följande:
    Den andra appen NC säger att man ska fortsätttatempa hela första trimestern..
    Ingen idé att fortsätta tempa. Jag gjorde det förra gången eftersom NC sa att man skulle det, men det visade ingenting som tydde på att jag fått MA. Tempen var fortsatt hög till dagen som allt kom ut.
  • Zora
    lilaemma skrev 2017-07-23 09:45:11 följande:

Den andra appen NC säger att man ska fortsätttatempa hela första trimestern..

Så här såg kurvan ut. Började blöda tors 8:e (var då i v.8) och hade tre dagar innan dess fått bruna flytningar. Söndag 11:e (syns inte på kurvan) kom allt ut och då först sjönk tempen ordentligt.

• Zora
    Mimipig skrev 2017-08-06 12:16:32 följande:

Nu börjar jakten på nästa ÄL efter aborten (pga fosterskador ). Idag dök tempen rejält och även om jag fortfarande får fullt utslag på ÄL-stickorna så har grav-test bara en svag linje nu. Gravhormonerna avtar. Någon som har nåt att säga om min graf? Eller har erfarenhet tiden efter abort/missfall?

Kan visa hur min kurva såg ut. 21/6 (cd 14) tog jag ett graviditetstest och ett Äl-test och grav.testet var svagt positivt medan Äl testet var negativt. Tog inga fler grav.tester efter det så vet inte exakt när de blev blanka, men fortsatte Äl testa och fick positivt 4 dagar senare.

• Zora
    Mimipig skrev 2017-08-06 12:16:32 följande:

Nu börjar jakten på nästa ÄL efter aborten (pga fosterskador ). Idag dök tempen rejält och även om jag fortfarande får fullt utslag på ÄL-stickorna så har grav-test bara en svag linje nu. Gravhormonerna avtar. Någon som har nåt att säga om min graf? Eller har erfarenhet tiden efter abort/missfall?

Så här såg testerna ut då på cd 14. Graviditetstestet överst.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend