• Zora

Tempar/Fertility friend

Nu är missfallet på gång. Har börjat komma lite mörkbrunt. Hoppas så himla mycket att det sätter fart ordentligt och kommer ut fort så jag slipper tabletter på tisdag!

• Zora
    Mimipig skrev 2017-08-20 17:10:13 följande:
    Ja, hoppas det! Händer de?
    Jodå.. Blöder rätt ordentligt nu och hade ca 45 min för nån timme sedan när jag hade så ont att jag varken kunde sitta eller stå.. dessvärre kom det bara små "slamsor" och mindre klumpar, så allt är definitivt inte ute än. Slutat göra tokont, men har tagit maxdos alvedon/Ipren, så kan ju bero på det... Trodde det skulle komma ut nu när jag fick så ont, det gjorde det förra gången, men nä! Tydligen inte. Hoppas det kommer under kvällen så det värsta är över snart. Ska börja jobba efter semestern imorgon och hade ju varit bra att slippa börja med att ljuga om sjukdom.

"Bor" typ på toa just nu för det rinner rätt bra. Ursäkta alla detaljer.. :p
  • Zora
    Mimipig skrev 2017-08-20 20:55:13 följande:
    Jag hoppas att det släpper strax och allt kommer ut raskt och helt och hållet. Skiiit i jobbet imorgon om du måste. Värdsliga ting!
    Hmm.. hur vet man att allt är ute egentligen? Förra gången var det ingen tvivel om saken, men nu vetesjutton.. har inte kommit något "stort" men det kanske kan komma ut liksom i delar också? Har inte särskilt ont längre, men är öm i magen. Blöder såklart. Väldigt olikt förloppet förra gången.

Känns bra att jag har en tid på tisdag. Skulle ju få tabletter då men hon sa också att om jag börjat blöda ska jag komma ändå så kollar dom att allt verkar vilja komma ut.

Imorgon ska jag börja tempa igen iallafall! Så får vi se vad som händer framöver.
  • Zora
    pugsnotdrugs skrev 2017-08-21 07:55:03 följande:
    När jag fick missfall i v 6+ så kom det aldrig någon stor klump, var slem och små "klumpar", på vul 2v senare var allt ute av sig själv. Hoppas du slipper en skrapning eller tabletter. Tycker så himla synd om dig, hoppas du orkar ta nya tag och försöka igen!
    Då kanske det ändå kommer ut. Det är bara så annorlunda mot förra gången. Då hade det avstannat i ungefär samma vecka, men kom ut tidigare, i v. 9 är i v.11 nu. Då hade jag mensvärk ett tag innan och sedan väldigt ont under några timmar och då kom en hyfsat stor klump ut. Den gången var det bara en fostersäck. Fanns inget foster.

Nu har jag inte haft ont alls innan, utan det började ganska direkt med rejält ont som sedan eskalerade igår och det kom ut en del mindre klumpar. Dock har jag fortfarande mensvärk så vetesjutton om det ändå är nåt kvar. Borde väl slutat göra ont annars?
  • Zora
    Zora skrev 2017-08-21 09:10:52 följande:
    Då kanske det ändå kommer ut. Det är bara så annorlunda mot förra gången. Då hade det avstannat i ungefär samma vecka, men kom ut tidigare, i v. 9 är i v.11 nu. Då hade jag mensvärk ett tag innan och sedan väldigt ont under några timmar och då kom en hyfsat stor klump ut. Den gången var det bara en fostersäck. Fanns inget foster.

Nu har jag inte haft ont alls innan, utan det började ganska direkt med rejält ont som sedan eskalerade igår och det kom ut en del mindre klumpar. Dock har jag fortfarande mensvärk så vetesjutton om det ändå är nåt kvar. Borde väl slutat göra ont annars?
    Kan nog svara själv.. kom ut mer saker nu nämligen. Tror det var själva graviditeten eller delar av den, för det var inte samma färg som det som kommit tidigare. Har fortfarande mensvärk så det finns säkert mer kvar :(

Nä usch! Nu hoppas jag vi får se lite plus i tråden!
  • Zora
    Mimipig skrev 2017-08-21 17:44:15 följande:
    Låter ju positivt att det kom mer. Bra att du ska på koll imorgon. Min abort var ju på sjukhus i v 15, då rådde det ju inget tvivel om när det kom ut och även navelsträng och moderkaka efter en H. Men jag fick ingen efterkoll. I fredags kväll, dag27 efteråt, kom vävnad och blod plötsligt, jag är inte helt säker på vad det var... blöder fortfarande lite. Tror det kanske är mens. Utan ÄL emellan. Borde kanske ringa bm och fråga?
    Om det inte kommit igång så skulle jag ju få tabletter imorgon och då skulle jag inte få någon efterkontroll heller, utan jag skulle ta ett graviditetstest efter 4-5 v och om det fortfarande var positivt höra av mig. Nu blir det ju lite av en efterkontroll istället vilket känns väldigt skönt! Finns det kvar för mycket får vi väl se om jag ändå får tabletter eller hur dom gör.

Hmm.. ingen aning vad din blödning är, men att det skulle vara mens är ju inte orimligt. Äl kan väl bli störd efter missfall? Har du gjort något grav.test och kollat om det blivit neg.?
  • Zora
    Skywalker skrev 2017-08-22 09:15:00 följande:

Hej alla.

Länge sen jag skrev nu. Önskar att jag hade kunnat bjuda på ett plus men icke... Plussade den 21 juli men var precis på vul och det fanns inget hjärta. Skulle vart i v 9 nu men det har avstannat i typ 7 +2. Kände det på mig eftersom det varit precis som vid mitt missfall i mars, alldeles för lite gravsymtom plus spittings som började för en dryg vecka sedan. Vi började försöka i april/maj förra året. Hur länge orkar man? Två mf/ma. Hur mycket otur kan man ha?

Ledsen för er skull. Ni har ungefär samma resa som oss. Vi började i maj förra året och jag blev gravid i början av maj i år. Fick MA i juni, upptäcktes i v.8 (avstannat ca v.6 och kom ut i v.9 inget foster) Sedan gravid direkt efter det och nu sitter jag med ytterligare ett MA i v.11 (avstannat i v.6+3 och upptäcktes i v.9, den här gången fanns ett foster) hade också på känn att nåt var fel för det kändes ungefär som vid förra MA:t.

Jag vet inte heller hur man orkar, vet inte ens om jag vågar försöka igen.

Ska du få tabletter/skrapning eller har du börjat blöda?
  • Zora
    Mimipig skrev 2017-08-22 12:18:15 följande:
    Bra att du blir kollad! OM jag har kollat ja, tagit både ÄL och gravtest var och varannan dag för att följa hur gravidhormonet lämnar kroppen. Snart där, efter drygt fyra v. Detta måste vara mens, cykel utan ÄL. Färskt blod dag fem, fast ingen flodvåg direkt. Känns ändå bra. Nåt händer.
    Då är det säkert mens och det är ju bra! För då borde ju din kropp vara på banan igen :)

Själv har jag börjat få väldigt ont igen, men blöder inga störtfloden, utan ganska sparsamt så känns som att nåt är galet. Att nåt "stort" finns kvar. Är på jobbet och har tid på sjukhuset vid 14. Får se om jag klarar att vara kvar här ända till dess för det börjar göra mer och mer ont :(
  • Zora
    Skywalker skrev 2017-08-22 13:52:42 följande:
    Ja, väldigt likt. Ledsen för er skull också! Är det första barnet ni försöker med? Det är det för oss.

Jag började blöda inatt men det är fortfarande bara lite blod och har inte så ont än. Men det kommer väl. Hoppas det kommer ut av sig själv snarast. Fick en återbesökstid till onsdag nästa vecka, har det inte kommit ut då ska jag få tabletter. Vi ska också diskutera ivf, inte för att det hjälper mot missfall men bara för att jag vet inte hur länge jag orkar försöka på egen hand och få hoppet grusat. Tycker det är så sjukt jobbigt att det tar sån tid. Samtidigt är jag också rädd för att bli gravid igen. Som att jag gett upp hoppet om att det kan gå vägen. Har så svårt med alla vänner runtomkring med småbarn och graviditeter på första försöket. Känner mig värdelös även fast läkaren sa att det inte är nåt vi gjort fel eller nåt fel på mig utan troligen kromosomavvikelser. Men två gånger liksom?

Och hur hanterar man jobbet... Så jobbigt att inte veta när det tänkt komma ut. Jag har dock smörjt med progesteronkräm vilket jag ska sluta med nu, kanske hjälper att sätta igång missfallet?

Usch, inte meningen att vara så deppig men det känns bara så jobbigt allting.
    Vi har två barn så är ju såklart glad för det, men är ändå en stor sorg. Jobbigt när det är första barnet.

Jag hade tur att det började i söndags för jag hade inte kunnat jobba den dagen. Idag har jag också haft skitont men varit på jobbet ändå, men det var knappt jag klarade av det. Har varit och kollat nu och det satt fast saker i livmoderhalsen, därav att jag hade så ont idag och sparsam blödning eftersom det inte kom ut. Hon lyckades pilla loss det så nu har jag inte ont längre. Hon tyckte att jag borde åkt in akut och att jag kanske borde gjort det redan i söndags..

Har inget kvar i livmodern, bara lite i livmoderhalsen och fick välja om jag ville hjälpa till med tabletter. Jag avstod.

Du kan ju sjukskriva dig. Säg att du har feber, magsjuka eller vad som helst. Man vet ju inte hur ont man kommer få. Jag hade bara som kraftig mensvärk förra gången, den här gången tog jag maxdos Ipren/alvedon och det hjälpte inte. Hade så vansinnigt ont.
  • Zora
    Skywalker skrev 2017-08-22 15:27:20 följande:
    Ja usch. Förra gången hade jag fruktansvärt ont i två dagar och fick gå på toa typ oavbrutet. Så måste nog vara hemma nu med men det är ju jobbigt när man inte vet riktigt när det ska sätta igång "på riktigt". Hoppas det sätter igång på kvällen liksom och inte mitt under en arbetsdag. Min chef vet vad som hände i mars så kommer eventuellt berätta orsaken till frånvaro den här gången också. Det är både skönt och jobbigt att han vet. Blir ju en del frånvaro med läkarbesök och grejet också (antar jag om det nu blir ivf).
    Ja, bra plan att vara hemma. Jag borde inte ha jobbat dom här två dagarna... men jag tänkte ju att det skulle bli ungefär som förra gången och då hade jag bara kraftig mensvärk under några timmar. Sen blödde jag ju en del förstås, men inget som var ohanterbart. Jobbade då med, men just den smärtsamma tiden, när det kom ut, så var det lördag som tur var. Den här gången bodde jag på toa halva söndagen och smärtan var som sagt inte att leka med
Svar på tråden Tempar/Fertility friend