Skywalker skrev 2017-08-22 13:52:42 följande:
Ja, väldigt likt. Ledsen för er skull också! Är det första barnet ni försöker med? Det är det för oss.
Jag började blöda inatt men det är fortfarande bara lite blod och har inte så ont än. Men det kommer väl. Hoppas det kommer ut av sig själv snarast. Fick en återbesökstid till onsdag nästa vecka, har det inte kommit ut då ska jag få tabletter. Vi ska också diskutera ivf, inte för att det hjälper mot missfall men bara för att jag vet inte hur länge jag orkar försöka på egen hand och få hoppet grusat. Tycker det är så sjukt jobbigt att det tar sån tid. Samtidigt är jag också rädd för att bli gravid igen. Som att jag gett upp hoppet om att det kan gå vägen. Har så svårt med alla vänner runtomkring med småbarn och graviditeter på första försöket. Känner mig värdelös även fast läkaren sa att det inte är nåt vi gjort fel eller nåt fel på mig utan troligen kromosomavvikelser. Men två gånger liksom?
Och hur hanterar man jobbet... Så jobbigt att inte veta när det tänkt komma ut. Jag har dock smörjt med progesteronkräm vilket jag ska sluta med nu, kanske hjälper att sätta igång missfallet?
Usch, inte meningen att vara så deppig men det känns bara så jobbigt allting.
Vi har två barn så är ju såklart glad för det, men är ändå en stor sorg. Jobbigt när det är första barnet.
Jag hade tur att det började i söndags för jag hade inte kunnat jobba den dagen. Idag har jag också haft skitont men varit på jobbet ändå, men det var knappt jag klarade av det. Har varit och kollat nu och det satt fast saker i livmoderhalsen, därav att jag hade så ont idag och sparsam blödning eftersom det inte kom ut. Hon lyckades pilla loss det så nu har jag inte ont längre. Hon tyckte att jag borde åkt in akut och att jag kanske borde gjort det redan i söndags..
Har inget kvar i livmodern, bara lite i livmoderhalsen och fick välja om jag ville hjälpa till med tabletter. Jag avstod.
Du kan ju sjukskriva dig. Säg att du har feber, magsjuka eller vad som helst. Man vet ju inte hur ont man kommer få. Jag hade bara som kraftig mensvärk förra gången, den här gången tog jag maxdos Ipren/alvedon och det hjälpte inte. Hade så vansinnigt ont.