• Zora

Tempar/Fertility friend

Skrutt 83 skrev 2017-07-02 22:53:11 följande:

Hej tjejer!

Här är det allt ifrån äl+5-7 idag beroende på om jag ska gå på vul, Temp eller äl-test. Enligt testen är jag typ äl+5 bara vul när hon trodde det hade släppt, samma dag som äl-testet var som starkast är det äl+6 och enligt FF är det enl temp äl+7.. jag räknar med 5 el 6. Räknar på det lägsta, blir lättast. Så tänker det som äl+5 så blir det inte samma risk man blir besviken allt för fort. Men oavsett om det är 5,6 eller 7 idag så har jag helt plötsligt fått ett lovande symtom, att jag fortfarande har rikligt med lotionflytningar, brukar avstanna efter äl+4 i vanliga fall och vara mkt mer sparsamma eller helt torra. Det tillsammans med en hel del molande och stickande gjorde att jag började hoppas. Har varit säkra tecken förr. Men vågar ändå inte hoppas. Så rädd att bli besviken IGEN. Samtidigt har jag ett konstigt lugn denna månad.. som jag inte haft de andra månaderna.

Den här månaden valde jag att inte vara med i någon bim tråd, jag läser dem men är inte med. Skriver bara härinne. Kändes viktigt att ta en "paus" denna månad och försöka leva i annat än bara bebisverkstaden. Så roligt att se alla andras fina plus samtidigt som det var tungt att man själv fick hoppa vidare in i nästa bim tråd varje månad. Mår så mycket bättre denna månad och hoppas verkligen jag kan ha samma lugn även nästa månad om det blir minus igen.

Tänkte testa på tisdag när det kan vara allt ifrån äl+7-9.. men borde vänta till Tors egentligen när det är 9-11.. men tar jag det tidigare när det nästan är omöjligt att få plus så blir det så mkt mindre laddat att få minus.. dum logik men det är någon slags mental förberedelse. Väntar jag tills jag vet det borde synas tydligt så bygger jag upp så mkt hopp och förväntan på testet. Samtidigt som det skulle vara skönt att få ett tydligt å starkt plus istället för att analysera skuggor och ev streck som man inbillar sig. Svårt!

Själv har jag inga sådana flytningar. Har inget stickande heller, men däremot får jag som mensvärk till och från. Inte hela tiden. Är nästan så jag tror att mensen kommer dyka upp tidigare den här gången. Kanske pga MA:t (skyller allt på det just nu.. :p ) Äl +7 idag. Tig bort den höga tempen igår då den högst troligt var felaktig.

• Zora

Får ta tillbaka det där med att jag inte har några flytningar... hade en hel del vita nu plötsligt! Med första barnet var det ett av mina symptom, men det var nog iallafall 1 v efter BIM. Vet att jag ibland har vita innan mens också, så betyder antagligen inte jättemycket.

• Zora
    FrökenE1985 skrev 2017-07-03 07:23:24 följande:

Då var man på äl+6 och tempen sjönk aningens lite idag. Fortsatta flytningar så börjar nästan fundera på när de ska "torka upp".

Å din graf fortsätter att påminna om min :)
  • Zora
    Skrutt 83 skrev 2017-07-03 09:12:24 följande:

Morgonens tempkruva. Svårt att veta vilken jag ska ta för vaknade på soffan vid 04.05, gick då till sovrummet och tog tempen och den var då 36.54 gick och la mig och sov fram till 07 tempen då var 36.69 och sen vid 08.30 när jag vaknade till igen efter att ha somnat om var den 36.57.. men tog den på 36.69 som kändes mest korrekt.

Brösten ömmar forfarande men framförallt är dem svullna, speciellt ut mot armhålan. Hoppas på fortsatta rikliga flytningar idag. Börjar bli spännande! Samtidigt som jag inte vill hoppas för att bli besviken. Känner konstigt nog ett typ av lugn i kroppen inför att testa ändå.

Egentligen har det nog ingen betydelse vilken av temparna du använder. Alla är ju ungefär på samma nivå.

När jag får avvikande temperaturer brukar jag kolla hur nästa dags temp ligger. Är den på ungefär samma nivå som den första avvikande så gör jag inget. Men är den tempen mer i nivå med den temp som togs dagen före den avvikande så brukar jag inaktivera den avvikande.
  • Zora

Alltså.. idag har jag känt mig gravid... nu ikväll mår jag illa, det känns skumt i magen och de där vita flytningarna är inte riktigt på samma sätt som dom brukar vara innan BIM. Känslan i kroppen säger att nåt är annorlunda. Antingen är jag gravid, men det känns otroligt att kunna känna nåt så här tidigt? Är ju bara på Äl +7 och har en vecka kvar till BIM. Annars kanske det är så att hormonerna går bananas efter MA:t? Det känns som ett troligare scenario tycker jag. Isåfall hoppas jag mensen kommer snabbare än om en vecka så jag slipper känna mig konstig i kroppen :p

Hur mår nu andra?

• Zora
    Skrutt 83 skrev 2017-07-04 00:50:37 följande:

Men vilka lovande symtom ni har tjejer!! Håller verkligen tummarna att ni får fina plus här Närmsta dagarna. Är ju allt mellan äl+6-8 idag, troligast äl+7, har fortfarande de vita flytningarna men tyckter det varit lite mindre idag och då sjunker hoppet på än gång. Tycker kanske brösten ömmar lite mindre också. Så nu känns det kört.. men ska försöka hålla hoppet uppe ett tag till

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    Nä jag vågar inte heller kalla det symptom. Har blivit lutad förr av min kropp. Och nu på morgonen känner jag mig inte särskilt gravid...

Men jag måste lägga till ett "symptom" nu efter natten. Vaknade med fruktansvärd kramp i ena vaden och jag får nästan aldrig kramp. Däremot hade jag det ofta (just på nätterna) när jag var gravid med mina barn. Men.. det har ju hänt, även om det är väääldigt sällsynt, att jag fått det utan att vara gravid.
  • Zora
    FrökenE1985 skrev 2017-07-03 22:50:34 följande:
    Jag har mått illa hela dagen, trodde jag skulle kräkas när jag kom hem från jobbet men var bara en del skum. Även haft en massa hugg i magen till och från. Huggen kommer från ingenstans både när jag rör mig och ligger i sängen framför tv:n. Hade precis samma förra månaden bortsett från att illamåendet inte var lika extremt. Men så tänker man att "äsch, det är för tidigt". Samtidigt vet jag ju att jag haft lika vid mina kemiska graviditer där "plusset" varit svagt men tydligt innan det försvunnit lagom till mensen kommer.
    alltid spännande med symptom, även om det tyvärr ofta inte har varit något, utan bara symptom på mens. Men just illamående brukar inte jag känna (vad jag minns, man glömmer ju snabbt...) och de här vita flytningarna är inte alls som dom brukar vara innan mens. Då är dom mer mjölkiga, eller hur man ska beskriva. De jag har nu är riktigt tjocka
  • Zora
    Zora skrev 2017-07-04 06:19:29 följande:
    alltid spännande med symptom, även om det tyvärr ofta inte har varit något, utan bara symptom på mens. Men just illamående brukar inte jag känna (vad jag minns, man glömmer ju snabbt...) och de här vita flytningarna är inte alls som dom brukar vara innan mens. Då är dom mer mjölkiga, eller hur man ska beskriva. De jag har nu är riktigt tjocka
    Kanske ska tillägga att jag inte ser flytningarna hela tiden
  • Zora
    FrökenE1985 skrev 2017-07-04 07:53:14 följande:

Den här typen av illamående brukar jag visserligen inte ha. Ända gången är faktiskt förra sommaren då jag var gravid. Började dock blöda 2 veckor senare så hann inte fatta att jag var det. Testade inte alls som en galning då men hade stan koll på äl pga smärtorna. Det är nu precis 1 år sedan, hade då bim 14 juli nu har jag 11-12 juli.

Men så man hoppas nu när man inser att nuvarande symtom är precis som då. Dock ingen feber och halsfluss men det slipper jag gärna.

Här kommer dagens graf också.

Ja det är klart man får upp hoppet när det inte riktigt är som det brukar och dessutom påminner om när man faktiskt var gravid. Är ju dessvärre bara att vänta och se.

Dagens graf:

• Zora

Nu känns det som att mensen är på G. Äl +9 idag men det är en väldigt mensig känsla i kroppen. Nästan så det känns som att den kommer tidigare den här gången. Tråkigt, men känns ändå okej. Kroppen är ju igång efter MA:t iallafall

Svar på tråden Tempar/Fertility friend