• Zora

Tempar/Fertility friend

Mimipig skrev 2017-08-06 20:57:36 följande:

Tack för input. Jag uppskattar det oändligt. Det är ju cd14 för mig idag. Mina test ger dock mkt starkare streck på dc14 (se bild, ÄL överst - du hade också testlagrets va?), men så var ju aborten sen, i v 14, så kanske att min hormonnivå hann bli högre. Det ironiska är att jag aldrig har fått så här starka utslag på ÄL-stickor när jag har ÄL i en vanlig cykel. Jag får vanligtvis jämföra nyanser av ljusrosa. Men detta lär nog inte vara ÄL nu, utan en reaktion på hormoner all over the place. Fast vilka? Hcg verkar onekligen ge vika nu, enligt gravtesten.

Japp, mina är också testlagrets. HCG verkar ju absolut påväg bort! Är alla Äl test från samma dag?? Känns ju skumt att du får så starkt utslag på dem.. alla ser ju positiva ut? Har du några Äl känningar? Jag märkte i samband med testerna på cd 14 att jag började få lite äggviteaktig flytning. De fortsatte komma ända fram till Äl då de blev mer vattniga.
  • Zora

Kommer nog dessvärre tillbaka till er, igen. Med största sannolikhet har jag fått ett till MA. Återbesök om en vecka för att bekräfta och därefter tabletter eller skrapning om det inte börjat av sig själv.

• Zora
    lilaemma skrev 2017-08-09 15:44:21 följande:
    Å, så ledsen för din skull. Sitter ju lite i samma båt, fast utan tid för uppföljning... Håller tummarna för att de bara missat nått... 
    Nej, dom har inte missat något. Det i magen är ca v.5 och jag är i v.9. Vet när Äl var så att jag skulle vara i v.5 är helt omöjligt.
  • Zora
    Erla skrev 2017-08-09 17:40:11 följande:
    Åh nej vad tråkigt :( exakt så var det för mig vid mitt ma. Skulle vara i vecka 9, men det man såg på vul var bara i vecka 5. Inte alls något roligt besked och gav så lite hopp inför uppföljningen att det liksom var 100% säkert ett MA. Håller tummarna för dig då det faktiskt finns andra som blivit feldiagnostiserade, men jag förstår din känsla :(
    Det finns inget hopp. Jag fick plus på stickan 11/7, 15 dagar efter Äl och det är därmed omöjligt att jag är i v.5. Två MA i rad känns inte bra. Förra gången var det bara en tom hinnsäck, den här gången finns det ett foster. Iof yttepytte, men det känns ändå värre än förra gången. Önskar att jag börjar blöda snart så jag slipper tabletter eller skrapning.
  • Zora
    Erla skrev 2017-08-09 19:07:13 följande:
    Usch vad tråkigt :( lider med dig! Själv fick jag vänta till vecka 13 innan jag blödde ut allt med hjälp av tabletter. Hoppas du slipper vänta så länge i alla fall och att du slipper tabletter och skrapning.
    Jag behöver bara vänta till nästa vecka. Ser det lika ut då (vilket det kommer att göra) blir det tabletter eller skrapning. Finns ju en chans att det startar själv också. Får hoppas på det mitt i allt elände.

Tråkigt att flera här inne fått uppleva MF/MA men det känns på nåt sätt bra att det finns fler som upplevt samma sak, att man inte är ensam. Läkaren sa att det är ovanligt med två MA i rad så jag hoppas att det betyder att nästa graviditet går vägen. Om jag nu lyckas bli gravid igen...
  • Zora

Hej på er. På tisdag får jag tabletter för att få igång missfallet.. önskar så att det startar själv, men kroppen verkar ju inte fatta alls.. så fort det är ute ska jag börja tempa igen, ingen mening nu när tempen fortfarande är hög.

Känner mig väldigt ledsen och är egentligen inte alls sugen på att försöka igen. Tänk om det händer igen?

• Zora
    lilaemma skrev 2017-08-19 11:19:38 följande:
    Jag är ledsen att du behöver gå igenom det här. Har de dubbelkollat att det verkligen är mf? Det har ju hänt att de haft fel...
    Dom kan inte ha fel.

Skulle enligt VUL vara i 6+5 idag. Tog Äl stickor + att jag ju tempade och enligt det så är jag i 9+5. Om jag skulle vara i 6+5 hade jag haft Äl 17/3. Första positiva grav.testet fick jag 11/7, fick 1-2 på digitala 12/7 och 2-3 22/7. Så det är omöjligt! Dom kommer dock kolla med VUL igen på tisdag innan tabletterna, men det är bara för att jag ska känna mig stensäker (vilket jag redan är)
  • Zora
    Erla skrev 2017-08-19 11:32:19 följande:
    Usch vad tråkigt :( beklagar verkligen! Vet ju hur det är. Vår första graviditet slutade med MA som fick sättas igång med cytotec. För oss blev det tredje gången gillt, efter att jag jämt förlikat mig med och accepterat tanken på att det kanske inte blir något barn. Tog tid och en massa gråt. Att göra barn är verkligen ingen rolig process har jag förstått nu. Men ge inte upp! <3 hade vi gett upp hade jag inte haft en liten flicka i famnen nu så i slutändan var det värt allt!
    Ja jag hoppas ju på tredjegångengillt för oss också om jag nu orkar med att börja om igen. Sambon vill iallafall. Hade ju ett MA i juni också, men då slapp jag cytotec. Kroppen klarade det själv.

Härligt med en liten bebis :)
  • Zora
    Zora skrev 2017-08-19 13:15:14 följande:
    Dom kan inte ha fel.

Skulle enligt VUL vara i 6+5 idag. Tog Äl stickor + att jag ju tempade och enligt det så är jag i 9+5. Om jag skulle vara i 6+5 hade jag haft Äl 17/3. Första positiva grav.testet fick jag 11/7, fick 1-2 på digitala 12/7 och 2-3 22/7. Så det är omöjligt! Dom kommer dock kolla med VUL igen på tisdag innan tabletterna, men det är bara för att jag ska känna mig stensäker (vilket jag redan är)
    Äl 17/7 ska det stå
  • Zora
    Mimipig skrev 2017-08-19 23:40:39 följande:
    Nämen hej, och nej! Så himla tråkigt! Vi blev ju gravida samtidigt i maj. Och här sitter vi nu. Men jag kan åtminstone meddela att jag blev oändligt lättad efter att hela abortprocessen var över, mycket mer lättad än jag kunde föreställa mig. Att stänga det kapitlet. Men visst har oron byggt bo. Jag kommer inte kunna känna mig trygg i en graviditet igen förrän efter moderkaksprov visar grönt ljus. Och då har det ju gått tre månader...
    Jo, jag vet ju att efter MA:t i juni så kändes så otroligt mycket bättre när allt väl var ute. Hoppas det kommer kännas lika den här gången. Då var jag i v.9. Nu kommer jag att vara i v.11 innan processen startar.. så långt tid att gå och vara "gravid" till ingen nytta..

Nä jag känner som du. Jag vet inte ens om jag kommer bli glad om jag blir gravid igen...
Svar på tråden Tempar/Fertility friend