• eagle87

Tempar/Fertility friend

Snobi skrev 2014-11-29 14:00:18 följande:
    Usch vad tråkigt, vet hur det känns. Visst är det konstigt att man kan lyckas bli så lurad varje månad? Så är iaf jag, "det här symtomet har jag aldrig haft förut, nu MÅSTE det ha tagit sig!" Och så kommer mensen ändå varje gång.. Och din kurva såg ju verkligen bra ut tyckte jag smile4.gif

Hoppas de skärper till sig och ger er hjälp snart. Verkar ju vara helt sjuka krav där!
    Precis, känns som man blir så jävla bedragen av sin egen kropp. Du har oxå pcos va? Hur länge har ni försökt?
  • eagle87
    Zora skrev 2014-11-29 19:39:26 följande:
    Fy vad jag lider med dig smile4.gif Vet ju hur det känns varje månad när mensen kommer smile4.gif
    Ja... Undra når de ska bli vår tur. Hur lång tid tog de första gången du blev gravid? Va de me samma partner? Lyckades ni tajma äl?
  • eagle87
    Snobi skrev 2014-11-30 08:11:31 följande:
    I aug förra året bestämde vi att händer det så händer det, men det gjorde det såklart inte. I våras började vi försöka mer aktivt och i slutet av aug fick jag veta att jag har pcos. Så vi har försökt ganska länge men förmodligen inte haft så många riktiga chanser.. inne på tredje pergokuren nu iaf.
    Har du ägglossat alla gånger? Är de 50 gram du tar? Vilken cykeldag börjar du? Känner du Av biverkningar?

Hur mår du annars o hur känns allt?
  • eagle87
    Modeshi skrev 2014-11-29 23:12:38 följande:
    Hej! Är inte så aktiv på fl längre men är inne och läser ibland på sådana här trådar då jag tempade när vi försökte bli gravida första gången. Hann bli 36 charts innan plus så det blev en hel del :)

Iaf vill jag säga dig att vi bodde utomlands då , i ett land där man bara kan gå in i vilket apotek som helst o köpa vad man vill i princip. Så jag gjorde det, köpte clomid. Helt på eget bevåg, utan läkare eller vul. Läste dock på bra innan. Minns inte vilka dagar jag tog men jag har för mig att jag tog 50 mg dag 5-9. Om jag inte minns helt fel så funkar det så att tar man tidigare i cykeln (kanske dag 1-5?) så får man fler äggblåsor men tar man senare, typ som jag, dag 5-9 så blir det bättre kvalitet på dem man redan har... Mitt problem var ju inte ägglossningen i sig utan kanske något annat hormoniellt. Hade alltid regelbunden cykel med tydlig låg-hög temp. Det var iaf den månaden jag tog clomiphen som jag fick mitt plus!

Jag säger kör på! Men ta lägsta dosen!

Lycka till!!
    De sååå läskigt men me tanke på att de receptfritt i vissa länder o vissa läkare skriver ut utan att göra ul så kanske de ok. Känns ju ändå bra att det är från apotek o inte nätet.

Om ja ska ta dem så ska js göra de mellan cykeldag 3-7. Vilket blir start på tisdag.
  • eagle87
    Zora skrev 2014-11-30 07:48:17 följande:
    Dottern har jag tillsammans med samma partner och det tog 0 månader.. Hon var oplanerad och blev till när vi bara hade träffats 3 mån, vi hade inte ens sagt att vi var tillsammans utan när hon plötsligt var där i magen så bestämde vi oss för att köra. smile1.gif Ringde mamma och berättade att vi var tillsammans och i nästa andetag sa jag att hon skulle bli mormor. Hon blev lite chockad men glad smile1.gif

Vi skyddade oss (jag använde Lady-Comp p-dator och vi kompletterade med kondom) och var väldigt noga med att använda kondom när det var gula och röda dagar, eftersom förhållandet var så nytt, och jag kan för mitt liv inte fatta hur det gick till! Innan dess hade jag använt samma preventivmetod i 6 år och aldrig blivit gravid så jag blev lite chockad.

Av någon anledning trodde jag att det skulle ta kanske max 3 försök den här gången, men nu är vi på 7:e.

Hur länge var det ni hade försökt?
    Hur gammal e din dotter? Ja kroppen är ett mysterium. Hoppas de tar sig denna gång !!!

Vi har haft oskyddat Sex från okt 2013 men försökt aktivt från april. Sen vi började förSöka aktivt har vi tajmat in 4 ägglossningar, har lite oregelbunden mens :(
  • eagle87
    Reflexen skrev 2014-11-30 08:24:44 följande:

Förstår att du är stressad o ledsen, Eagle! Vet inget om pergo så kan inte råda dig alls, men hoppas du får hjälp på något sätt! Du skrev att ni inte kan få hjälp i Sverige pga att din man inte var skriven här, men kan du inte åka själv? Det verkar ju som om man kan få pergo utskrivet utan fullständig utredning av båda parterna? (Jag kan ha helt fel, men nån annan vet säkert bättre)

Hej, vet inte om ja skulle få de, men även om ja fick de så skulle ja ju inte kunna åka tillbaka bara för blodprov o ultraljud etc. Så ja tänker de väll lika som att ja isåfall tar de här fast på egen hand. ? Fast vet inte.
  • eagle87
    Minxy skrev 2014-12-03 12:30:29 följande:

Dagens kurva. Hoppas på en dipp imorgon eller övermorgon och sedan höga temperaturer en längre tid framåt!

php00jGnC54766.jpg

Ser jämn o bra ut:) har du alltid så jämn kurva?
  • eagle87
    AnnC skrev 2014-12-03 11:00:55 följande:

Så här ser det ut hos mig idag, tempen tog jag en kvart senare än igår.

Om inte detta är en implantationsdip så...

Tog ett test idag som är negativt men jag överanalyserar ju och kanske kanske anar jag något. Får ta ett till imorgon!

Men om det nu var en implantationsdip så är det kanske inte konstigt det inte visar nåt än. phpmUsFnH27251.jpg

Åh hoppas...
  • eagle87
    Zora skrev 2014-12-03 08:38:32 följande:

Så här ser dagens kurva ut. Äl verkar vara helt spikad till den 26:e men jag tror ändå att den skedde någon dag senare. php8GtLE564941.jpg

Tror oxå på dag 28.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend