• Zora

Tempar/Fertility friend

larssonc skrev 2016-12-16 07:14:14 följande:

Hej, tänkte hoppa in här om det är ok? Har använt NC ett tag men bestämde mig denna månad för att börja med även FF. Brukar ha äl runt cd 12-14 men denna månad verkar jag ha haft det på cd 9 (i måndags) enligt FF och cd 10 enligt NC. Hade nästan fullstarkt äl test på söndag kväll, på måndag förmiddag var det svagare igen. Har inte jätte stora förhoppningar på att det ska ha tagit sig, sambon har varit sjuk så hade bara sex på fredag kväll och tisdag. Har kort cykel så BIM på julafton. Min temp är mycket jämnare än vad den brukar vara, ska försöka att inte analysera sönder det, haha!:)

Testet längst till höger är söndagens, mitten måndag och vänster tisdag. 

Såg nu att du har streckad linje, så du kanske inte lagt in Äl testet som positivt? I vilket fall så är inte FF säker på att Äl var då iom att det är streckad linje. Tittar man bara på tempen så är det ändå troligt att det var då. Håller tummarna att det tar sig :)
  • Zora
    mamalolo skrev 2016-12-16 09:03:37 följande:

Tempen var fortsatt rätt hög idag. Så här ser min graf ut - i den ena har jag discardat tempen den 10/12 eftersom jag var ute och drack några glas kvällen innan. Fick 36,4 den morgonen.

Fortfarande inte klart att jag haft ÄL. Antar att tempen måste öka ytterligare för att FF ska sätta ut ÄL?

Eller vad säger du Zora?

Tempen behöver inte öka mer. FF har satt ut Äl för dig, fast osäkert eftersom det är en streckad linje. Jag håller nog med om att Äl var där runt 11/12. Om nu inte Äl var mycket tidigare, då när du inte tempade. Hur lång cykel brukar du normalt sett ha?
  • Zora
    larssonc skrev 2016-12-16 09:09:01 följande:
    Har inte lagt in något positivt äl test. Tänker att antingen så hade jag ingen äl eller så hade jag en väldigt snabb stegring som jag missade. Tempen indikerar ju på äl så det är möjligt att jag missade stegringen. Aldrig fått fullt utslag på ältest men enligt gyn har jag äl så får vänta och se!
    Nej, jag såg sedan att du inte lagt in det
  • Zora
    Mila skrev 2016-12-16 09:11:08 följande:

Jag tittar in här igen för att berätta att jag igår förmodligen fick mf, igen.. Sambon är helt krossad och det gör saken 100 ggr jobbigare :(

Jag fick igår 5+5 plötsligt kramp i ändtarmen, jätte konstigt, gick på toa och då var det lite blod. Kom hem och då kom det knappt inget blod. Men åkte in och fick göra vul. Se såg bara en tom hinnsäck och sa att det var mf. Har återbesök om ca 10 dagar.

Sedan dess har jag bara fått lite blod på pappret när jag torkar mig. Har inte ont alls och brösten ömmar.

Känns som detta kommer ta tid :(

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
    Men nej!! Så ledsen för er skull :(
  • Zora
    mamalolo skrev 2016-12-16 14:18:34 följande:
    Jag har oftast lång cykel på 30-37 dagar. Men kort lutealfas på 8-9 dagar. Så märkligt med missad topp ändå - om jag nu hade ÄL trots allt. Antar att det är den sena aborten som stökar.
    Ja skumt. Men har du ibland upp mot 37 dagar och så pass kort luthealfas så kan det nog stämma att Äl var där den är utsatt. För om Äl skett tidigare, då du inte tempat, så borde du fått mens nu alt skulle du vara gravid. Möjligheten finns ju också att du inte haft Äl alls förstås. Är nog bara det gamla vanliga.. fortsätt tempa och se :p
  • Zora
    Livetsgång skrev 2016-12-17 09:37:06 följande:

Jag vet knappt om jag ska kalla min blödning som mens trots den kom som klockan men betetts sig hur ska jag uttrycka mig JÄVLIGT märklig

Jag försöker hitta info om varför den kan betee sig så för det har den aldrig gjort.
    och jag har fortfarande kvar mina ömma bröstvårtor, molvärken i magen, värmevallningar m:m och det brukar alltid försvinna strax innan mina blödningar jag har varje månad.
    Hade inte ens mensvärk denna månaden heller.
    Jag brukar få mensvärk 2-3 dagar innan beräknad mens och behöva ta alvedon sen har jag alltid en riklig mens 5-6 dagar som kräver dom största tampongerna så det inte läcker igenom.
    Men denna gång har jag bara behövt minitampong då och då och ultra thin binda.
    Igår fick jag även en brun trådigt flytning som man kunde göra tråd av flera gånger så jag är ännu mer fundersam va det är och hur jag ska lägga in det som data i appen FF.

Jag menar min BIM beräknades och ja det va ju som klockan själv så mitt hopp sjönk ju där

Dag 1: Spottings - enbart blod på pappret vid tork och behöver inget skydd
    Dag 2: Sparsam blödning och använde minitamponger
    Dag 3: Morgonen, Förmiddagen och tidig eftermiddag ingen blödning alls. Sena eftermiddagen sparsam blödning men behövde binda eller liten tampong och det va klarrött blod och ibland små små 0,5 mm slemklumpar typ prickar i blodet. Tampongerna blev aldrig fyllda med blod.
    Dag 4: Läs dag 3!
    Dag 5: Lite blod natten till dag 5 på bindan och blödningen är över.

Där sinsemellan till idag har det ibland vid ansträngning kommit nån blodfläck i trosan eller brun flytning som är trådig. Så är det nån som haft liknande?

Ja jag har tagit test men inget jag kan tyckas ta  positivt trots fler synliga skuggor.
    Jaja inget som talar för graviditet dock inte vad jag tror för tempen den följer sitt spår neråt hela tiden nu. Imorse hade den gått ner till 36,16 så jag är ju nere på min normala kroppstemp snart :)

Men man blir ju ÄNDÅ fundersam iomed jag har ALLA symptom kvar bröstmässigt, molmässigt, tröttheten, värmevallningarna, ökad kissendighet m:m och DET är väldigt ovanligt för att vara i min kroppsliga cykel då jag vet hur den funkar och går som en klocka..

Jag är tyvärr rätt säker på att du inte är gravid. Testerna borde visa klart positivt vid det här laget och tempen har sjunkit och sjunker, precis som den ska vid mens.

Att mensen ibland kan vara sparsam och se annorlunda ut mot hur det brukar vara har jag varit med om också och så klart kan man bli fundersam, men det finns säkert olika förklaringar. Kanske byggdes det inte upp lika mycket slemhinna som det brukar?

Jag tycker du ska försöka släppa det och fokusera på nästa ägglossning. Håller tummarna för er att det går vägen då :)
  • Zora
    Livetsgång skrev 2016-12-17 10:34:10 följande:
    Jo jag är ganska säker på att jag inte är gravid haha iomed jag tagit digitalt på BIM dagen som visade negativt med veckoindikator :)

Jag tänker inte på det på så vis men jag blir ju ändå fundersam att jag fortfarande har ilande bröstvårtor, molvärk osv fortfarande efteråt Känner min kropp väldigt väl nu efter 28 år så vet ju minsta lilla detalj :)
    Symptomerna uppkommer ju inte som för många (inte alla) när man läser om det utan mina återstående ja typiska efter ÄL symptom har ju bestått ända sen indikerad ÄL den 26 November och symptomerna påvisas i så opassande situationer i tid och otid d.v.s att fika på stan och man får en sån extrem ilkänsla i bröstvårtorna är inte roligt haha

Har tillomed kollat upp så det inte har med medecinerna att göra som jag tar men det va inga sånna effekter av dom heller.

Och jag har redan nu nyligen på toa kontrollerat flytning som jag gör varje dag efter mensens sista dag och det bildas redan nu genomskinliga trådar som man kan bygga tråd av flera gånger.
    Ofräsh som jag är va utseende på sekretet lite nyans biege och även genomskinlig.

Jag har beräknad ÄL runt CD 16 - 18 men jag är ju bara på CD 7 

Är det inte lite väl tidigt att få ÄL flytning 3-4 dagar efter sin mens period?
    Äl flytningar får jag ofta från CD 8-9 och Äl CD 15-18 så jag tror nog att det kan vara fertila flytningar du har nu. Angående dina symptom har jag ingen aning? Är väl progesteronet som ger symptom efter Äl? Kanske (spekulerar vilt) har du fortfarande hyfsat hög progesteronnivå av någon anledning och det som orsakar symptomen. Men jag vet inte. Kroppen är lurig ibland :)
  • Zora
    Livetsgång skrev 2016-12-17 12:55:53 följande:
    Jag har aldrig haft ÄL flytningar så tidigt men iomed dom är trådiga så får jag ju lita på vad faktan säger och bocka in egg white på FF.

Ja symptom vettesjutton. Dom brukar försvinna normalt strax innan mens och håller sig borta till strax innan ÄL. Brukar normalt få ÄL symptom 2-3 dagar innan ÄL och det är då jag även får flytningarna. 

Ja jag måtte då ha väldigt högt av det för detta är väldigt kännbara symptom och skumt för min kropp men i övrigt jag mår inte dåligt eller dylikt och kroppen är ju i sin fulla funktion så ja lurigt är det. Jag får se vad tempen utvisar i veckan :)
    Följer med spänning :)
  • Zora
    Bell13 skrev 2016-12-17 10:36:20 följande:

Min Temp är äntligen på väg neråt, 36.74 idag. För två dagar sedan 37.28 så hcg lämnar nog kroppen sakta men säkert. Önskar bara att allt ska bli normalt igen. Hade en riktig skitdag igår och grät konstant, säkert hormoner som spökar och att verkligheten kom ifatt, det blev inget barn för oss. Har ultraljudet vi gjorde på näthinnan där jag ser hjärtat slå
    Förlåt för negativt innehåll men ville skriva av mig
    Kram alla som kämpar

Åååh vad ledsen jag är för er skull. Vet inte vad jag ska säga mer än att jag tänker på er
  • Zora
    Sally8585 skrev 2016-12-17 10:25:20 följande:

Jag klättrar stadigt uppåt :D

Håller tummarna att den håller sig hög över BIM :) Vi ligger nästan lika, jag hade Äl 12/12
Svar på tråden Tempar/Fertility friend