• Zora

Tempar/Fertility friend

Positivt på Äl testerna igår vid 11, (både på stickan och CB digital) och även positivt idag. Idag kom strecket direkt.

Gissar på Äl inatt eller imorgon förmiddag vilket borde betyda BIM 25-26/12. Kanske ska jag för första gången testa innan BIM bara för att det är julafton (brukar alltid vänta och se om mensen kommer, vilket den hittills alltid gjort..)

Tror ni det räcker med mys igår och idag? Måste försöka få sambon med på noterna idag känner jag men om det inte går får vi köra imorgonkväll, men då är det väl kanske försent? Eller vad tror nu?

• Zora
    Erla skrev 2016-12-11 20:34:28 följande:
    Det skadar ju inte att täcka upp ordentligt :) tror inte det är försent imorgon då ägget kan vara befruktningsnart i 24 timmar efter att det släppt :)
    Tack! Gissar att jag bara kan få med mannen på en av dagarna... så borde kanske försöka med idag :p
  • Zora

Jag ger snart upp... Gick inte att få med honom på nåt ikväll :( vill inte tjata för då blir det bara ännu mindre mys. Imorgon kväll kunde han väl kanske tänka sig nåt, men då kommer ju Äl med största sannolikhet att ha varit. Hittills har det ju inte fungerat med mys innan Äl så det är väl kört den här gången också. Varför ska han vara så omöjlig??? Han vet ju hur det fungerar och ändå vill han bara typ 1 gång vid Äl.. så tröttsamt att vara den enda som verkligen kämpar. Vet ju att han också vill, men han engagerar sig ju inte för fem öre.

• Zora
    Sally8585 skrev 2016-12-12 04:07:12 följande:

[quote=77210474][quote-nick]Zora skrev 2016-12-11 22:16:00 följande:[/quote-nick]Jag ger snart upp... Gick inte att få med honom på nåt ikväll :( vill inte tjata för då blir det bara ännu mindre mys. Imorgon kväll kunde han väl kanske tänka sig nåt, men då kommer ju Äl med största sannolikhet att ha varit. Hittills har det ju inte fungerat med mys innan Äl så det är väl kört den här gången också. Varför ska han vara så omöjlig??? Han vet ju hur det fungerar och ändå vill han bara typ 1 gång vid Äl.. så tröttsamt att vara den enda som verkligen kämpar. Vet ju att han också vill, men han engagerar sig ju inte för fem

Måste du meddela att du har äl då? Ta han med storm ;) i duschen en snabbis? Väck han på natten eller tidig morgon. Förför hellre än "kräv" sex :) Fattar han inte då så får du väl prata med honom. Att sex gör så att man blir på smällen.

Har försökt det mesta.. oftast sitter han vid datorn på kvällen och är inte intresserad av nåt annat..

Har försökt förföra, har kört taktiken att bara berätta ungefär när Äl är för att låta honom bestämma när han vill, men då blir det inget om jag ändå inte påminner honom.

En här månaden bestämde vi gemensamt att köra varannan dag + en extra gång just vid Äl tills Äl säkert var över. Det sprack pga att han bestämde sig för att dricka öl den kvällen (han klarar oftast inte att prestera då) jag råkade fråga om han verkligen skulle ta en öl just den dagen varpå han blev sur, tog ingen öl men när det väl var dags så var det bara suck och pust och fräs över att behöva ha sex så då sa jag ifrån att jag inte ville.

Nu har jag världens fertilaflytningar och börjar få mer och mer Äl smärta, så Äl kommer sannolikt att ske nu på förmiddagen. Ikväll kunde han väl kaaaske tänka sig något, men det är väl försent då..

Nästa månad är han bortrest precis mitt i den fertila perioden så då är det väl kört.
  • Zora
    Sally8585 skrev 2016-12-12 07:26:50 följande:
    Då får du nog verkligen ifrågasätta om han vill ha fler barn?! Min sambo släpper allt han har om jag visar att jag är sugen. Vi har dock sex utanför äl också, då vi gillar sex :P hm.. knepig sits. Du måste nog sätta dig ned och prata med honom. Och verkligen få han att öppna upp sig. Kanske han känner sig nedstämd över något? Kanske han behöver släppa datorn pch ägna sig mer åt livet? Man får ibland ställa lite krav om man som partner inte är lycklig. Jag skulle avsky om min sambo valde öl eller dator framför mig! Men sånt har jag redan gjort klart, att spel och dyl sker när jag är borta :P haha
    Jo han vill ha fler, men tror på nåt sätt att det kommer ske utan ansträngning, att det räcker med ett ligg då och då. Uppenbarligen så räcker det ju inte trots att vi nu ändå prickat ganska bra de senaste 7 månaderna.. Vi har pratat och han verkar ju ibland ha fattat att det krävs mer och ändå vill han inte..

Han gillar inte hur vi har sex nu, han vill vara i sovrummet och helst ska det ske på morgonen. Det är omöjligt eftersom ettåringen sover där inne och 3 åringen ofta kommer tassande på natten/morgonen. Det har ju säkert lite med det att göra.

Sen datorn... Enligt mig behöver han verkligen släppa den och jag har verkligen försökt få att han ska sluta sitta där så mycket, men det går inte... det är hans enda hobby säger han...

Har sagt att jag vill ha de barn vi ska ha innan 40 och jag är 38 nu.. om det inte blir något nu och nästa månad är han borta 2 veckor (hemma på helgen) månaden efter det är han också borta en vecka och med lite otur är det vid Äl.. det innebär att om vi lyckas pricka i mars så kommer barnet i slutet av november. Slutet av december blir det om vi prickar i april och lyckas vi inte med någon av de två månaderna så är jag inne på mitt 40:e år..
  • Zora

Det är positivt idag också va? 10/12 fick jag även glad gubbe på CB digital och dagens streck är väl lika starkt som det? Testerna är tagna vid 11-tiden.

Anta att ägget släppte vid 11-12 och vi har sex vid 22, är det kört då? Vet att ägget lever 12h (i bästa fall upp till 24h) men när Äl har varit så tar väl Äl sekretet slut och då tar sig väl inte spermierna fram iallafall? Trots levande ägg? Eller är det inte kört förrän de 24 h passerat?

• Zora
    Sally8585 skrev 2016-12-12 14:18:33 följande:
    Jag skulle säga att testet idag är negativt..det är inte lika starkt som kontrollstrecket :/
    Jo iof.. men jag tycker att det är lika starkt som den 10/12 och det var ju positivt.

Jag har fortfarande väldigt rikliga vattniga flytningar och har inte haft den där superonda Äl smärtan som jag brukar ha, så det tyder ju på att Äl inte varit ännu. Fast å andra sidan kan ju Äl ändå varit, utan ont.

Men anta att Äl var tidigt imorse, finns det någon minsta chans om vi har sex ikväll? Ja, jag känner mig desperat :p
  • Zora
    mamalolo skrev 2016-12-12 09:52:31 följande:

Hej alla!

Jag var aktiv i denna grupp i våras/somras och blev äntligen gravid i augusti. Blev dock tvungen att avbryta graviditeten i vecka 17+1 den 14 nov pga kromosomfel hos fostret (trisomi 13). 

Jag/vi längtar fortsatt efter ett tredje barn och har precis börjat tempa + testa med ÄL-stickor igen. Slutade blöda för 1 1/2 vecka sedan. Trodde igår att ÄL är på gång pga ÄL-känningar + flytningar + lite starkare streck men idag var strecket svagt igen. Antar att det kommer ta ett tag för kroppen att hitta tillbaka igen och att det kan bli en hel del fram och tillbaka nu. Men hänger gärna i gruppen under tiden. 

Välkommen tillbaka, även om det är efter tråkiga omständigheter. Ledsen för er skull och hoppas att du snart ska bli gravid igen
  • Zora
    Symetrical skrev 2016-12-12 14:34:29 följande:
    Jag skulle tippa på att äl snarare är ikväll om man kollar på hur starkt dagens ältest ändå var, samt det faktum att majoriteten av alla ägg släpper på kvällen/natten. Med andra ord: kör så det ryker ikväll (om det nu går!) Hur ser tempen ut förresten?
    Har lagt in kurvan här ovanför
Svar på tråden Tempar/Fertility friend