-
Spermier lever ju ca 3 dagar (längre i vissa fall och kortare i vissa fall) så ni behöver ju inte missat.Sally8585 skrev 2016-12-08 09:26:50 följande:Då har vi missat ÄL denna gång isåfall. Sost vi hade sex var cd15 :( fast enligt min temp verkar jag inte haft äl ens. Den vägrar krypa över 36.0. Suck. Tack för ditt utförliga svar :)
-
Kan du inte posta din kurva?Sally8585 skrev 2016-12-08 09:26:50 följande:Då har vi missat ÄL denna gång isåfall. Sost vi hade sex var cd15 :( fast enligt min temp verkar jag inte haft äl ens. Den vägrar krypa över 36.0. Suck. Tack för ditt utförliga svar :)
-
Du borde, enligt Äl test, haft Äl runt CD 14-15, men eftersom tempen inte stigit så är det antingen så att Äl har uteblivit helt eller att ägget inte lyckades lossa av någon anledning och kanske har Äl skjutits upp och kommer senare. För tittar man bara på tempen så ser du inte ut att ha haft Äl, än.Sally8585 skrev 2016-12-08 10:15:19 följande:
-
Vad typiskt! Men fortsätt ha myspys framöver ifall Äl dyker upp. Chansen finns ju att den kommer att kommaSally8585 skrev 2016-12-08 12:39:32 följande:Så jäkla typiskt när detta är vår sista månad att försöka. Sen gör vi ett uppehåll tills i höst igen. Vi vill ha ett sommarbarn då vi har 3 st födda i feb/jan. Haha!
Själv hade jag tänkt att nästa skulle födas i feb-april (har en född i maj och en i augusti) men så blev det inte, om det nu inte kommer ta lång tid att få till nästa för då blir det kanske så ändå -
Du kan egentligen inte gå efter kurvan för att se när Äl ska ske. Visst, tempen brukar dippa lite innan, men det är inget säkert tecken eftersom tempen ofta går lite upp och lite ner hela tiden. Däremot är tempen suverän för att få bekräftelse på när Äl har skett, men då är det oftast redan försent att ha sex.Sally8585 skrev 2016-12-08 18:23:01 följande:Jag har väl blivit steril eller nå.. suck. Blir så trött på att min temp suger :( men när vet man att man ska ha äl då enligt kurvan? Ska man ha sex när den dippar eller stiger?
Att tempa, ta Äl tester och gärna registrera flytningar, då har man ett bra verktyg för att se när Äl kommer att ske och när den har skett. -
Sen är Äl tester inte helt tillförlitliga eftersom det kan hända att ett ägg inte släpper trots positivt testSally8585 skrev 2016-12-08 18:23:01 följande:Jag har väl blivit steril eller nå.. suck. Blir så trött på att min temp suger :( men när vet man att man ska ha äl då enligt kurvan? Ska man ha sex när den dippar eller stiger?
Säkrast är att ha sex regelbundet, tex varannan dag -
Hahaha!!! Ja det är det som är problemet :) Men vet man ungefär när Äl är så kan man ju börja på typ CD 11 och sedan köra varannan dag tills man säkert vet att Äl varit.Sally8585 skrev 2016-12-08 19:25:57 följande:Hur orkar man ligga så ofta??? Hahaha!!!!
-
Låter exakt som min sambo! Ju närmare Äl desto mindre sugen... och datorn går hur bra som helst att tillbringa tid med.. :pohhello skrev 2016-12-09 10:30:50 följande:
Jämnaste kurvan jag haft sen jag började tempa igen i juli, ÄL-sekret så det smäller om det, negativa ÄL-tester & ingen ÄL hittills.
Sen det här med mannen, som blir mindre sugen på sex ju mer 'fertil' jag blir. Säger att han är trött, har ont i huvudet etc men sitter långt in på natten och spelar på sin dator - trots att det är han som allra mest vill ha ett barn till! Klart jag vill jag med men han tjatar mest om det och blir mest ledsen vid mens... undrar om han förstår att jag inte kan bli gravid av mig själv?? }:(
-
Åååh!!!!!! Stort grattis!!!!! :)Erla skrev 2016-12-10 07:51:21 följande:
Herregud!!!!! Jag kan inte fatta det! Fick ett solklart plus på tl nu! Jag är äntligen gravid! 2,5 år har inte varit bortkastat. Vågae ju inte vara lycklig än, men fan alltså!
Kan vi så kan ni! Nu är det vår tur, vi som haft det kämpigt! <3
-
Nu fattar jag ingenting. Har haft äggviteflytningar i flera dagar nu, dock inte riktigt så stretchiga som dom ska vara och tänker ju då att det kommer öka mer ju närmare Äl.
Idag fick jag positivt på Äl testet och äggvitan är borta!? Är bara en massa sticky, lite vitaktigt. Vad händer? Det borde väl vara massor nu egentligen?