• Zora

Tempar/Fertility friend

Too tiki skrev 2016-11-15 11:38:10 följande:
    Ingen ÄL trots att jag satte in en högre temp både imorgon och övermorgon :(
    Hmm.. då vet jag faktiskt inte. Är kanske bara att vänta och se då.
  • Zora
    Too tiki skrev 2016-11-15 11:48:46 följande:
    Ja det är väl det, är bara så besviken då jag trodde jag haft ÄL men nu blir jag väldigt osäker på om jag haft det överhuvudtaget :(
    Du kan absolut haft äl ändå. Det är ju många faktorer som spelar in när man tempar och det är ju inte en exakt vetenskap som man kan lita till 100% på. Det räcker ju att man har några dagar kring äl med temperaturer som av en eller annan anledning sticker iväg åt olika håll och så blir det osäkert.

Kan du inte lägga in din kurva igen med dagens temperatur också?
  • Zora
    Malin 845 skrev 2016-11-16 05:44:59 följande:

Håller tummarna för er som inväntar bim!

Jag ska iaf till gyn för att få veta hur stor äggblåsan är :). Uppdaterar här när jag varit där :)

Spännande!
  • Zora
    babytjejen skrev 2016-11-17 20:34:48 följande:

O igårkväll precis när jag skulle lägga mig så kommer mensen...fan,fan,fan....

Typiskt :(
  • Zora
    lilaemma skrev 2016-11-18 19:15:32 följande:
    Nu kom mensen i alla fall. Hoppas att kroppen blir mer normal nu.
    Äsch då!!! Tråkigt :(
  • Zora
    InaLo skrev 2016-11-19 07:48:18 följande:

Får jag fråga hur länge ni alla har försökt att bli gravida.

6 månader
  • Zora

Det är lite lustigt hur kurvan kan skilja sig åt beroende på när man tempar...

på kurvan här så har jag lagt in de temperaturer som jag fått när jag vaknat första gången. Det är dock ca 1 h innan min normala väcktid. Har discarded en som stack iväg jämfört med de andra.

• Zora

På den här kurvan har jag tagit de temperaturer dom ligger närmare min normala väcktid, men då har jag redan varit vaken en kort stund ca 1 h tidigare på de jag ändrat jämfört med förra kurvan. Här är även den temp som jag discarded på förra med.

Jag har valt att se den första kurvan jag la in som den "riktiga"

• Zora

Tiden går så långsamt.. känns tyvärr åter igen som att mensen är på G.. :( Tycker att den lika gärna kan komma nu så man kan börja om..

• Zora
    Clefairy skrev 2016-11-24 20:52:22 följande:

Hur mycket tror ni att det påverkar om man går upp och kissar på natten och sen somnar om direkt? Typ om man går på toa kring 03 och vaknar för att tempa kring 06. Jag måste ofta gå på toa på natten, gör jag inte det ligger jag bara och tänker på hur kissnödig jag är och kan inte somna om.

Konstig fråga kanske :)

Jag är upp minst en gång per natt, oftast mer, pga ettåring som vakar. Tycker inte att det påverkar min temperatur särskilt mycket om ens något. Oftast tempar jag vid 05.30-06 och sista gången jag är uppe är ca 03.

Vaknar jag vid 05.30 och tempar och sedan försöker somna om men inte lyckas och tar en temp till vid säg 06.30 så kan det diffa ganska mycket. Den senare tempen brukar oftast vara högre. Så nu kör jag oftast på den tidigare tempen.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend