• Zora

Tempar/Fertility friend

BIM idag... Tippar på att mensen dyker upp till kvällen, känns så :( Kurvan ser ju bra ut, men det har jag ju lärt mig att det inte är någon garanti. Ofta haft sk. "lovande" kurvor och sen dyker mensen ändå upp.

• Zora
    happylife skrev 2016-11-25 08:32:08 följande:
    Har du gravtestat?
    Nepp, det har jag inte. Kliar i fingrarna men känns så onödigt om nu mensen kommer idag/inatt.
  • Zora
    TheKlister1990 skrev 2016-11-25 13:36:11 följande:

Så jäkla glad har ej fattat :D min graf blev en gravidgraf

Grattis!!
  • Zora
    happylife skrev 2016-11-25 13:26:36 följande:
    Att du klarar av att hålla dig!
    Jo men jag tänker att om jag inte är gravid så kommer ju mensen vilken sekund som helst och då är det ju bortkastat med ett test nu.. sen har jag ju fortfarande ett litet hopp om att det blivit något, för skulle jag testa nu och det blir negativt, då vet jag ju att det inte blev nåt och då är det ett bortkastat test. Men visst! Jag är jääättesugen att testa :)
  • Zora
    Malin 845 skrev 2016-11-27 17:35:27 följande:
    Tack vännen :). Hoppas det går vägen snart om det inte gått nu :). Här är en bild på stickan då jag justerat bilden lite. Fanns något supersvagt innan jag justerade med, men tydligare på denna bild :).
    Men vad spännande!! Hoppas verkligen att det är ett riktigt streck! Ser ju så ut i mina ögon. Håller tummarna!
  • Zora
    Mila skrev 2016-11-30 12:18:04 följande:

Tog ett test till nyss från en annan ask..

Detta är på riktigt! Snälla snälla pyret, stanna hos oss!

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
    Grattis!! :)
  • Zora
    Sally8585 skrev 2016-12-06 06:38:23 följande:

Jag hade ju möjligt ägglossning den 1/12. Kan det vara så att nästa dipp är en implantionsdipp? Eller är det för tidigt efter äl att ske rent fysologiskt, haha! :)

Tror inte det är en implantationsdipp. Äl kan ha varit 1/12, men skulle också kunna skett CD 16 eller 17 om man ser till temperaturerna.
  • Zora
    Sally8585 skrev 2016-12-05 22:57:17 följande:
    Problemet är ju att sonen kan vakna typ kl 03. Och jag kliver upp 06. Då är det ju bara 3 timmar där :(
    Jag har väldigt oregelbunden sömn, kliver upp till ettåringen 1-4 ggr/natt och har ibland bara 2-3 h sammanhängande sömn. Jag tycker ändå att det fungerar bra att tempa. Visst, mina kurvor är inte dom jämnaste, men det är inte det som är huvudsaken. Huvudsaken är att jag kan se temperaturökningen efter Äl och den brukar jag se.

Ett tips är att om du får en väldigt avvikande temp så lägg in den, vänta till nästa dag och kolla vad den tempen ligger på. Är den mer lik de temperaturer du lagt in tidigare så markera föregående dags temperatur som discarded. Ligger den däremot nära gårdagens temp så låt båda stå kvar tills vidare. Så kollar du nästa dag och jämför på samma sätt.

Igår hade jag som du ser en avvikande temperatur. Valde att sätta den som discarded efter att ha sett dagens temp.
  • Zora
    Sally8585 skrev 2016-12-08 08:12:38 följande:

Fråga! Om man har en cykel på 30-32 dagar. När har man äl då? Dag 14? Eller kan det vara senare? Fasen mellan äl och mens måste väl vara längre än 14 dagar? Säg att jag hade äl någon fång mellan 1 dec - 6 dec, då har jag ganska lång väntan mellan äl och bim :/ Beräknad mens enligt app är 21 dec nämligen. Känns långt emellan :/

Äl infaller ca 14 dagar innan mens så har du en cykel på 30-32 dagar så har du Äl dag 16-18 (+- någon dag eftersom jag inte vet din luthealfas) Luthealfasen hos en person är oftast konstant och vanligast är 13-15 dagar.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend