• Zora

Tempar/Fertility friend

FrökenE1985 skrev 2016-10-20 20:34:19 följande:

Min temp är jättekonstig, den brukar alltid dyka under cover line vid mens. Fick mensen igår men tempen är fortfarande en ganska bra bit ovanför. Börjar nästan tro att det är tidigt mf... nån annan med samma erfarenhet?

Vid min senaste mens dök inte tempen under coverline förrän på dag 3. Dag 4 hoppade den upp igen för att på dag 5 gå under. Men min nuvarande coverline är ändå 0,2 grader högre än vad den brukar ligga på.

Jag har aldrig under alla år jag tempat varit med om att tempen betett sig så faktiskt och har ingen aning om varför. I mitt fall är det garanterat inget tidigt missfall för vi missade Äl pga att sambon var bortrest. Kan lägga in nuvarande kurva och den föregående så ser du hur skum tempen var.
  • Zora

Coverline ska man nog inte stirra sig blind på. Det är enligt FF:s FAQ bara ett visuellt verktyg för att man enklare ska se mönstret i grafen. Att den ändras har alltså ingen betydelse.

Så, min coverline den här cykeln ligger helt enkelt där den ligger. Det skumma är att tempen tog sådan tid på sig att sjunka och hade jag haft samma coverline som förra cykeln så hade tempen aldrig gått under den. Hade jag inte fått mens hade antagligen FF trott att jag var gravid vid det här laget, fast å andra sidan... hade jag inte fått mens hade jag antagligen varit gravid :p

• Zora
    Bell13 skrev 2016-10-21 06:39:06 följande:

Visst får man en dip när östrogen och progesteron möts och för mig sker det dag 4 oftast. När jag varit gravid har jag fått dipp på dag 6 för att få rätt stor höjning på dag 6 igen ser att din Temp har betett sig exakt likadant.

Jo det är väl nåt sånt. Jag får ofta såna dippar oavsett om jag är gravid eller inte, så det har antagligen ingen betydelse. Tempen sjönk lite idag så troligen var gårdagens temp lite fel, tempade lite senare än normalt
  • Zora
    Bell13 skrev 2016-10-21 07:45:21 följande:
    Har hört att inplantdip får man tidigast på dag 5
    He he.. jo.. fast jag får även dippar på typ äl +8 och därikring även när jag inte är gravid. Så jag tror ju inte att dippar säger så mycket.

Men en sak som är lite konstig. Jag mår till och från illa! Inte så jag vill spy, men nära :p Mådde lite illa igår på förmiddagen också, sen försvann det. Nu slog det till för typ 30 min sedan. Brukar aldrig må illa mellan äl och mens och vad jag minns så mådde jag inte illa så här tidigt med något av de andra barnen.. kom betydligt senare. Kan hormonerna som hoppar runt efter äl ge illamående? Typ lika som att de kan ge ömma bröst och andra "symptom"? För jag tror ju knappast att det är ett tecken på graviditet.. inte så här på äl +7 och någon gång ska ju vara första gången man drabbas av "symptom" man inte brukar ha :) Eller håller jag, ve och fasa, på att få magsjuka!!!!!?
  • Zora
    Bell13 skrev 2016-10-22 06:24:17 följande:
    Jag mår också illa ibland och jag har inte varit gravid på 7 månader så det är nog progesteron som gör det.
    Min kurva är väldigt hoppig när jag inte är gravid och det är nog väldigt typiskt när man inte är gravid. Har alltid väldigt jämna och fina kurvor när jag varit gravid.

Stort lycka till
    Mina gravidkurvor har däremot inte varit så jämna, utan ganska hoppiga. Så svårt att utgå från hur jämn eller ojämn den är.

Iallafall så är det nog som du säger progesteronets fel. Någongång ska ju vara första som man upplever det :)
  • Zora

Börjar fundera på om det verkligen lossade ett ägg.. tempen är så låg.

På CD 22 hade jag lagt in 36.86 förut, men den tempen tog jag senare än vanligt, så bestämde mig för att ändra till den tidig tempen jag tog den dagen.

På CD 23 tog jag också två ggr pga att jag vaknade tidigt, men den tidiga tempen var på runt 36.45 så den skippade jag och tog den senare.

Idag på CD 24 vaknade jag vanlig tid så den här tempen är nog så rätt den kan vara och det tyder väl på att tempen på CD 22 och 23 förmodligen ligger ganska rätt som den gör nu efter ändringen.

Men.. man ser ju knappt att Äl varit tycker jag. Det är iallafall inte supertydligt.. undrar om nåt är galet.. Kan säga att mina gravidkurvor absolut inte sett ut så här

• Zora
    Bell13 skrev 2016-10-22 16:57:25 följande:

Jag är visst gravid

Grattis!! :)
  • Zora
    Beebii skrev 2016-10-24 08:36:50 följande:

Och hur den blir om jag tar bort lite cf...

Vad händer om du tar bort alla CM?

Annars tycker jag nog att det ser ut som att Äl var runt CD 16-19. Men lite svårt att tolka tycker jag eftersom du har fått negativa Äl test hela tiden. Men skulle jag bara gå på tempen hade jag ju tippat på Äl däromkring
Svar på tråden Tempar/Fertility friend