• Zora

Tempar/Fertility friend

Nu vet jag inte vad jag ska tro.. hade ju Äl smärtor så jag knappt kunde sitta i fredagsmorse och Äl har mycket riktigt satts till fredag. Nu har jag precis lika ont igen! Fast mest på höger sida den här gången. Ingen äggvita nu vad jag kan se, känns dock inte helt torrt, fast det brukar det å andra sidan inte göra heller.

Kan man få två ägglossningar? Borde inte äggen i såfall lossna samtidigt? Tänker att hormonerna väl förändras direkt efter Äl? Vad kan det annars vara? Känns exakt som Äl brukar göra.

Om det nu är så att jag haft två Äl så tror jag att det inte blev nåt den här gången :( jag har nämligen troligen ingen passage på vänster sida pga en annorlunda formad livmoder. Detta är dock inte bekräftat så jag vet ju inte 100 att det är så. Men om det är så så hade vi mys för långt ifrån "riktiga" Äl.. och ägget lär ju inte leva tills ikväll (vet att det sägs upp till 24h, men har förstått att det gäller om man är ung.. annars mer troligt ca 12h)

• Zora
    lilaemma skrev 2016-11-14 07:20:39 följande:

Det var bara ett hack i testet. Idag är det blankt igen.

Men äh!!! Vad trist :(
  • Zora
    Erla skrev 2016-11-14 08:47:35 följande:
    Har ju både läst och hört om att man kan äl två gånger. Det brukar vara nära inpå, men har för mig att jag också läst om tvillinggraviditeter där man kunnat bekräfta olika tidpunkter för när äggen släppte. Vet inte hur sant det är, men intressant är det i vart fall. Håller tummarna för seglivade spermier och ett fint ägg för er!
    Jag har ju också hört att man kan släppa två ägg, men trodde att det isåfall skedde samtidigt, inte med flera dagars mellanrum.

Om Äl nu ändå var i morse (trots att allt tyder på fredag) så är jag tyvärr rätt säker på att det inte blev nåt.. de gånger jag blivit gravid har vi träffat Äl och de gånger det inte blivit något har vi haft mys några dagar innan och antagligen då för långt ifrån Äl.

Undrar hur tempen beter sig om man har två Äl? Skulle den stiga efter första Äl, sedan sjunka och stiga igen? Eller skulle den vara låg tills båda äggen släppt? Eller skulle man inte se det alls?

Så irriterande.. tänk om det var idag trots allt... försökte få till nåt i lördags, men sambon kunde inte prestera och igår var det inte aktuellt för han var för trött :( jag ville att vi skulle köra iallafall varannan dag och några dagar efter Äl, men han är så himla svår.. är väl prestationsångesten antar jag. Ååååh.. :(
  • Zora
    Too tiki skrev 2016-11-14 13:15:47 följande:

Undrar om någon kan kika på min kurva. Hur tycker ni den ser ut? Vi hade sex den den 10 och 11 så jag hoppas att vi lyckades träffa rätt dag i varje fall :) Jag tycker den ser väldigt hoppig ut men vet inte då jag började tempa mig först i slutet på förra månad....

Jag tror också att FF har fel. Äl var nog trol CD 12 eller möjligen 13. Tror mest på 12
  • Zora
    Zora skrev 2016-11-14 14:56:44 följande:
    Jag tror också att FF har fel. Äl var nog trol CD 12 eller möjligen 13. Tror mest på 12
    Äl sker ju 12-48 h efter första positiva testet och visst kan Äl ha varit CD 11, men på tempen så ser det inte ut så.

Vad händer om du discardar den osäkra låga tempen på CD 10? Sätter FF fortfarande Äl där då?
  • Zora
    Too tiki skrev 2016-11-14 15:08:42 följande:

Om ni sover dålig en natt, blir er temp högre eller längre?

Måste tillägga att jag fick negativt på ÄL testen med morgonurin den 10/11 men fick positivt runt 17 tiden och också senare på kvällen, sen positivt hela dagen den 11 men den 12/11 negativt. Testade med CB dubbelhormonindikator och fick aldrig ngn blinkande gubbe utan direkt fast gubbe. Tog också test med billiga tester och vanliga CB och alla visade positivt för vid 17 tiden den 10/11. Om jag hade ÄL den 12, borde inte ÄL testet gett något utslag den 12:e? Mitt var helt blankt, inget streck alls och ingen glad gubbe heller.

Hoppas hur som helst att spermierna lyckas hålla sig vid liv till den 12:e...återstår att se när BIM närmar sig Obestämd

Måste förtydliga att eftersom det var negativt hela dagen fram till 17 på CD 10 så tror jag inte att det var Äl då eftersom Äl ju sker 12-48 h efter första positiva testet. Så tidigast möjligt borde vara runt 5 på morgonen CD 11. Men som sagt ser det ut på tempen (om man tar bort den låga) att Äl var CD 12 eller möjligen CD 13
  • Zora
    Too tiki skrev 2016-11-14 15:45:56 följande:
    Tar jag bort den tempen blir det ingen ÄL alls, men det har ju i såna fall bara gått 2 dgr sen den 12/11 så den kanske sätter ut den imorgon, eller övermorgon?

Kom själv på detta med ÄL testerna. Vet inte vad jag tänkte på innan men får skylla på upphetsning när jag insåg att jag kanske var fel ute med ÄL denna gången också
    Ja då kommer Äl troligtvis sättas ut imorgon. Låt den låga tempen vara discarded och avvakta till imorgon. Chansen finns ju eftersom spermier lever ca 3-5 dygn :)
  • Zora

Ååh... jag har en gnagande känsla av att det inte blev nåt den här gången heller.. har bara gått 4 dagar, men ändå. Det jag kände måndag morgon kan nästan inte ha varit något annat än Äl smärta. I såfall har jag troligen haft två ägg som lossnat den här gången. Positivt kan man ju tycka men nej inte direkt.

Senaste myset hade vi fredag kväll och hur mycket folk än säger att spermier kan leva upp till 7 dagar så tror jag ju snarare 3 är mer rimligt och då med bästa förutsättningarna.. min sambos simmare tror jag är lite slöare för vi har aldrig fått till någon graviditet när vi myst flera dagar innan Äl så måndagens äl är rätt körd (om det var Äl)

Det tråkiga är att på måndagen hade jag ont på höger sida och det är den sidan jag lossar mest sällan ifrån, tyvärr är det förmodligen den sidan jag har bra passage på också. Så jag har redan gett upp den här månaden, trots att vi prickade bra på Äl som FF satt ut (fredag) :(

Blir inte bättre av att sambon är så himla svår. Han vill ju lika mycket som jag och han vet vad som gäller och när det gäller. Lik förbaskat så vill han inte mysa när det väl gäller... som igår. Han visste att det fanns en yttepytte chans om vi fick till det på kvällen och det verkligen var Äl på morgonen. Men nej.. han satt bara vid sin dator och pratade om hur trött han var.. jag vill inte tjata på honom för då blir det inget, utan han måste ta initiativet.

Det är jättetråkigt att det inte blivit någon bebis hittills, men det hade faktiskt känts ok om jag visste att vi gjort allt vi kunnat, nu känns det inte som vi gjort det och det är inte mitt fel.

Ledsen för långt inlägg men jag känner mig rätt uppgiven.

• Zora
    Too tiki skrev 2016-11-15 08:48:54 följande:

Jag gjorde det igår och då fick jag ingen ÄL och när jag fyllde i tempen idag fick jag ingen heller. Innebär det att jag ingen ÄL haft denna månad?

Om jag höjer tempen cd 9 till 36,7 då finns ÄL kvar på cd 10. Funderar på att jag kanske hade lite väl låg temp där iom att jag vaknade 1 tim tidigare än normalt? Likaså sov jag väldigt dåligt natten till cd 12 och höjer jag båda ser det inte så hoppigt ut men ÄL ska fortfarande ha varit på cd 10.

Tack för er hjälp, hoppas jag inte tjatar för mkt på er men nu blev jag väldigt osäker på om jag fått ngn ÄL alls denna månad... :(

Kan hända att Äl kommer sättas till CD 13 då. Beroende på hur morgondagens temp visar. Du kan ju testa att lägga in en hyfsat hög, men rimlig, temp imorgon redan nu, bara för att se hur det skulle bli. Låt den låga fortfarande vara discarded.
  • Zora
    InaLo skrev 2016-11-15 11:12:18 följande:
    Det är ju inte jätte kul att mysa med en man om det känn som att dra i en stycken gris när det väl gäller. Min sambo har ställt upp 3-4 gånger runt äl men denna månaden orkade inte jag tjata när sambon var trött o intresserad. Hade känts bättre om man fått till det på äl dagen med. Vi fick till det 1 & 2 dagar innan äl. Hoppas det räckte. Man känner ju att man har en lite högre ålder och vill maxa varje äl.
    Ja precis.. varje Äl som går åt skogen är ju en närmare att inte få Äl mer :( Känns lite stressande.. (är 38, snart 39)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend