• eagle87

Tempar/Fertility friend

Loppan84 skrev 2015-11-25 22:21:12 följande:

Söta du! Förlåt, jag har inte riktigt hängt med men är det tempen som är låg eller har du fått mäta hormonnivåer?

Har du progesteronkräm och allt sånr?

Önskar jag hade nått väldigt smart att säga, men känner bara så här - detta går upp och ner och det är ok. Du har lov att deppa och var förbannad för de här grejerna är svåra och jobbiga. Men du kommer fixa det och göra det som krävs, och det kommer ordna sig! Förr eller senare sitter du där med din underbara lilla bebis och har glömt allt om hu kämpigt det var.

Kram gumman <3

Hej.. De som hände va att nu cykeln efter mitt missfall fick jag göra ett progestron prov. O de visade att jag ägglossat men hade lågt progestron. Har mörkt de på tempen denna månad kortare luteal fas O spottin etc.

Har läst att vissa får lågt progestron första cykeln efter missfall för kroppen är i obalans. Vet inte om ja ska börja med kräm denna cykeln lr avvakta O ta blodprov igen? Har läkartid på onsdag. Får se va de säger men känns ju super jobbigt.

Reflexen tack för stödet <3 tog du nånsin progestron. Prover?

Pugs hoppas du testa för tidigt

Moneal grattis fin bild :))

Misslina är i samma båt. Mensen kom idag :(
  • eagle87
    Iskristall skrev 2015-11-28 07:54:48 följande:

Nu har jag satt igång min ivf-resa så nu tempar jag min första ivf-chart. Ska bli spännande och se hur tempen reagerar på alla mediciner

Spännande :) kör du långa eller korta protokollet?
  • eagle87
    Reflexen skrev 2015-11-29 09:45:06 följande:

Ortiz: Jag hade också kortare lutealfas än normalt (ca 11-13 dgr). Jag har varit gravid fyra gånger senaste året, men inte en gång testat positivt innan eller på bim! Fick mina plus på äl+15 ungefär.

Håller tummarna för er alla!

Hej, hann du göra ngn missfalls utredning? Ja misstänker att lågt progestron va orsaken till mitt missfall och infertilitet.
  • eagle87
    Malin 845 skrev 2015-11-29 17:08:52 följande:
    Ätit många lussebullar? :D har själv spenderat helgen på jobbet, men det har varit trevligt :).

Tusen tack vännen!! Är så nervös, plus att jag vet att jag kommer bli såå besviken om det är negativt. Om det skulle vara negativt så tar jag på fredag igen :). Eller kanske efter det.. Bekräftad äl än? :)
    Håller oxå tummarna
  • eagle87
    Reflexen skrev 2015-11-29 12:14:18 följande:
    Hej!

Tror att jag missade att svara dig förra gången du frågade, ursäkta för det!

Jag hann göra en halv utredning, dvs de kollade livmoder o äggledare/stockar m ul, spolade livmodern, tog blodprov för att kolla om det var några kromosomfel på mig eller mannen samt kollade om jag hade ökad risk för blodproppar. Inget visade något fel/konstigt. Jag fick dock blodförtunnande tabletter (trombyl) utskrivna och löfte om tidigt vul så fort jag plussat igen. När jag plussade fjärde gången var jag på vul i v 6+ nåt och 8+6, där levande embryo konstaterades.

De tog inga progesteronprover. Jag frågade läkaren om ev brist, men hon trodde inte på det. Min lutealfas var inte tillräckligt kort för att tyda på det (precis som ni skrivit här ovan går gränsen vid 9-10 dgr, o min var längre än så). När jag fått mitt plus, så började jag dock smörja m Progesterall på eget bevåg (enl rekommenderad dosering på deras hemsida). Smörjde till v 13. Berättade för läkaren att jag smörjde, och då lät hon faktiskt positiv till det!

Har du funderat på att köpa progesteronkräm och testa? Jag hade Progesterall, men tyckte den var svår att dosera.
    Hej...

Ok då förstår jag. Så skönt att de gått så bra för dig me denna graviditet

Har funderarat på krämen. Har läkartid denna Onsdag o gyn tid nästa Onsdag. Ska se va de säger o ska ta om blodprovet denna cykel. Ev ett saliv test också. Är de fortf lågt O ja inte får progestron utskrivet ska ja köpa krämen. Vi ska inte aktivt försöka denna cykel tills vi vet om progestron etc O för att ja inte vill ha barn i september. Känns väldigt skönt. Men ska inte heller förhindra
  • eagle87
    pugsnotdrugs skrev 2015-11-30 16:49:20 följande:
    Ju mer jag kollar desto mer ser jag strecket. Jag får återkomma imorgon:)
    Ingen tvekan. Grattis :)))
  • eagle87

Ja kanske har fel men utgår från egen erfarenhet. Missfall så plussar man på test för de tar ett tag för hcg O sjunka.

• eagle87
    misslina skrev 2015-12-08 05:59:28 följande:

Förlåt för alla inlägg men är det ov vatch som jag ska lägga in blinkande glad gubbe?

Nej monitor/advanced opk
Svar på tråden Tempar/Fertility friend