Tempar/Fertility friend
![](https://www.familjeliv.se/gallery/image/5317375/full_600/phptALzN290579.jpg)
Så här ser min graf ut. Ingen ÄL i sikte.
Så orättvist verkligen. Helt fruktansvärt vad ni har behövt gå igenom! Sen att vänta så länge på äl också när det enda man vill är att få en ny chans. Fick ni försöka länge innan den förra graviditeten? Jag är (snart) 33 år. Känner mig också stressad p.g.a att mitt amh inte varit optimalt. Det är också därför vi "redan" får ivf trots att vi blivit gravida 2 gånger det senaste halvåret (innan dess 10 fruktlösa försök). Får ni någon hjälp?
Jag är så trött på sex.
Både temp och test indikerade flera gånger under samma cykel att äl var på gång innan det faktiskt skedde någon äl :) ibland kunde jag därför inte gå på vad test och temp visade eftersom det lika gärna kunde bli fler dippar i temp och fler positiva eller nästan positiva test längre fram.
Aha. Det låter som samma som mig. Idag fick jag återigen starkt på ÄL-stickan. Vad pågår?! Cd 26 idag.
Ha det känns ju så himla länge. Och nu har det plötsligt gått 1,5 år, det är nästan overkligt... Hoppas din äl kommer nu! Själv har jag en fruktansvärd mens så känns som att några rester av graviditeten varit kvar och spolas ut nu. Fast på mitt uppföljande ultraljud efter missfallet såg hon bara lite vätska kvar. Kanske är det bara en naturlig variation i mensen.
ÄNTLIGEN ägglossning! Drygt två månader efter aborten kom kroppen igång igen. Ett delmål - tänk att man kan bli så glad över att vara tillbaka på ruta ett. Stor kram på er!
Ja, det kan ju vara så. NC och FF är överens om ÄL, men ja det är synd att termometern kom i brevlådan så sent i cykeln. Tappen märkte jag stor skillnad på iallafall. Verkligen mjuk och öppen innan, och nu fast och stängd. Ändrade sig precis i samband med när diagrammet säger att ÄL var. Och tempen höll sig ju uppe rätt så länge iallafall.
Tycker bara att det är konstigt att den sjönk och mensen inte kom. Det tyder ju knappast på graviditet iallafall. Så kanske är så att ÄL uteblev och tempen spökar efter p-piller.
Mensen kom för nån timme sedan. Var bara en före-mens-dipp. Hoppas på bättre lycka nästa gång :)
Jag tycker det låter bra att fira med både champagne och en rök ;) njut av äl och mys nu!