• Mimipig

Tempar/Fertility friend

oONinniOo skrev 2017-08-13 08:11:11 följande:

Även om jag knappt har några känningar än (lite akne, lätt molvärk och känner mig varm), så har jag en bra känsla den här gången. Så svårt att motstå att testa för tidigt..

Jag håller tummarna!
  • Mimipig
    Sandrew skrev 2017-08-12 09:35:03 följande:

Hejsan! Jag är ny här, detta är första månaden jag tempar. Vad säger ni om denna? Ingen mens, inget plus, bim+1.

ÄL två dagar senare eller gravid och låghormonare så det inte ger utslag än. Eller bara sen mens... tja, trist svar kanske. Jag håller tummarna för dig!
  • Mimipig

Cd 23 idag. Ännu ingel ÄL. Jag vet ju att kroppen kan behöva lite tid att komma igång igen efter abort/ma/MF. Nu är maken bortrest en v, så antingen får ÄL rappa på och komma snarast (vi låg mån morgon innan han drog) eller så får den gott vänta en v till. Någon med erfarenhet kring hur snabbt kroppen börjar om? Jag blödde ju i nästan två v om man räknar in spottingen.

• Mimipig
    Skywalker skrev 2017-08-15 21:55:12 följande:

Jag fick mf i v 9, blödde i 9 dagar (inklusive tre dagar spotting). Tempade och äl-testade inte cykeln efter men är rätt säker på att jag fick äl på cd 21 (stämmer med lutealfas och fertilt sekret). I vanliga fall har jag haft äl på dag 14-18 mdn månaderna innan plus oftast på cd 15. Men antar att det kan variera stort också. Jag har en känsla av att min graviditet stannat av tidigare.

Så du fick en liten fördröjning... ja, det verkar ju som jag också får det. Frågan är bara hur lång. Så himla nervöst detta, att missa en ÄL känns såååå nedslående när allt jag vill är att bli gravid. Känner inte några tecken på att ÄL är på gång alls.
  • Mimipig

Jag har struntat i att kolla sekret eftersom det fortfarande kommer "avslag" men igår kollade jag och då var det rätt sticky/torrt. Idag var det världens eggwhite! Måtte tempen gå upp imorgon bitti och att ÄL var idag!!! I så fall borde det finnas några levande simmare kvar efter måndagmorgonligget! Hur snabbt kommer ÄL efter eggwhite??? Maken kommer ju inte hem förrän nästa måndag...

• Mimipig
    lilaemma skrev 2017-08-16 08:54:16 följande:

Tror faktiskt jag haft äl fastän jag ännu inte fått negativt på gravtesten. Märkligt...

Ska man läsa stickorna uppifrån och ner eller tvärtom på bilden? Ser onekligen ut som tempen stack iväg nu! Du hinkade inte vin igår? då ökar min.

Jag har knappt nåt utslag på gravtest längre, däremot fortfarande svagt på ÄL-test. Så jag kan inte utläsa nåt av dem - jag har aldrig fått mer än svagt streck vid ÄL annars.... men idag är det eggwhiteflytningar! Måtte ÄL komma NU.
  • Mimipig
    lilaemma skrev 2017-08-16 18:40:24 följande:

Ältesten är uppifrån och ner. De första är positiva på grund av gravhormoner, men sen är det ju tydlig sänkning och ökning och efter det kom sänkning igen... Gravtesten tror jag minskade en aning i går, men svårt att säga ännu, fortfarande tydligt positiva i alla fall...

Sista Stickan är ju fullt utslag så du fick säkert hög Lh då och ÄL. Grattis!!!
  • Mimipig
    Erla skrev 2017-08-16 18:16:50 följande:

Jag hade alltid eggwhite och vattnigt i några dagar innan äl. Oftast under fyra dagar, men det varierar såklart så där kan du egentligen bara gå på dig själv och hur det brukar vara för dig :)

Fyra dagar! Då är det kört i så fall, då kommer ingen spernie leva längre. Nu verkar FF-appen ha nåt error och jag kommer inte åt mina gamla grafer, men jag har ändå för mig att jag vanligtvis bara har eggwhite i en dag. Å andra sidan är ju denna cykel ingen normal cykel, så vem vet vad det blir för sekret. Är dock glad att jag kollade sekretet igår och då var det ju sticky. Så nåt har ju hänt. Det var lite blodstrimma i eggwhite idag också - hoppas det var från när ägget släppte... Ååååååh. Hoppas så.
  • Mimipig
    lilaemma skrev 2017-08-16 21:17:56 följande:

:) Fast har hört flera säga att man inte kan ha äl förrän hormonerna är ute ur kroppen... Men det kanske bara är standardversionen?

Jag har hört alla möjliga versioner. Men framförallt har jag hört att många blivit gravida direkt utan att få mens emellan, flera som fortfarande haft utslag på gravtest och därför inte vetat när ÄL var. Så jag väljer att lyssna på den versionen.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend