Tempar/Fertility friend
Även om jag knappt har några känningar än (lite akne, lätt molvärk och känner mig varm), så har jag en bra känsla den här gången. Så svårt att motstå att testa för tidigt..
Även om jag knappt har några känningar än (lite akne, lätt molvärk och känner mig varm), så har jag en bra känsla den här gången. Så svårt att motstå att testa för tidigt..
Hejsan! Jag är ny här, detta är första månaden jag tempar. Vad säger ni om denna? Ingen mens, inget plus, bim+1.
Cd 23 idag. Ännu ingel ÄL. Jag vet ju att kroppen kan behöva lite tid att komma igång igen efter abort/ma/MF. Nu är maken bortrest en v, så antingen får ÄL rappa på och komma snarast (vi låg mån morgon innan han drog) eller så får den gott vänta en v till. Någon med erfarenhet kring hur snabbt kroppen börjar om? Jag blödde ju i nästan två v om man räknar in spottingen.
Jag fick mf i v 9, blödde i 9 dagar (inklusive tre dagar spotting). Tempade och äl-testade inte cykeln efter men är rätt säker på att jag fick äl på cd 21 (stämmer med lutealfas och fertilt sekret). I vanliga fall har jag haft äl på dag 14-18 mdn månaderna innan plus oftast på cd 15. Men antar att det kan variera stort också. Jag har en känsla av att min graviditet stannat av tidigare.
Jag har struntat i att kolla sekret eftersom det fortfarande kommer "avslag" men igår kollade jag och då var det rätt sticky/torrt. Idag var det världens eggwhite! Måtte tempen gå upp imorgon bitti och att ÄL var idag!!! I så fall borde det finnas några levande simmare kvar efter måndagmorgonligget! Hur snabbt kommer ÄL efter eggwhite??? Maken kommer ju inte hem förrän nästa måndag...
Tror faktiskt jag haft äl fastän jag ännu inte fått negativt på gravtesten. Märkligt...
Ältesten är uppifrån och ner. De första är positiva på grund av gravhormoner, men sen är det ju tydlig sänkning och ökning och efter det kom sänkning igen... Gravtesten tror jag minskade en aning i går, men svårt att säga ännu, fortfarande tydligt positiva i alla fall...
Jag hade alltid eggwhite och vattnigt i några dagar innan äl. Oftast under fyra dagar, men det varierar såklart så där kan du egentligen bara gå på dig själv och hur det brukar vara för dig :)
:) Fast har hört flera säga att man inte kan ha äl förrän hormonerna är ute ur kroppen... Men det kanske bara är standardversionen?