• Mimipig

Tempar/Fertility friend

[quote=77933996][quote-nick]oONinniOo skrev 2017-08-17 10:04:50 följande:[/quote-nick]Prutt också.. Nu ger jag upp för denna gången och inväntar mens i helgen.. Bara på't igen sen.. Jag som hade hoppats att det skulle gå lite fortare än med sonen, men jag gissar att det inte kommer bli så.

[/

Ge inte upp förrän mensen kommer. Min grav dippade när jag blev gravid.

• Mimipig

[quote=77936142][quote-nick]lilaemma skrev 2017-08-17 23:03:16 följande:[/quote-nick][/quote]

Nä, jag har inte heller fått det att lira, så jag för anteckningar om detta separat. Samma med alla ÄL-test som fortfarande ger utslag för mig.

• Mimipig
    oONinniOo skrev 2017-08-18 07:12:48 följande:

Med tanke på alla supersvaga streck/spökstreck, räknade jag med mens i helgen. När tempen störtdök i förrgår och det kom lite rosa flytningar igår blev jag mer övertygad. Bara tempen nu som förvirrar.. Aja, återstår att se vad som händer.

Ge inte upp förrän mensen kommer!
  • Mimipig

Näääe. Nu sätter jag min nästan på toan på jobbet och gråter. Nu kom eggwhiteflytningarna tillbaka och dessa känns mkt mer som att ÄL är på g. Jävla elaka öde som ska släppa ägget under de TRE dagar då vi är chanslösa till ligg pga av att han är bortrest en v. Jag skiter fullkomligt i att det kommer en ny chans om en månad. Jag har ju precis missat tre chanser pga den misslyckade graviditeten. Jag kan acceptera att det inte blir någon befruktning trots att man prickade ÄL, men det känns helt värdelöst att inte få till det alls.

• Mimipig
    Zora skrev 2017-08-19 09:44:33 följande:

Hej på er. På tisdag får jag tabletter för att få igång missfallet.. önskar så att det startar själv, men kroppen verkar ju inte fatta alls.. så fort det är ute ska jag börja tempa igen, ingen mening nu när tempen fortfarande är hög.

Känner mig väldigt ledsen och är egentligen inte alls sugen på att försöka igen. Tänk om det händer igen?

Nämen hej, och nej! Så himla tråkigt! Vi blev ju gravida samtidigt i maj. Och här sitter vi nu. Men jag kan åtminstone meddela att jag blev oändligt lättad efter att hela abortprocessen var över, mycket mer lättad än jag kunde föreställa mig. Att stänga det kapitlet. Men visst har oron byggt bo. Jag kommer inte kunna känna mig trygg i en graviditet igen förrän efter moderkaksprov visar grönt ljus. Och då har det ju gått tre månader...
  • Mimipig

En märklig sak hände idag: jag började blöda. Alltså, här väntar jag på ÄL och så kommer det blod, slemmigt blod och inte någon fort, så i gränslandet till spotting, men ändå mkt mer än lite brunt eller nån droppe. Är det mens??? Det är cd 27, fast då 27 dar efter aborten, så cykeln är väl rubbad, men jag trodde att ÄL var försenad. Men nu börjar jag istället tro att jag haft en ÄL-lös cykel. Någon kvalificerad gissning?

• Mimipig
    Zora skrev 2017-08-20 10:23:46 följande:

Nu är missfallet på gång. Har börjat komma lite mörkbrunt. Hoppas så himla mycket att det sätter fart ordentligt och kommer ut fort så jag slipper tabletter på tisdag!

Ja, hoppas det! Händer de?
  • Mimipig
    Zora skrev 2017-08-20 18:56:34 följande:

Jodå.. Blöder rätt ordentligt nu och hade ca 45 min för nån timme sedan när jag hade så ont att jag varken kunde sitta eller stå.. dessvärre kom det bara små "slamsor" och mindre klumpar, så allt är definitivt inte ute än. Slutat göra tokont, men har tagit maxdos alvedon/Ipren, så kan ju bero på det... Trodde det skulle komma ut nu när jag fick så ont, det gjorde det förra gången, men nä! Tydligen inte. Hoppas det kommer under kvällen så det värsta är över snart. Ska börja jobba efter semestern imorgon och hade ju varit bra att slippa börja med att ljuga om sjukdom.

"Bor" typ på toa just nu för det rinner rätt bra. Ursäkta alla detaljer.. :p

Jag hoppas att det släpper strax och allt kommer ut raskt och helt och hållet. Skiiit i jobbet imorgon om du måste. Värdsliga ting!
  • Mimipig
    Zora skrev 2017-08-21 10:21:58 följande:

Kan nog svara själv.. kom ut mer saker nu nämligen. Tror det var själva graviditeten eller delar av den, för det var inte samma färg som det som kommit tidigare. Har fortfarande mensvärk så det finns säkert mer kvar :(

Nä usch! Nu hoppas jag vi får se lite plus i tråden!

Låter ju positivt att det kom mer. Bra att du ska på koll imorgon. Min abort var ju på sjukhus i v 15, då rådde det ju inget tvivel om när det kom ut och även navelsträng och moderkaka efter en H. Men jag fick ingen efterkoll. I fredags kväll, dag27 efteråt, kom vävnad och blod plötsligt, jag är inte helt säker på vad det var... blöder fortfarande lite. Tror det kanske är mens. Utan ÄL emellan. Borde kanske ringa bm och fråga?
  • Mimipig
    Zora skrev 2017-08-21 21:33:02 följande:

Om det inte kommit igång så skulle jag ju få tabletter imorgon och då skulle jag inte få någon efterkontroll heller, utan jag skulle ta ett graviditetstest efter 4-5 v och om det fortfarande var positivt höra av mig. Nu blir det ju lite av en efterkontroll istället vilket känns väldigt skönt! Finns det kvar för mycket får vi väl se om jag ändå får tabletter eller hur dom gör.

Hmm.. ingen aning vad din blödning är, men att det skulle vara mens är ju inte orimligt. Äl kan väl bli störd efter missfall? Har du gjort något grav.test och kollat om det blivit neg.?

Bra att du blir kollad! OM jag har kollat ja, tagit både ÄL och gravtest var och varannan dag för att följa hur gravidhormonet lämnar kroppen. Snart där, efter drygt fyra v. Detta måste vara mens, cykel utan ÄL. Färskt blod dag fem, fast ingen flodvåg direkt. Känns ändå bra. Nåt händer.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend