• Mimipig

Tempar/Fertility friend

ensamärstark skrev 2017-11-07 19:27:09 följande:

Ja, jag har aldrig någonsin haft sådana äggviteflytningar iaf. Har pco med o min läkare sa att han inte trodde jag hade ägglossning så ofta så det kan ju förklara en del. Men jag har ju mens varje månad om än lite oregelbundet.

Jag skickade efter temp förut. En basaltemp från billiga-testet med två decimaler :)

Jättespännande o börja med detta

Jag fick heller aldrig äggviteflytningar förut, inre heller fulla utslag på ÄL-stickor, men jag fick ÄL ändå. Blev gravid i maj. (Som tyvärr slutade i abort pga ej friskt foster). Det märkliga är att nu, efter den graviditeten får jag både starka streck på ÄL-stickan och äggviteflytningar. Jag har också pco. Men verkar ägglossa varje cykel.
  • Mimipig

Igår, på ÄL+6 vaknade jag med världens molvärk i ländryggen, precis som om min gamla foglossning vaknat igen, det pågick hela dagen och det värkte och nöp även av och till i livmoderntrakten. Idag är allt borta. Jag har nu googlat som en tok på implantation och önskar ju så att det var just detta som hände. Men det är väl önsketänkande va?

• Mimipig
    ensamärstark skrev 2017-11-10 22:04:30 följande:

Jaha, här var jag duktig och skulle börja tempa,

Grejen är stt jag har blödit nu i fem dagar som jag trodde var mensen. Testade negativt i söndags :/

Vad tror ni är frågan om?

Jag fattar inget o vågar inte ens bli glad!!

Men - det borde ju betyda gravid. Kontakta din gyn för en koll och besked! Jag har läst om massor på fl som blött men varit gravida. Det verkar inte helt ovanligt. (Och jag vågar mig på ett grattis!!!)
  • Mimipig
    tempnörden skrev 2017-11-13 10:57:42 följande:

Igår fick jag postitivt utslag på äl test, och idag en liten tempdipp. Så nu blir det intressant att se om äl sker idag eller imorgon! Det vore häftigt om man alltid fick den där tempdippen precis före äl.  Då skulle man ju få en föraning liksom.

Men nu vill jag att det ska fastna ett ägg!

Så heja oss!

Heja! Heja! Jag börjar närma mig BIM (fyra dagar kvar) så nervositeten börjar smyga sig på...
  • Mimipig

Suck. Där kom mensvärken och mensen. En dag tidigt. Så ledsen att jag stannade hemma från jobbet. Är en luealfas på 12 dagar ok eller för kort?

• Mimipig
    Idis123 skrev 2017-11-14 16:09:41 följande:

Tråkigt, förstår din känsla! Hoppas nästa månad!

Jag har 12 dagar och har blivit gravid 3 gånger, alla på andra försöket, så för mig har det inte varit några problem med just den biten.

Jag brukar ha 13-14 dagar, men jag antar att 12 inte är någon stor felmarginal. Suck. Nästa gång då... varför, varför, varför? Livet är liksom på paus i jakt på bebisen.
  • Mimipig
    ensamärstark skrev 2017-11-15 22:14:21 följande:

Eftersom min graviditet nu blev ett missfall, hur gör jag då med tempandet? Fortsätter jag dom vanligt bara? Eller fyller jag i något extra?

Gravtesten visar fortfarande ytterst lite positivt kan det oxå påverka tempen o göra den otrovädrig?

Du kan markera misscarrige under specifics.
  • Mimipig
    Zora skrev 2017-11-17 08:07:42 följande:

Så här ser testet t idag

Jag ser strecket! Jag vågar tro! Åh, jag håller tummarna för att det blir starkare!
  • Mimipig
    Zora skrev 2017-11-18 08:36:17 följande:

Idag är det starkare! Är ingen tvekan om att jag är gravid (just nu iallafall) bara att önska att det går bra den här gången! Ska ta ett digitalt imorgon, bara för säkerhetsskull. Det borde väl inte vara för tidigt för det?

Testa! Blir det inget utslag kan du ju avförda det eftersom det ändå är ?för tidigt?. Jag fick knappt synligt på BIM, så för mig syns det inte så här tydligt tidigt. Men det ger nog utslag för dig, det där är ett väl synbart streck! Ja, måtte det stanna den här gången!
  • Mimipig
    Zora skrev 2017-11-19 08:33:44 följande:

Fick det här imorse :)

Grattis! Jag håller tummarna för att det håller i sig!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend