• Zora

Tempar/Fertility friend

HEFE1 skrev 2016-09-11 09:04:00 följande:

Hej alla! Behöver era expertiser! Ganska ny på tempmetoden, har pcos och noll koll på cyklar. Nu har jag haft 37 grader 2 dagar i rad, aldrig haft så högt, men eftersom FF inte ritat ut någon ägglossning så borde jag väl inte haft någon än..? Eller hur långt efter ÄL kommer 'det röda strecket' Hoppas ni förstår:) tacksam för svar. / förvirrad

Om tempen fortsätter vara hög nu så tror jag att Äl kommer att sättas till CD 26. Du får avvakta någon/några dagar till.
  • Zora
    Beebii skrev 2016-09-11 09:23:05 följande:

Nu har vi tempat, använt ff, kollat sekret och tapp och använt äl stickor från cb. Verkligen försökt för att förhoppningsvis få ett litet junibarn. Enligt ff borde jag haft äl nu men enligt cb har det inte varit än och jag får bara en ring, inga gubbar... och vad värre är så är mannen bortrest en vecka nu. Vad tror ni? Kommer våra chanser vara körda? Har fått tigga till mig liggchanser oxå då mannen inte alls varit på topp nu. Å nu blir jag så där ledsen och nedslagen som så många av er varit/är. För ett år sedan blev vi oplanerat gravida men det slutade i mf en månad senare. Nu har det alltså gått ett år av försök och då blir det inget...förra månaden var mensen en månad sen men bara negativa tester och nu känns det som äl men ingenting. Fan....

Nej jag tror inte du haft Äl ännu. Bara att fortsätta tempa och kolla med Äl test. Risken är ju att Äl kommer inom några dagar och är mannen bortrest så blir det ju svårt.

Har samma problem den här månaden. Äl kommer troligen runt 13-17/9 och sambon är borta till sent 18/9. Så för oss är nog den här månaden rökt utan att vi ens försökt.
  • Zora
    HEFE1 skrev 2016-09-11 10:53:36 följande:
    Tack för svar!
    Varför tror du CD 26 kommer visa ÄL? Bara myfiken. Undet hela veckan har flytningarna varit krämiga och torra, om det har betydelse.. För det är väl icke fertilt om jag har förstått det hela rätt.
    Ser man enbart till tempen så har du två temperaturer som är högre än de föregående och fortsätter temperaturen hålla sig hög så är det högst troligt att Äl sätts till CD 26.

Det som talar emot är väl att du inte har fertila flytningar, vilket iof inte är säkert att man alltid upptäcker då de kan hålla sig inne i tappen och bara lite utanför.

Sen är de två höga temperaturerna tomma ringar vilket innebär att dom är osäkra. Det kan tyda på att de isåfall är betydligt lägre än vad du mätte det till och isåfall kan de lika gärna vara ungefär i samma nivå som tidigare temperaturer. Är det så så har Äl högst troligt inte inträffat ännu
  • Zora
    HEFE1 skrev 2016-09-11 09:04:00 följande:

Hej alla! Behöver era expertiser! Ganska ny på tempmetoden, har pcos och noll koll på cyklar. Nu har jag haft 37 grader 2 dagar i rad, aldrig haft så högt, men eftersom FF inte ritat ut någon ägglossning så borde jag väl inte haft någon än..? Eller hur långt efter ÄL kommer 'det röda strecket' Hoppas ni förstår:) tacksam för svar. / förvirrad

Måste tillägga också att du har ganska många tomma ringar där tempen är osäker. Anta att de tre tomma i mitten är lägre i "verkligheten" då inträffade trol Äl ca CD 19-22. Det "ser" dock inte FF eftersom det inte följer mönstret för hur det ska se ut när Äl skett.
  • Zora
    Bäbiiiis skrev 2016-09-12 16:31:44 följande:

Någon som kan hjälpa mig lista ut när äl var. Jag plussade svagt för några dagar sedan och idag med cb digital.

Jag var på solresa dagarna innan och efter äl så tempningen blev lite knasig. Speciellt cd 21 där jag fick 36.3 kl 06.30 och 36.9 kl 08.00. Beroende på vilket jag lägger in får jag dessa kurvor. Vill ju räkna ut mitt bf ;)

Skulle tro CD 19 eller 20. Spelar inte så stor roll när det bara är någon dag hit eller dit, BF blir ju ändå uträknat annorlunda av BM, dom går på sina standard snurror och bryr sig inte om när man hade Äl (är min erfarenhet iallafall)

Stort grattis iallafall!! :)
  • Zora
    Bäbiiiis skrev 2016-09-12 17:34:27 följande:
    Zora skrev 2016-09-12 16:46:29 följande:

Skulle tro CD 19 eller 20. Spelar inte så stor roll när det bara är någon dag hit eller dit, BF blir ju ändå uträknat annorlunda av BM, dom går på sina standard snurror och bryr sig inte om när man hade Äl (är min erfarenhet iallafall)

Stort grattis iallafall!! :)

Tack för era svar. Nej det spelar ju ingen roll egentligen. Det vore bara lite kul att ha ett datum så att man kan skriva in det i gravidappen och tydligt kunna säga att idag är jag i v 4+3 t.ex. Men jag tror jag antar att äl var cd 20 och att jag då är i v 3+6 idag :)
    Ja kör på det! Du kommer troligen få ändra det en eller två gånger sedan (BM:s uträkning och uträkningen vid RUL) Grattis igen! :)
  • Zora
    hoppitossa skrev 2016-09-12 21:05:59 följande:

Alltså.. Såhär såg det ut inom 3 minuter. Kan det vara fel på testet?

Grattis! :)
  • Zora

Nu börjar det likna Äl-flytningar och har även lite känningar. Inte positivt på Äl test ännu, men misstänker att det blir positivt vilken dag som helst. Känns ganska surt eftersom sambon är borta hela veckan (45 mil bort) Hade förhoppningar att Äl skulle komma sent även denna månad, men det verkar inte bli så :(

• Zora
    Guffy78 skrev 2016-09-13 18:39:55 följande:
    Vet hur det är. Så var det för mig i våras när maken kom tillbaka dagen efter ÄL från resan... Men hoppas att ÄL dröjer iaf. Känningar kan man ha länge och flytningar till och från. Jag har nu sedan cd 8 både känningar och flytningar och tror hela tiden att ÄL är på väg,Men icke. Hoppas att du får den långsammaste stegring någonsin:) så din make hinner komma tillbaka.
    Ja får verkligen hoppas att det stegrar jääättelångsaaamt. Han är retligt nog ledig hela nästa vecka, så Äl kommer väl fredag eller lördag bara för det.. Jaja.. Bara att hålla tummarna att Äl dröjer
  • Zora

FF har fått fnatt och tror att jag haft Äl redan.. På CD 11. Visst, inte omöjligt eftersom jag inte kollat med stickor så tidigt, men jag tror nog det är fel

Svar på tråden Tempar/Fertility friend