• Zora

Tempar/Fertility friend

Åh jag hoppas det blir perfekt! Sen återstår det att se om det blev nåt ändå..

Förresten tror jag att vi hängde i samma tråd för något år sedan, tycker mig känna igen ditt nick. BIM september 2014, kan tråden hetat det? Hur har det gått för dig?

SecretlyMe skrev 2016-08-19 12:09:36 följande:

Jag gissar på att ägget släpper/släppt idag och då är ju gårdagens sex perfekt timing. Då finns det spermier som förhoppningsvis väntar på ägget i detta nu!

• Zora
    SecretlyMe skrev 2016-08-19 13:31:31 följande:
    Ja men det stämmer nog! Jag gjorde utredning i september 2015 som blev klar i början på 2016. Visade inget avvikande mer än att jag hade något förhöjt testosteron (som läkaren trodde berodde på min övervikt) samt lite förhöjt tsh-värde (låg då på 2,6). Efter många samtal till vc om uppföljning av tsh fick jag äntligen ta nytt prov, som hade ökat till 3,4. Fick börja med levaxin och ligger nu på 1,4. Får ingen IVF från landstinget eller privat eftersom jag har för högt bmi. Har försökt i ett år att gå ner i vikt men legat på exakt samma trots att jag minskat mycket i cm. Har sedan jag började med levaxin (juni) gått ner 2 klädstorlekar. Men det hjälper ju inte, eftersom vården enbart går på vikt.. Så vi får fortsätta försöka själva. Efter två års aktiva försök slutade vi och fortsatte bara köra oskyddat men ännu ingen graviditet. Inne på 28e månaden som ofrivilligt barnlösa nu.
    Men åååh! Vad jobbigt ni har det! Förstår verkligen att ni inte orkar försöka aktivt längre. Är ju rätt påfrestande att behöva ha koll på Äl och ligga "på kommando"... Tog 7 månader för oss att få till förra barnet så vi hann tröttna rätt rejält. Kan bara tänka mig hur det skulle kännas efter så lång tid som ni försökt. Trist att dom bara går efter vikten, man kan ju väga mycket men på olika sätt, fett eller muskler. Hoppas verkligen att ni antingen lyckas själva eller att ni kommer få hjälp från sjukvården snart!
  • Zora
    Symetrical skrev 2016-08-19 14:43:34 följande:
    Hoppar in och påpekar att jag tycker att dagens test ändå är lite svagare, så förmodligen äl ikväll/inatt. Skulle tempen mor förmodan vara lika låg imorgon kan du ju se om ni lyckas få till det då, men annars tycker jag att ni täckt upp det bra!
    Tack för input! Håller faktiskt med dig om styrkan på testen. Såg det inte förut, men nu när det torkat tycker jag det syns tydligare. Har haft mycket Äl-värk idag, dock inte så tokont som jag får ibland, så det är inte omöjligt att det släppt idag eller släpper snart.
  • Zora
    Symetrical skrev 2016-08-20 07:35:13 följande:
    Spännande! Vad säger dagens temp och test då?
    Tempen har höjts, om än ganska lite, men ofta brukar första tempstegringen för mig inte vara så stor. Test har jag inte tagit idag, brukar ta vid 11.
  • Zora

Det som är lite knepigt är att jag fortfarande har lätt Äl-värk (brukar iof ha det efter Äl också, fast då brukar det föregås av superont) sen hittade jag lite typ äggvita också. Kunde stretcha någon gång och sedan blev det ostretchigt. Frågan är om det var rester av Äl eller om det faktiskt inte skett än.

• Zora

Idag var det negativt igen. Så till 10000:- frågan, när släpper/släppte ägget?

• Zora
    Guffy78 skrev 2016-08-19 21:06:08 följande:

Är på ÄL+2 och har kraftig mensvärk och ont i ryggslutet. Varför? Brukar ju aldrig få det så tidigt som nu direkt efter ÄL . Är det någon som haft det så?

Jag har alltid som mensvärk efter Äl. Ganska ofta vid (eller precis efter) ägglossningen får jag fruktansvärt ont i magen och det gör ibland så ont att jag inte ens kan sitta. Brukar hålla i sig några timmar och sedan fortsätter det som "mensvärk" tills mensen kommer. Oftast har jag sedan nästan ingen mensvärk under själva mensen.

Tror som Secretlyme skrev att det beror på vätska som kommer ut när äggblåsan spricker. Ibland kan det nog också (har jag läst) bero på en cysta som spricker.
  • Zora
    Loppan84 skrev 2016-08-20 12:17:29 följande:

Tror det släppte igår, tycker det ser positivt ut i förrgår. Isåfall bör du ju se en temphöjning ganska snart t.ex imorgon. Håller tummarna.

Äl testet var positivt redan dagen innan det, alltså 17/8, för fick glad gubbe på CB digital då.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend