SecretlyMe skrev 2016-08-19 13:31:31 följande:
Ja men det stämmer nog! Jag gjorde utredning i september 2015 som blev klar i början på 2016. Visade inget avvikande mer än att jag hade något förhöjt testosteron (som läkaren trodde berodde på min övervikt) samt lite förhöjt tsh-värde (låg då på 2,6). Efter många samtal till vc om uppföljning av tsh fick jag äntligen ta nytt prov, som hade ökat till 3,4. Fick börja med levaxin och ligger nu på 1,4. Får ingen IVF från landstinget eller privat eftersom jag har för högt bmi. Har försökt i ett år att gå ner i vikt men legat på exakt samma trots att jag minskat mycket i cm. Har sedan jag började med levaxin (juni) gått ner 2 klädstorlekar. Men det hjälper ju inte, eftersom vården enbart går på vikt.. Så vi får fortsätta försöka själva. Efter två års aktiva försök slutade vi och fortsatte bara köra oskyddat men ännu ingen graviditet. Inne på 28e månaden som ofrivilligt barnlösa nu.
Men åååh! Vad jobbigt ni har det! Förstår verkligen att ni inte orkar försöka aktivt längre. Är ju rätt påfrestande att behöva ha koll på Äl och ligga "på kommando"... Tog 7 månader för oss att få till förra barnet så vi hann tröttna rätt rejält. Kan bara tänka mig hur det skulle kännas efter så lång tid som ni försökt. Trist att dom bara går efter vikten, man kan ju väga mycket men på olika sätt, fett eller muskler. Hoppas verkligen att ni antingen lyckas själva eller att ni kommer få hjälp från sjukvården snart!