• Zora

Tempar/Fertility friend

Så här såg testerna ut. CD 17 och 18 längst ner (förstås)

• Zora
    Symetrical skrev 2016-07-19 08:51:09 följande:
    Jag skulle säga att ditt ältest från cd 18 är betydligt starkare än cd 17, så du borde verkligen föra in positivt ältest i ff även då (alternativt bara den dagen), för att få en så rättvis bedömning som möjligt. Jag personligen tror att du kan ha haft äl under natten till cd 19.
    Tack! Men fick ju glad gubbe på cb digital på CD 17 också? Så det borde ju varit positivt? Och strecket var starkare innan det torkat. Lägger med den bilden också för jämförelse.
  • Zora
    Ememem skrev 2016-07-19 09:52:59 följande:
    Jag skulle säga att testet först blev positivt på cd 18. Så som symetrical tror jag att äl skedde på cd 19.
    Ja jag är ju också inne på CD 18 el 19 som Äl-dag. Men FF envisas med 17..
  • Zora

Lägger jag in positivt även på CD 18 så flyttas Äl till CD 19.

• Zora
    Symetrical skrev 2016-07-19 13:09:40 följande:
    Det tror jag ändå är mer troligt än cd 17.
    Ja, då låter jag båda testen stå kvar. Natural Cycles satte Äl till CD 18 så 18 el 19 känns rimligt.
  • Zora

Om man har koll på sin Äl kan man egentligen lika gärna säga ÄL +10 som BIM -4 eftersom en och samma person oftast har samma antal dagar i luthealfasen. Personligen föredrar jag att säga ÄL + framför BIM - känns som det är mer korrekt.

Däremot kan det ju bli väldigt fel om man bara går efter BIM, alltså om man inte har koll på sin Äl. Anta att Äl är försenad med en vecka, då är man ju bara på ca Äl +7 vid BiM och testar man då BIM -4 tex så är man ju bara på Äl +3.

Grönablad skrev 2016-08-17 09:39:13 följande:

Har funderat på en sak, är det så att antalet dagar efter ÄL "trumfar" antalet dagar innan BIM angående när det går att testa? Alltså om man har 10 dagars lutealfas så blir ju BIM -4 redan på ÄL +7, är det ens möjligt att plussa då?

Förstår ni hur jag tänker? :) Är antalet dagar efter ÄL egentligen ett bättre mått på när det skulle kunna ge utslag på gravtest?

• Zora

Drygaste väntan någonsin på Äl! Brukar komma CD 15-18 ungefär nu efter graviditeten. Men CD 23 idag och ännu ingen bekräftad Äl. Trodde ett tag att Äl var CD 21 med tanke på tempökningen dagen efter, men troligen är den tempen felaktig eftersom jag var vaken mycket den natten med febrigt barn.

Så, högst troligt Äl idag och jag hoppas verkligen det räcker att vi fick till det igår.. Mannen kommer knappast vilja något mer den här svängen iom att han lätt får prestationsproblem..

Vad tror ni? Är det troligt med Äl idag?

• Zora
    happylife skrev 2016-08-19 08:47:49 följande:
    Har du tagit något test idag, va de också pos el svagare?
    Nej, inte tagit nåt idag. Brukar ta runt 11-tiden så ska ta ett då.

Ja båda senaste testerna har varit positiva. Fick även glad gubbe på CB digital första dagen. Sett ut så här
  • Zora
    happylife skrev 2016-08-19 09:13:45 följande:
    Okej, som jag förstått det så kan man va säker på att ägget släppt när testerna blir svaga igen och tempen har stigit. Kan va lite klurigt att veta närmsta tiden, men dagarna efter märker man det. Så bara att säkra upp med ligg under tiden
    Jaha, fortfarande positivt ser det ut som. Tog lite längre tid för strecket att bli starkt idag mot igår. Igår kom det på en gång.

Tyvärr kommer det nog inte bli nåt mer mysande den här svängen.. mannen är inte så bra på att prestera under press och att det ens blev nåt igår är ett under.. Så jag bara hoppas på att det kommer att räcka. Hade helst velat få till nåt idag också, men känner att jag inte kan begära det av honom.

Såg att jag skrivit fel datum på testen också, så nu blev det lite kluddigt :p
Svar på tråden Tempar/Fertility friend