Tempar/Fertility friend
Så här såg testerna ut. CD 17 och 18 längst ner (förstås)
Så här såg testerna ut. CD 17 och 18 längst ner (förstås)
Lägger jag in positivt även på CD 18 så flyttas Äl till CD 19.
Om man har koll på sin Äl kan man egentligen lika gärna säga ÄL +10 som BIM -4 eftersom en och samma person oftast har samma antal dagar i luthealfasen. Personligen föredrar jag att säga ÄL + framför BIM - känns som det är mer korrekt.
Däremot kan det ju bli väldigt fel om man bara går efter BIM, alltså om man inte har koll på sin Äl. Anta att Äl är försenad med en vecka, då är man ju bara på ca Äl +7 vid BiM och testar man då BIM -4 tex så är man ju bara på Äl +3.
Har funderat på en sak, är det så att antalet dagar efter ÄL "trumfar" antalet dagar innan BIM angående när det går att testa? Alltså om man har 10 dagars lutealfas så blir ju BIM -4 redan på ÄL +7, är det ens möjligt att plussa då?
Förstår ni hur jag tänker? :) Är antalet dagar efter ÄL egentligen ett bättre mått på när det skulle kunna ge utslag på gravtest?
Här finns förresten lite intressant läsning
www.fertilityfriend.com/Faqs/When-can-I-expect-a-positive-HPT-if-I-am-pregnant.html
Drygaste väntan någonsin på Äl! Brukar komma CD 15-18 ungefär nu efter graviditeten. Men CD 23 idag och ännu ingen bekräftad Äl. Trodde ett tag att Äl var CD 21 med tanke på tempökningen dagen efter, men troligen är den tempen felaktig eftersom jag var vaken mycket den natten med febrigt barn.
Så, högst troligt Äl idag och jag hoppas verkligen det räcker att vi fick till det igår.. Mannen kommer knappast vilja något mer den här svängen iom att han lätt får prestationsproblem..
Vad tror ni? Är det troligt med Äl idag?