• Zora

Tempar/Fertility friend

Iskristall skrev 2014-11-10 18:37:56 följande:

Åh vad trist Zora!

Ja det känns inte alls kul Trodde nästan ett tag att det var något för jag har haft högre temp än vanligt efter Äl den här månaden och tycker även att det känts liite annorlunda i kroppen mot för hur det brukar. Men icke..

Nu ska vi fokusera på att flytta nästa helg och sedan antar jag att det tar någon vecka att komma iordning. Sen ska det väl förhoppningsvis närma sig Äl igen.
  • Zora
    Brennda skrev 2014-11-10 19:42:54 följande:

Jag vet men anledningen till att jag testade var för att jag hade testat med clearblue i 10 dagar och endast fått ringar och när de tog slut så testade jag med billiga testers på eftermiddagen och var lite chockad över att det var två lika starka test. Hade läst nånstans att själva teststräcker även kan bli starkare än kontrollstrecket så därav testade jag igen dagen efter och det var likadant som dagen innan. Tänkte mer på tempen, förra cykeln tempade jag bara några dagar innan bim och då låg tempen på 37.1-37.3 så denna månad känns det som att ägget inte ens har släppt med tanke på låg temp.. Ah, många tankar i huvudet! Tack för ditt svar :)

Hmm... Har du testat att ta bort de positiva testen och kollat om äl ändå sätts till den dagen? För jag håller med om att det är lite mysko med tempen. Hade jag bara tittat på din kurva utan de positiva testen så hade jag nog sagt att du inte haft äl ännu. Brukar du ha några andra tecken på äl? Äl smärta eller äggviteflytningar?
  • Zora
    blackpeach skrev 2014-11-17 06:57:13 följande:

Bestämde ju oss för att vänta tills i vår.. Men ägglissningen kom då tidigare än beräknat.. :) phpyn73HM42054.jpg

Grattis!!!! Vad roligt
  • Zora
    eagle87 skrev 2014-11-18 14:02:31 följande:

Om ja tar bort flytningar så flyttas äl.... phpIer3Cj55468.jpg

Jag tycker också det ser ut som Äl i fredags.
  • Zora
    Petto 83 skrev 2014-11-18 17:39:33 följande:

Blir inte klok på denna månad. Nu har ff satt ut äl-dagen men fertilitetmonitorn säger fortfarande hög och har gjort sedan dagen efter ff äl-dag. Hade strul med den så jag han inte testa innan... Vad tror ni, har ff satt ut fel el är monitorn knas? phpPbP0u260573.jpg

Svårt att säga.. Utifrån tempen tror jag att Äl var dag 18 el 19 (räknar inte med den osäkra på dag 17) men svårt att säga. Låt det gå några dagar till så ser man ju förhoppningsvis mer säkert på tempen. Fertilitetsmonitorer har jag ingen erfarenhet av.
  • Zora
    whattha skrev 2014-11-18 08:17:28 följande:

phpp1xMYw06744.jpg

Här är min kurva nu, har varit bortrest o förmodligen så är det kört denna månad. Trodde jag hade äl igår pga äggvitefl. Men FF tycker det var i lördags. Har förstått att spermier kan leva i mer än 72h men hur troligt är det?

Skulle ni valt äl där FF satt det?

Jag skulle nästan behöva se fler temperaturer för att kunna uttala mig. Det är möjligt att Äl var där FF satt den, men skulle nog kunna inträffat lite senare också.

Visst kan spermier leva upp mot 3 dygn (hanske längre också) men för oss har det aldrig fungerar hittills.. Eller ja, det har ju inte fungerat ens dagen före eller mitt på Äl heller för den delen..
  • Zora
    Charlie40 skrev 2014-11-16 21:17:54 följande:

Kan ngt temp proffs läsa ut ngt av denna? phpcOzCMU90783.jpg

Det enda jag kan utläsa är att Äl högst sannolikt var där FF satt den och att du bör testa pos eller få mens imorgon el fredag (om du inte har kortare el längre luthealfas förstås)
  • Zora
    Planritning skrev 2014-11-18 21:07:40 följande:

Jag undrar vad ni tycker, vi försöker ha sex varannan dag och senast hade vi igår. Igår och idag fick jag negativa ÄL-test men idag lite äggvite flytningar, ska vi ha sex idag igen eller satsa på imorgon för optimala spermier?

Jag hade satsat på båda dagarna! men vill ni inte det så hade jag nog kört på idag!
  • Zora
    Charlie40 skrev 2014-11-19 10:39:53 följande:
    Tempen var 36.8 i morse och negativt på testlagrets. Så blir nog inget denna månad :(
    Trist men tänk på att det inte är 100% säkert att testa innan Bim även om vissa kan få svaga positiva test tidigt. Håller tummarna att ingen mens dyker upp.
  • Zora
    eagle87 skrev 2014-11-20 09:48:25 följande:

Hej kan detta vara en implantations dipp?? phpbkgBx956241.jpg

Tyvärr måste jag säga att jag inte riktigt tror på implantationsdippar längre.. Vet att det är något fler gravida som får en dipp än de som inte är gravida, men jag får ofta dippar där runt dag 7-10 och inte är jag gravid för det. Tyvärr

Förra månaden trodde jag ändå ett tag att det kanske var en implantationsdipp för den var så tydlig på dag 8, men icke.. Hoppas ändå att det är så för dig. Lägger med förra månadens diagram så ser du hur det såg ut.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend