• Erla

Tempar/Fertility friend

201405 skrev 2015-09-18 00:55:27 följande:
    Väldigt svårt! Speciellt iom att det sjunk på cd19..

Hur ser dina tidigare kurvor ut Erla? :)

Som sagt har jag bara tempat en cykel förut, som var superlång. Är så förvånad att denna cykeln kanske blir väldigt kort i jämförelse. De liknar inte varandra speciellt mycket...

• Erla
    Moneal skrev 2015-09-18 18:54:36 följande:

Fick detta nu :)

kan vara förklaring till temp höjningen :)

Men grattis!! vad roligt :D helt klart ett plus!!
  • Erla
    Moneal skrev 2015-09-18 19:37:13 följande:
    Åh jag hoppas det!! :) :)
    Håller alla tummar och tår, men det ser onekeligen ut som ett plus ^^
  • Erla
    Symetrical skrev 2015-09-18 20:37:25 följande:
    Med risk för att låta som en party pooper tvivlar jag på att du haft äl. En så pass liten tempökning i kombination med att du inte haft något direkt fertilt sekret och att du dessutom hade så lång cykel förra gången får mig att misstänka att du inte haft nedsläpp än. Har du fått något positivt äl-test?
    Jag tänker precis detsamma! Har aldrig någonsin haft kortare cykel än 35 (förutom vid intag av p-piller) så det känns högst osannolikt att jag helt plötsligt skulle hamna inom "normalkurvan" :P Däremot gick tempen upp ytterligare i morse till 36.8 och det får mig att fundera plus att brösten som aldrig annars ömmar, gör precis det nu och sedan några dagar tillbaka. Jag har inte tagit några ägglossningstest p.g.a att jag är rädd att det kommer att bli ett stressmoment. 
  • Erla
    pugsnotdrugs skrev 2015-09-18 20:42:43 följande:
    Mina cyklar är nästan aldrig lika varandra, olika längd, olika äldag, och olika lång lutealfas.. Jobbigt är det..
    Jo det kan jag tänka mig. Kommer väl visa sig om jag är likadan, efter ett par cykler. Hoppas ju såklart på att åtminstone något har ett mönster i allt det oregelbundna :/ 
  • Erla
    Symetrical skrev 2015-09-19 07:54:25 följande:

Jaha, okej. Men då kanske du hade äl nu på typ cd 24..!? Inget fertilt sekret då heller?

Inget fertilt sekret alls ännu vad jag upplevt. Utspädd lotionliknande, men inte så att man kan bilda trådar av det än. Är inte superkunnig vad gäller sekret tyvärr :/ Idag satte FF ut äl på cd26 för att tempen gick ned till 36.7, men så tog jag tempen 30 min innan normalt. Brösten är lika ömma idag och det hugger till i vänster sida, vad jag tror är äggstockar, när jag av olika anledningar spänner magen.. Kan ju betyda vad som helst som allt annat...
  • Erla
    Symetrical skrev 2015-09-19 12:37:48 följande:

Då kanske du inte haft äl än..!?

Mycket möjligt och troligt :)
  • Erla

Idag gick tempen ner ytterligare och FF valde att flytta tillbaka äl till cd20 igen. Ömma bröst, varma bröstvårtor och stickningar i vänster äggstock (?) när jag av olika anledningar spänner magen. Håller tummarna för kortare cykel denna gången.

• Erla
    Moneal skrev 2015-09-22 05:43:38 följande:
    äntligen! :)
    Grattis igen Moneal! Det var ju ganska tydligt på det första testet också men nu har du ju det verkligen svart på vitt ^^
  • Erla

Är inne på cd34 och kanske dpo14 (FF är osäker). Inget fertilt sekret ännu, men pyttelite bruna flytningar igår och nu på morgonen. Fortfarande ömma bröst, men mycket mindre nu. Ligger också över coverline fortfarande.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend