• Erla

Tempar/Fertility friend

Det här kanske är en lite konstig fråga, men ni som kollar sekret, hur tänker ni efter sex och sådär? Tänker att sädesvätskan liknar äggvita lite och att det då skulle kunna misstas som fertil flytning. Tänkte jag skulle börja kolla med sekretet denna cykeln.

• Erla
    Malin 845 skrev 2016-01-31 20:27:26 följande:
    Ja sädesvätskan är ganska lik äggviteflytningen! Men det jag går på är att flytningen är tjockare. Plus att den är mer än efter sex, alltså har jag och sambon sex på kvällen så är det inte bara äggviteflytning på morgonen efter utan mitt på dagen och eftermiddagen med oftast :). Är ändå svårt att se skillnad, men är lättare att "bygga broar" när det inte är efter sex och är vanlig äggviteflytning utan sperman :).
    Åh tack för svar! Så sädesvätskan är liksom tunnare än äggviteflytningen då? och om jag fattat rätt så ska det alltså vara kvar hela dagen för att jag ska räkna det säkert som äggviteflytningar?
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-01-31 20:59:26 följande:
    Ja jag tycker att äggviteflytningen är mer genomskinlig, som äggvita :) och sädesvätskan är mer "mjölkig" till färgen :). För min del så brukar det hålla sig under dagen och kännas vått där nere :). Men iaf mer än toalettbesöket efter sex brukar jag tänka att det ska vara som äggvita :). Var i cykeln är du? :).

Ah okej, då förstår jag :) Tack för hjälpen! Hoppas att det gör mig lite klokare att kolla sekret. Om inte annat kanske jag kan bli lite mer säker på äl och sådär. 

Jag är på cd18, men förväntar mig inte äl än på någon vecka åtminstone. Har väldigt oregelbundna cykler så kan väl egentligen få äl när som, men jag kan också få vänta i minst två veckor till om det skulle vara så. Är dessutom inne på andra cykeln efter MA så kan tänka mig att det mesta är lite åt fanders ett tag framöver bara för att.

• Erla
    Malin 845 skrev 2016-01-31 22:13:06 följande:

Ja det är lurigt med sekretet! :P

Aha okej :) ja oregelbundna cykler har vi gemensamt, är på dag 60 ;). Vet ej om jag ens haft äl.. Oj jag beklagar ditt MA :/. Hoppas du får äl snart och att det tar sig igen :).

Ja, men antar att det är en grej man liksom lär sig efter ett tag :)

Ja jag tror jag sett dina grafer och att du också har långa cykler. Tyckte det såg ut som du hade haft äl, men jag är novis när det gäller tempning.

Tack. Äl kom enligt FF ca 50 dagar efter MA så hoppas på att den kommer även denna cykeln. Hoppas det tar sig för dig också ^^
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-02-01 08:38:42 följande:

Ja det blir nog så :). Känner man efter och det är som äggvita några timmar efter ligget så borde det ju vara rätt :).

Hehe ja de är långa.. Nu ligger den fortfarande kvar på 36,55 ca så egentligen låg för att vara gravid och för hög för att mensen ska komma.. :P

Hoppas på det! :)

Då hoppas jag på att få ännu bättre koll nu ^^ tack!

Vad störigt :P hoppas den stiger eller sjunker snart ( hoppas såklart på stiger :))
  • Erla
    sagoskog skrev 2016-02-05 10:12:42 följande:

Själv är jag från Värmland. Verkar helt tomt på värmlänningar här på FL.. eller så glömmer de sig i någon hemlig värmlandsdel ;)

Jag är ifrån Dalsland ^^ inte Värmland iof men nära ändå :P
  • Erla

Någon mer är jag som ser likheten? Är inne i en extremt stressig period just nu och tror att tempen svajar pga det.
  • Erla
    sagoskog skrev 2016-02-06 11:02:03 följande:

Ja det var ju inte så långt bort :) min geografi är under all kritik, men åmål ligger väl i Dalsland? Det känns ju nästan som Värmland före jag brukar ta åmålsbussen på helgen till mitt jobb (om jag inte tar bilen).

Åmål ligger i Dalsland ja :) norra för att vara mer exakt. Det ligger liksom på gränsen till Värmland så inte så konstigt att det känns som Värmland :P
  • Erla
    SecretlyMe skrev 2016-02-06 12:35:50 följande:

Jag har haft identiska kurvor, förra månaden var den fruktansvärt lik den andra, fast bakvänt! Kan lägga in bild om du vill?

Åh, då är det inte bara jag alltså :) lägg gärna in kurva! spännande att göra sånahär upptäckter och att analysera dem :P
  • Erla
    SecretlyMe skrev 2016-02-06 15:31:01 följande:

Här är två bilder!

På denna bild har jag spegelvänt bild nr2 för att man lättare ska se hur de liknar varandra fast som sagt, bakvänt!

De ser ju väldigt lika ut ja! Fast bak och fram då :P
Svar på tråden Tempar/Fertility friend