• Reflexen

Tempar/Fertility friend

Ztarduzt skrev 2014-12-31 00:50:23 följande:

Vad räknas som creamy, watery och eggwhite? Idag hade jag flytningar med vitt i, skriver jag in eggwhite på FF blir ÄL streckad istället för heldragen..

Help?

Eggwhite är genomskinliga och ser ut precis som äggvita, blir långa strängar mellan fingrarna om du provar.

Watery är bara vattniga, genomskinliga o inget kletiga.

Creamy ser ut som hudlotion.

Så dina med vitt i bör inte vara eggwhite iaf! När hade du din ÄL? Watery o eggwhite är ju två tydliga ÄL-tecken o gör att ff blir osäker på om ÄL är rätt utsatt.
  • Reflexen
    Ztarduzt skrev 2014-12-31 11:44:55 följande:

Okej, Blanding mellan creamy och eggwhite igår, haft blandning watery/eggwhite sedan äl isåfall som var den 18/12..förstår ingenting av mina flytningar.. Har haft lösa småkladdiga genomskinliga flytningar och nu igår var det liksom vita inslag.. Tycker inget stämmer in riktigt..

Hmm, det låter ju inte som om dina flytningar tänker följa standardmönstret.., vad trist! Svårt när man inte kan tyda tecknen!

Kommer inte ihåg, men hade du testat m ÄL-test? Det verkar ju som om du kan behöva så många parametrar som möjligt för att få koll på ÄL.

Inget positivt gravtest heller? En graviditet kan ju också göra flytningarna annorlunda.

Hoppas det ordnar sig snart!!
  • Reflexen

Ztarduzt;

Just, ja. Så var det med testerna. Din kurva ser iaf ut att ha två tydliga tempnivåer, så förhoppningsvis har ju ff satt ut ÄL rätt iaf! Hoppas på plus om någon dag nu!

• Reflexen
    Ztarduzt skrev 2015-01-02 17:36:07 följande:

Får vänta några dagar och testa igen :) Har en lutealfas på 15 dagar så testar om 3-4 dagar om den inte dyker upp. 

Den var regelbunden och alltid på rätt dag till november, då den var sen 7 dagar och gick över till december.. kan min cykel ha rubbats och blivit längre? :/

Det kan ha varit så att du inte hade ÄL i november o cykeln därför blev längre. Min mens var nästan tre veckor sen förra november, då tempade jag inte, men tror det var en cykel utan ÄL (för jag testade negativt på gravtest).

FF rekommenderar väl nåt om att fråga läkare om lutealfasen är längre än 18 dgr?
  • Reflexen

Hur har det gått Petto?

Eagle: du är ju inte så långt efter ÄL än, så går inte att dra för mkt slutsatser. Hoppas tempen vänder uppåt.

• Reflexen

Ztarduzt: har inte heller nån förklaring, men förstår din frustration eftersom jag är ungefär i samma situation. Är på bim+4, ingen mens, inget plus, hög temp. Har legat på samma temp i snart en vecka tror jag, vilket är ovanligt stilla för mig. Så irriterande!

• Reflexen

Ja, jag hoppas att det iaf händer nåt snart! Limbo-land är så frustrerande!

Jag bifogar min kurva, tycker det ser ut som om ÄL skett o som om ff satt den nästan rätt (jag tror en dag senare pga ÄL-test). Vad tycker ni?

Jag har aldrig haft så här lång cykel eller lutealfas innan. Normalt är min cykel 27 dgr o lutealfasen snittar på 11 dgr (min 9, max 13 dgr). Har tempat i ett år.

• Reflexen

Den höga tempen igår kan ni bortse ifrån, vaknade först i ord tid o tempade då 36,6. Somnade sen om 30 min o fick den högre tempen då. Gjorde samma sak idag, men förde då in den lägre tempen.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend