• Reflexen

Tempar/Fertility friend

Cage:

Jag tror också att du kan ha ÄL idag, får se om tempen höjs imorgon!

Lolo:

Vad jobbigt att det tog sån tid för hcg att sjunka! Tror nog ÄL är rätt markerad nu.

• Reflexen
    cage1981 skrev 2014-11-07 07:30:52 följande:

Det blev en temphöjning! :) Skönt!

Toppen!
  • Reflexen
    Amerigo skrev 2014-11-08 08:50:22 följande:

Min första månad med FF, har inte någon stor koll på någon ting så tänkte höra med er om ni tror att det skulle kunna vara så att jag hade ÄL igår? Eller är temphöjningen för liten?

(Den 9 & 10 vaknade jag ett par timmar senare än vanligt så jag vet inte hur tillförlitliga dessa datum är)

Hej!

Det kan nog vara ÄL idag, det beror ju på vad som händer m tempen de kommande dagarna. Vaknade du senare idag eftersom de är ofyllda? Ff nöjer sig med en höjning på 0,2 grader gör att sätta ut äl, tror jag.

Om du vaknade så mkt senare dag 9-10 så skulle jag ta bort de temparna, dvs klicka i discarded på de dagarna. Då får du en jämnare kurva också!
  • Reflexen
    Amerigo skrev 2014-11-09 15:49:54 följande:

Skulle behöva svar på en fråga och hoppas någon här vet svaret :)

När man vaknar upp och ser att man fått en dipp i temperatur ("ägglossningsdippen"). Har ägget redan släppt eller ska det släppas under dagen?

Jag tror att om det är en ÄL-dipp så är den samma dag som ägget släpper. Om det är så så bör du få en ganska rejäl höjning imorgon. FF sätter ju ut ÄL först när du haft tre dagar med höjd temp, så du får vänta lite innan du får det bekräftat. FF sätter ut ÄL till dagen innan första höjda tempen.

Nu har jag tempat i ett år och har så lika kurvor att jag är ganska säker på att höjningen betyder ÄL utan att behöva vänta tre dagar på ffs kryss.
  • Reflexen

Hondendär:

Jag vet inte, men tror definitivt att din tempdipp kan ha samband med tabletterna. Jag skulle ha satt dem som discarded.

• Reflexen

Charlie:

Jag tycker din kurva ser helt normal ut. Du har ju inte kommit så långt från ÄL ännu att man kan veta nåt om ev graviditet. Hur lång lutealfas brukar du ha?

Kurvan ändras inte om du korrigerar tiden, men du får fyllda punkter ist för ringar.

• Reflexen

Apropå Implantationsdippar: de ska väl vara väldigt specifika, bara en temp lägre än resten typ? Inte en sänkning över flera dagar. Eller kommer jag ihåg fel?

Sen är det ju inte alls vanligt att man får en sån vid graviditet eller att en dipp betyder graviditet.

Men men, att analysera kurvorna är ju både spännande o roligt, så det är ju klart att man letar tecken åt alla håll o kanter!

• Reflexen

Apropå analysera

Fick ÄL utsatt på dag 12 idag. Det är tidigt för mig, brukar vara på dag 14-15 ungefär. Dessutom brukar min temp vara högre under lutealfasen. Jag hade ÄL-smärtor igår, så trodde på ÄL igår.

Ska bli spännande att se om krysset flyttas. Här kommer min kurva från idag:

Svar på tråden Tempar/Fertility friend