• eagle87

Tempar/Fertility friend

SecretlyMe skrev 2015-08-29 10:57:14 följande:

Har ju hängt lite här förut, tagit paus i verkstaden av lite anledningar men brukar hålla koll på cykeln för att inte överraskas av mensen ;p

Min bim varierar lite men medelvärdet är 30 så bim är idag. Tempade på 37.1 och blev förvånad då min temp dippar dagen innan eller samma dag som mensen kommer, då brukar den ligga under 37.

Enda grejen som får mig att tvivla starkt på att tempen stämmer är ju att jag imorse vaknade med halsont och hosta - läst att muntemp är en osäker metod då bakterier/virus påverkar tempen i munhålan.

Ska jag ta dagens temp med en nypa salt? Haft molvärk och mensvärk i en vecka med jämna mellanrum men inget jag lagt vikt vid då jag brukar ha det under lutealfasen. Ni är ju så kunniga härinne så ville be om lite råd. Förövrigt så har inte tempen påverkats av halsont för mig innan men vad som helst kan ju hända ändå :)

Hej Gud va längesen. Hur mår du? Har allt löst sig me din kille nu? Var du gravid för ett par månader sen?

Ingen aning om tempen.....
  • eagle87
    Symetrical skrev 2015-09-02 12:11:10 följande:

Tack fina ni. Är arg ledsen besviken och tom, allt på samma gång.

Fick tabletter av gyn, så bara väntar på att det skall komma ut nu. Sjuk grej ändå. Att sitta här på toa och vänta på att mitt 9 milimetersmirakel skall stötas ut. :'-(

Beklagar såååå mkt :( kan inte tänka mig va du går igenom :(
  • eagle87
    pugsnotdrugs skrev 2015-09-06 16:56:15 följande:

Är det någon av er som känner att er relation tärs av att inte veta om ni kommer bli gravida eller inte? Om jag inte kan bli med barn så vet jag inte vad som kommer hända med vår relation, hur hittar man en mening med livet då?

Jag känner så lite. Vi båda visste ju att vi alltid ville ha en stor familj, minst 3, helst 4-5. Och nu funkar de inte äns o få en, försöker tänka att jag e relativt ung(28) och de finns mycket hjälp att få. Men kan inte tänka mig ett liv utan barn.
  • eagle87
    Allex skrev 2015-09-07 06:43:45 följande:

Borde inte FF ha satt ut äl nu.... Det har gått fyra dgr sen äl och jag har haft höga tempraturer sen dess.... Måste det vara en till sån där hög resning som jag haft. Jag blir inte klok....

phpFfV0OV70159.jpg

En till hög temp behövs
  • eagle87
    Allex skrev 2015-09-08 10:18:38 följande:
    Ja, jo....sov lite oroligt. Men sov hela natten. Vaknade 10 min innan klockan .... Hm. Man har ju så lätt att analysera allt...... Hoppas den traskar upp i morrn då....
    Alex jag är en dag före dig. Kommer bryta ihop om mensen kommer. Det jag gjorde annorlunda denna gång är zonterapi 2 ggr. En gång under mens O en gång precis innan äl. Cupping innan äl för O ta ut alla gifter ur kroppen. Semester under äl dagarna så massa naturligt sex. Dvs inte påtvingad barnverkstad.
  • eagle87
    Allex skrev 2015-09-09 11:20:21 följande:

Om jag sätter discard på tempen idag så sätter den tillbaka till äl på cd 14. 

På CD14 hade jag postivt utslag på älsticka. Dagen efter, CD15 var allt fertilit sekret som bortblåst. Vilket borde indikera att äl har varit... right? Det finns ju hormoner som styr detta har jag ju för mig. När ägget släpps så blir det torrt.

Jag tog mitt sista ältest på CD 14 och eftersom det var positivt kände jag att det inte var någon ide att testa mer....

Så ni tycker äl på CD 15 eller CD 16 alltså.... Jag hakar upp mig på att jag på CD15 hade torrt sekret och att tempen gick upp. Det kändes som att det var de tecken på att nu har äl skett. 

Hmm... svårt det där.....

Hade ni mer sex än de du skrivit in i appen?
    Ibland kan de ta lite mer tid för tempen at höjas.
  • eagle87

Hej, bim -5 så dags att symptom analysera.

Ömma bröst som jag inte brukar ha.
    Låg tapp vilket är dåligt för mig, brukar ha så innan mens.
    Samma flytningar som vanligt.
    Inget pms humör bra :)
    Inget kliande i rumpan lol

• eagle87

Jag tempar inte denna månad tempade bara 2 dagar efter äl i ett par dagar bara för O se om ägget släppt... Blev stressad av att tempa

Svar på tråden Tempar/Fertility friend