• eagle87

Tempar/Fertility friend

hoppitossa skrev 2016-05-24 22:04:50 följande:
    Ursäkta inhoppet, vad gör metformin bra vid pcos? :)
    Finns jätte mkt info om du googlar.... Google kan nog förklara bättre än mig.
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-06-08 17:37:12 följande:
    Jag skulle säga att man ofta får mindre och smärtfri mens när man inte har haft äl. Så har jag själv haft det i alla fall.
    Ja har oxå haft mindre och sparsamma blödningar vid utebliven äl...
  • eagle87

Pugs har du börjat med metformin? Så synd att ni inte kan få hjälp nu när ni försökt så länge...

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-07-02 16:58:33 följande:

Nej det är inte möjligt med implantation på äl+6 och plus på test som mäter från 25 på äl+8. Man har hcgnivå på Max 5 när man inte är gravid, och med en dubbling var 48e timma är det Max 10 på äl+8 om man har implantation på äl+6. Jag hade både känningar (hugg) av implantation och tempdipp på äl+4 och vad jag har läst så är det VANLIGAST från 6-12 dpo men fullt möjligt från 3 dpo. Du får bara acceptera att världen inte är så svart vit och alla befruktningar och graviditeter ser olika ut :) Jag är personligen extremt känslig för hormoner, något som också resulterade i extremt illamående i 6 veckor. Alla är olika men för min del måste implantationen varit tidig och symptomen kom också tidigt.

Jag skulle nog oxå ha plussat väldigt tidigt då jag fick 2-3 på cb på äl+12, och väldigt starkt på sticka på äl+11... Hade världens halsbränna på äl + 9 O typ va hur trött som helst på äl+8.... Halsbränna håller fortf i sig :(
  • eagle87
    Malin 845 skrev 2016-07-03 15:30:09 följande:

Här kom det en blodig flytning nu.. Usch vad jag är less på allt.. Orkar inte :(

Åh va jobbigt :( Tänk såhär inte långt kvar tills ni får pergotime O även fast mens suger är de ett bevis på att kroppen funkar nu
  • eagle87
    201405 skrev 2016-07-07 06:03:57 följande:

Behöver jag säga att jag skakar?!?! Bim och äl+13 och tempen steg såg tog dessa! Strecken kom upp direkt! Omg!! PE är redan mycket starkare :D

Åhhhh va kul grattis <3
  • eagle87

Jag tror verkl kosten spelar in när de gäller fertilitet... Mat ger ju liksom bränsle för kroppen och ju bättre bränsle desto bättre jobbar kroppen... Båda ggr ja har blivit gravid har jag ätit en lågkolhydratdiet...

För ca 50 -100 år sen hade vi mkt mindre fertilitets problem och kosten såg väldigt annorlunda ut...

• eagle87
    Malin 845 skrev 2016-07-21 04:55:41 följande:

Fast glad gubbe och stark sticka idag! :D tycker ni att Stickan är positiv eller nästan positiv? :)

Tror den blir positiv ikväll.... Gud va ja hoppas för dej... Om ni orkar kör 2 ggr efter varann ikväll sen imorn överimorn oxå... Försök njuta av sexet O få orgasm :) vi körde även spermie främjande glidmedel de heter preseed... Första ggn ja blev gravid körde vi allt de ja nyss sa O ja plussa men fick MF nästan gång allt samma sak plus progestron O är i v 27 nu:).
  • eagle87

När jag gick till privat gyn i Sverige betala jag 300 per besök O fick sedan frikort...

• eagle87
    Malin 845 skrev 2016-07-26 14:37:33 följande:
    Haha nej jag skämtar inte ;). Tusen tack för de snälla orden gumman! :)
    Jag är inte en person som skryter särskilt mycket om något alls, jag vill inte verka stöddig eller att andra ska tro att jag tycker jag själv är duktig! Därför blir jag så rörd av dina fina ord :').
    Ja verkligen! Efter en viktnedgång på 5 kg var äl tillbaka, jag som var så arg på bm som sa att det kan räcka med några kilos viktnedgång, haha ;).

Allt bra med dig då? :)
    Vill bara ge lite mer pepp :) grymt med 12 kg... Ja hade egen äl O typ 2-3 långa cyklar per år, O plussade på första försöket med Pergo :) så om de inte tar sig innan tror ja absolut du blir gravid med Pergo :)
  • eagle87
    pugsnotdrugs skrev 2016-07-28 16:43:14 följande:
    Det kan ju ta upp till 48h innan det släpper så om du hade positivt idag så borde det släpp imorgon eller i övermorgon:)
    Pugs fortsätt ta inositol hela cykeln:) har du haft äl nu
  • eagle87
    Malin 845 skrev 2016-08-06 18:47:17 följande:
    Jättesnällt av dig! :) kan vi kanske avvakta någon vecka, har ca 1,5 kg kvar att gå ner för att börja med Pergotime. Har jag gått ner det så kommer jag ju få börja med pergo :). Snällt av dig att erbjuda dig :*
    Jag tror du kommer bli gravid med Pergo :) 1.5 kg är ingenting !!!
  • eagle87
    Malin 845 skrev 2017-01-24 20:17:29 följande:

Tjejer jag har både inositol (pulver som blandas med vatten) och soja isoflavoner om ni vill ha :)
    Tror det var eagle som blev gravid med inositol pulvret :)

Nej ja blev gravid med Pergo och progesteone... har du provat den kombinationen? Så ledsen att du fick mens :(
  • eagle87
    Malin 845 skrev 2017-02-15 07:58:51 följande:
    Jodå det går helt okej, får kanske en letrozol behandling nästa cykel, men sen skickas vi till Linköping för insemination. Känns tungt, men skönt att få mer hjälp.
    Ja testade 3 ggr med letrozol men blev inget blev sen gravid på första försöket med Pergo kanske värt O testa...
  • eagle87

Åh grattis Malin äntligen :)))) februari är en tur månad ja O loppan plussade förra februari :)

Grattis sky walker

Svar på tråden Tempar/Fertility friend