• Zora

Tempar/Fertility friend

Reflexen skrev 2014-11-21 11:27:32 följande:

Apropå Implantationsdippar: de ska väl vara väldigt specifika, bara en temp lägre än resten typ? Inte en sänkning över flera dagar. Eller kommer jag ihåg fel?

Sen är det ju inte alls vanligt att man får en sån vid graviditet eller att en dipp betyder graviditet. smile1.gif

Men men, att analysera kurvorna är ju både spännande o roligt, så det är ju klart att man letar tecken åt alla håll o kanter! smile5.gif

Ja jag har också för mig att sänkningen inte ska vara över flera dagar utan bara en låg temp dom sedan höjs
  • Zora

Vad tråkigt Snobi

Själv väntar jag fortfarande på Äl.. Brukar få pos på Äl testet dag 13-15, men än så länge bara minus... Dag 16 idag.

• Zora
    Reflexen skrev 2014-11-25 18:13:38 följande:

Men vad lustigt, Zora! Min kurva är också helt knasig den här månaden. Är på dag 17 o ingen ÄL utsatt ännu, kanske var det igår eller så blir det ingen alls den här månaden.

Lustigt att du har lika. Jag börjar tro att min hoppat över. Har inga Äl känningar alls och jag brukar känna ganska ordentligt. Trodde i helgen att den var på g för jag kände mig mer sugen, hade nästan Äl sekret och liiiite ont i magen, men det blev inget. Bara minus på stickorna och ingen temp höjning.. Skumt
  • Zora

Idag blev det iallafall positivt på Äl Stickan! Hittills har FF satt äl till samma dag som pos test och i något enstaka fall en Max två dagar efter.

Frågan är när vi ska mysa för att inte missa och sambon ska orka... mös igår. Hur skulle ni ha gjort?

• Zora
    Snobi skrev 2014-11-26 10:34:41 följande:
    Tjoho, grattis! Jag blir alltid så glad när det åtminstone blir positivt resultat på något test smile1.gif

Om sambon orkar skulle jag köra på både idag och imorgon. Annars är det klurigare, men varannan dag ska ju funka så då skulle jag kanske spara till imorgon. Men svårt som sagt, får alltid lite "ligga-panik" så fort jag får glad gubbe.. Kanske flytningarna kan avgöra? Har du tydliga äl-flytningar idag så skulle jag satsa på det.
    Ha ha ha!!! Ja man blir faktiskt glad när man ser den glada gubben (kör cb digitalt)

Ja optimalt är väl både idag och imorgon. Fråga sambon är inte helt optimalt för då känner han en viss press... Men jag kanske måste göra det ändå
  • Zora
    Reflexen skrev 2014-11-26 11:07:41 följande:

Vad skönt, Zora!! Rent teoretiskt ska ju det räcka m sex igår o imorgon. Fråga mannen om hur han "orkar". Håller tummarna!

Ja det känns skönt! Hoppas din Äl kommer snart också!
  • Zora

Pratade igår med sambon om hur vi ska lägga upp myset, och det gick åt skogen förstås.. Han ville mysa igår men fick prestationsångest och kunde inte avsluta. Typiskt. Tycker lite synd om honom och tänker här med inte prata mer bebisgörande. Det får bli som det blir. Trol blir det väl inget den här gången heller. En liten chans har vi häl om vi myser ikväll, men jag vill inte tvinga honom

• Zora
    joss82 skrev 2014-11-28 08:01:44 följande:

Hej på er! Någon här som varit med om att bara få en liten stegring efter äl? Har gått på pergotime den här månaden och vill så himla gärna att det verkligen ska ha varit en ägglossning på dag 16 som cb säger. Vad tror ni? phpqEA0jQ41102.jpg

Jahapp! Vad tror ni? Äl idag? Lär inte bli nåt mys idag så hoppas verkligen det räcker..
  • Zora

Vällde svara på den citerade texten ovan. Jag har ibland smygande tempstegring efter Äl, så det kan man ha.

• Zora
    eagle87 skrev 2014-11-29 09:49:13 följande:

Tempen nere imorse. Så mens idag eller imorn. Sån sjuk ångest. Vet inte om ja vill försöka mer. Orkar inte bli såhär ledsen hela tiden. Så säger vissa som tex min syster: sluta försök så händer de.. Hon fick bebis i april. Man ba jo tjena. Har haft oskyddat 13 mån, detta blir 6 mensen detta år, får inte hjälp för ja e "överviktig". Ärligt vill bara dö.

Fy vad jag lider med dig Vet ju hur det känns varje månad när mensen kommer
Svar på tråden Tempar/Fertility friend