• Zora

Tempar/Fertility friend

Nu bildbombar jag! Här är en till av mina ickegravid kurvor. Tänkte angående att analysera ev implantationsdipp. Här kunde man ju tro att det är en sådan dipp, men icke! De gånger jag varit gravid har jag inte haft någon sådan dipp, så jag skulle inte se en enstaka dipp på kurvan som en implantationsdipp. Enda säkra är att vänta till strax efter BIM och se om tempen är fortsatt hög.

Med det här vill jag såklart inte tabort några förhoppningar, vill bara dela med mig hur det sett ut för mig

Önskar att ni alla blir gravida inom kort!!

• Zora
    SecretlyMe skrev 2015-03-08 09:05:07 följande:
    Jag har kört tempmetoden i flera månader, första månaden nu med FF. Trots olika temptider så har det inte spelat någon roll i huruvida jag kan förutse när mensen kommer. Min lägsta temp innan äl är allt som oftast 36.4, tempen som indikerar på mens är mellan 36.4-36.6 för mig. Det har alltid följt samma mönster i snart ett år så jag känner mig säker på det även om tempen är tagen olika tider.

Det är mest det, varför dippar min temp om mensen ändå inte är på G?
    Som sagt så kan tempen dippa trots att man är gravid, huvudregeln är att den över tid ska ligga på en högre nivå än innan Äl.

Det jag jag se av din kurva är att du har 14 höga tempar (eftersom det inte går att utläsa när Äl var kan det vara fler). Har du normal luthealfas bör du få ett +, eller mens, idag eller imorgon. Har du längre får du förstås lägga på några dagar.
  • Zora
    SecretlyMe skrev 2015-03-08 10:04:04 följande:

Nu kom mensen.

Fy vad trist, ledsen för din skull
  • Zora
    Reflexen skrev 2015-03-08 10:29:39 följande:

Hej Zora! *vinkar lite*

Kul att se dig! Hur mår du?

Hej hej!!

Nu mår jag ganska bra faktiskt (v 17) Hade en period när jag mådde ganska dåligt och var supertrött... Börjar dock kännas att jag är gravid, dålig kondis, lite ont i ligamenten och inga kläder som passar... Dessutom har jag till och från ganska ont i magen och jag tror att det har att göra med ärrvävnad inuti magen (pga det tidigare kejsarsnittet) för så här kändes det inte förra gången. Förhoppningsvis är det inget farligt iallafall..

Håller tummarna att det tar sig för dig snart igen och att du får behålla barnet!!
  • Zora
    Reflexen skrev 2015-03-08 13:26:00 följande:

Zora: det låter bra, skönt att du mår okej nu! Det där med kläderna o kondisen är ju lite ofrånkomligt smile5.gif har du blivit så stor att det är dags för mammakläder ännu? Lite svår årstid nu, lite sent för vinterkläder o tidigt för sommarkläder.

Är det dags för RUL snart?

Tack för tummarna, hoppas att de hjälper smile1.gif

Mammabyxor har jag sen några veckor tillbaka, annars kan jag ha mina vanliga kläder, fast dom sitter inte som dom brukar (förstås) Mammatröjor är magen för liten för ännu. Förra graviditeten hade jag inga särskilda mammakläder, förutom byxorna då, men jag tror att jag kommer bli större den här gången..

RUL är om 1,5 v ungefär så det blir spännande
  • Zora
    eagle87 skrev 2015-03-08 14:12:45 följande:

Hej Zora :) kul att du mår bra :)

Tack för kurvorna. Brukar alltid bli nere på äl+10 11 då kurvorna Ser likadan som tidigare månad men du gav mig hopp :)

Hej! Vad bra! Det var lite det som var tanken med att lägga in dom, att förhoppningsvis ge lite hopp

Håller tummarna för dig!!!!!
  • Zora

Ojoj! Var aktiv i den här tråden 2014 när vi planerade barn nr 2. Kul att den finns kvar :) Har dock inte hunnit läsa nåt i den ännu. Har fullt upp med barnen.

Kör temperaturmetoden nu (Natural Cycles och FF) i preventivt syfte, men idag råkade vi mysa på en väldigt farlig dag. Lite klantigt. Är väldigt kluven till ett tredje barn. Mest rädd för ytterligare ett kejsarsnitt och tiden efter samt hur sjutton man i såfall klarar av en nyfödd, en som är typ 1 år och 7 mån och en 4 åring.. Så är både rädd och inte för att det blir nåt...

• Zora

Vad tror ni? Skedde Äl på den dag FF satt ut? Äl-testet var positivt mitt på dagen och det var även positivt dagen efter mitt på dagen (har bara inte lagt in det). Känns som att FF satt ut den för tidigt?

• Zora

Lite hjälp tack! När tror ni Äl skedde? Äl-testet (testlagret stickor) var positivt CD 17 mitt på dagen. Fick även glad gubbe på cb-digital då. Dagen efter, CD 18, var stickorna fortfarande positiva mitt på dagen. Tog inget CB och därefter tog jag inga fler tester. CD 18 hade jag Äl-smärtor.

Testade lägga in hög temp imorgon också och FF vill sätta Äl till CD 17.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend