• Zora

Tempar/Fertility friend

NILE90 skrev 2014-10-28 05:24:57 följande:

Om det här inte slutar i ett fint plus till helgen så vet jag inte hur en perfekt kurva ska se ut. :D har väldigt mycket krämiga flytningar och det är väl det enda symptomet jag har. FF har även satt ut att jag har en trifasisk kurva med start på dag 24, vilket också borde öka chanserna till ett plus.

Spän
  • Zora

Då har FF bekräftat Äl. Har dock inga större förhoppningar om att det ska ha tagit sig. Känns som att vi borde myst någon dag innan Äl (då sambon förstås var bortrest) och kanske även dagen efter (sambon trött, hängig och där med inte sugen..) Ja ja..

• Zora
    NILE90 skrev 2014-10-29 15:59:51 följande:

Låter bilden tala för sig själv :) phplJqqTw21790.jpg

Grattis igen!
  • Zora
    louisep87 skrev 2014-10-30 11:49:24 följande:

Nä dessa är nog bara spökstreck!

Jag ser ju skymten av nån form av skugga, men om det är äkta streck vet jag inte tyvärr.

Jag funderade lite på din kurva, hur långa cykler brukar du ha? Har du någon färsk bild på kurvan? Tycker nämligen att det ser ut som (på de äldre bilderna) att ägglossningen kan ha inträffat senare än vad FF säger. Tänker på dag 26.
  • Zora

Din kurva är ju lite hoppig, men jag är ganska övertygad om att Äl inte skedde den dag FF har satt ut. För i såfall skulle du fått ett tydligare plus vid det här laget, alt så hade mensen kommit eftersom du är på Äl +22.

Min teori är att antingen fick du ingen Äl alls den här månaden och i såfall blir cykeln längre än vanligt. Eller så skedde Äl dag 26 och isåfall kan du förvänta dig plus eller mens om ca 2-4 dagar. Sista alternativet är att Äl inte varit ännu och i såfall är det minimum 14 dagar kvar till BIM.

• Zora
    louisep87 skrev 2014-10-30 17:49:30 följande:

Suck. Ingen mens på fem månader så kom den helt plötsligt. Ska det hålla på att jävlas hela tiden ger jag upp. Bara att kontakta kvinnokliniken nu då!

Men fy vad trist Ja har du inte haft mens på 5 månader så har du inte haft Äl heller antar jag. Kan nog vara en god idé att prata med någon och höra vad det kan bero på. Har du alltid haft strul med cyklerna? Eller har du ätit p-piller el nåt tidigare? (Kanske har frågat dig förut och i såfall får du ha överseende )

En positiv sak ändå är att du fått mens. För då är det ju liksom "utrensat" och möjligheten finns att Äl kommer igång nästa cykel Kram!
  • Zora
    Petto 83 skrev 2014-10-29 19:43:19 följande:

Vet inte vad som hände med min temp, har varit som en berg och dalbana senaste dagarna :) phpYHdfoQ92767.jpg

Jag tycker din kurva ser helt normal ut. Att tempen går lite upp och ner är inget konstigt och man kan även ha dippar ner under "coverline" utan att det behöver betyda något.

Jag skulle säga att du bör kunna få ett plus alt. mens under helgen, vilken dag beror på vad du har för luthealfas, men allt från idag till på söndag. Håller tummarna!
  • Zora
    Petto 83 skrev 2014-10-30 18:59:50 följande:

Zora: är min första tempar månad så jag är lite rookie :) Mensen verkar komma i gång nu så det blir spännande å se nästa månad :)

Tack för svaret i alla fall :)

Trist att mensen kom men nu är du ju inne i tempandet så det är bara att fortsätta, man lär sig mycket om sin cykel och sin kropp när man tempat ett tag

Kan även rekommendera att använda Äl test (om man inte tycker det känns stressande att "jaga" Äl) För mig ger det iallafall en trygghet att jag vet när Äl är på g och att vi inte missar det. Tempen berättar ju bara när Äl var så den är, för mig, en bekräftelse på det Äl testet visar + att jag förstås lärt mig ungefär när jag har Äl och hur det känns då
  • Zora
    Petto 83 skrev 2014-10-30 19:39:51 följande:

Zora: är egentligen inte ledsen att den kom i dag. Är andra mensen efter amning av barn nr 2 :) och då han är sjuk och vi väntar på undersökningar och prover så är det nog bra att vänta ändå. Har haft nästan hemsk äl-smärta nu så den är svår att missa men har det flera dagar så ett test är inte dumt om man vill vara helt säker :)

Ja okej, då förstår jag att det inte känns allt för ledsamt att den kom.

Det är som mig då, har också fått hemsk Äl smärta efter första barnet och den brukar börja lite som lätt mensvärk ett par dagar innan Äl för att sedan peaka vid Äl när det gör så j-la ont. Ibland kan jag varken sitta eller stå. Lite jobbigt men oftast blir det inte riktigt så illa. Sen fortsätter "mensvärken" oftast ända fram till mensen kommer.

Så jag vet ju egentligen när Äl är uran tester, men jag gillar den extra kontrollen (kontrollfreak )
Svar på tråden Tempar/Fertility friend