• babytjejen

Tempar/Fertility friend

Temp fortsätter vara hög...ingen tempdip efter halva tiden som jag alltid brukar ha, i mina drömmar vill jag se det som ett tecken...men är ju många dagar kvar till bim o tempen brukar börja dippa redan på tisdag-onsdag så inväntar det. Håller det sig över 36.5 så finns hoppet kvar..hamnar det under det så försvinner det liiiiilla hopp man har..
  • babytjejen
    201405 skrev 2016-06-26 14:01:51 följande:

Ser jättefin ut! Borde absolut vara ett bra tecken om den brukar dippa tidigare! När ska du testa??

Bim är på lördag el söndag så en vecka kvar...brukar alltid ha en dipp mitt i perioden men som inte dykt upp än..Kanske kommer imorgon, vem vet...när man vill såååå gärna o försökt så länge så vill man se tecken i allt ;)
  • babytjejen

Fortfarande hög...men nu kommer dom värsta dagarna, dom senaste cyklerna har tempen börjat gått ner redan tisdag-torsdag när bim har varit på helgen...är bara o vänta o se. Man vill att kvällen ska komma fort så man kan sova o sedan vakna o tempa...
  • babytjejen
    SecretlyMe skrev 2016-06-27 07:50:03 följande:

Förstår verkligen hur du känner! Kurvan ser fin ut, just nu. Vad gör du om dagarna, jobbar du? Ledig? Försök sysselsätta dig så gott du kan, planera in massa roligheter så går tiden fortare

Har semester så är ju lätt att bara tänka på detta :)

Håller dock på med pott -träning med dottern så det håller en upptagen lite... :)

Har aldrig haft en kurva som gått upp så här o hållt sig uppe, har alltid haft en dipp mitt i perioden som inte dykt upp så hoppet höjs ju lite fast man inte vill det. Har blivit besviken så många gånger så vill inte få upp hoppet o sedan bli besviken igen...
  • babytjejen
    Malin 845 skrev 2016-06-27 09:15:52 följande:

Ser jättebra ut ju!! När är bim? :D

Har bim på lördag så är ju några dagar kvar...dom närmaste dagarna kommer avslöja om kurvan fortsätter vara hög el börjar falla..kommer vara nervöst att tempa i fortsättningen nu...
  • babytjejen
    SecretlyMe skrev 2016-06-27 08:33:34 följande:

Jag förstår. Försök som sagt att hålla dig upptagen med andra roligheter, kanske kan ni ha en picknick eller åka iväg på något äventyr Håller mina tummar för dig att denna kurvan betyder något alldeles speciellt!

Det hoppas jag med!!
  • babytjejen

Tempen gick ner lite idag :( hade hoppats den skulle stanna på 36.6 el uppåt. Vaknade första gången vid tre inatt o då sa tempen 36.7..somnade om o vaknade vid sextiden o fick då 36.5 så vet inte riktigt vilken som är korrekt...känner dock på mig att tempen kommer fortsätta sjunka :(
  • babytjejen

Temp ner som sagt..tror den kommer sjunka ytterligare imorgon :( men vet inte vilken temp jag borde fyllt i idag. Vaknade först vid tre o fick 36.7 o vaknade sedan vid 6-6.30 o fick 36.5...vilken är den mest korrekta?
  • babytjejen
    SecretlyMe skrev 2016-06-29 07:11:44 följande:

Den mest korrekta är den som är närmast din vanliga temptid

Är ju svårt då jag jobbar skift så varannan vecka temperatur jag kvart i fem o varannan vecka runt sju..

Idag blev det tvärtom, 36.3 när jag vaknade vid tre (la mig vid midnatt) o 36.6 nu när jag vaknade halv åtta..förvirrande då man inte vet om man ska hoppas el bara vänta på mens. Väljer nog att vänta på mens...magkänslan säger det :(
  • babytjejen

Hoppas få sova en hel natt nu så jag får reda på om dom höga el dom låga temperaturerna stämmer...men tills dess så kör jag på att dom lägre var korrekta så blir jag inte fullt så besviken imorgon om tempen är låg...

Svar på tråden Tempar/Fertility friend