Monchichier skrev 2013-12-11 11:54:18 följande:
Hur mycket bättre tycker du att kläderna är om man jämför med tex. Lindex och Kappahl?
Scorett och Din Sko, tycker du att det är någon skillnad på kvalitet där? Om man ser till deras egna märken och inte Canada Snow, Birkenstock osv.
Ta en liten titt på Tradera och gör en egen bedömning.
Ett vanligt basplagg från POP håller både färg och form och kan därefter säljas eller ärvas. På Tradera inbringar de oftast ett rätt hyfsat pris och det du i slutändan betalat för plagget blir många gånger samma eller till och med mindre än det du betalt för ett plagg på HM/Lindex osv.
Det var flera år sedan jag köpte något på Lindex/KappAhl osv. Dels pga den ytterst sugiga kvaliteten men även för jag tycker kläderna är rätt trista. Jag har heller aldrig förstått vitsen med resonemanget "Men jag får ju 3 tröjor på HM/Lindex/KappAhl för samma pris som 1 tröja från POP". Jag behöver ju bara EN tröja, varför köpa fler? Och varför köpa 3 av dålig kvalitet när jag kan få 1 som håller?
Gällande dina sko-jämförelser fattar jag inte. Du tänker att alla handlar en massa skor på båda ställena så de ska ha koll? Jag har inte den blekaste, handlar sällan på någon av butikerna.